Fitness Seller

Het grote "ik minder met alcohol" topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Loo

Colossal Veteran
15 jaar lid
Lid geworden
11 okt 2004
Berichten
15.710
Waardering
665
Het leven van een bodybuilder bestaat uit kiezen en delen.
Enerzijds zijn termen als "hardcore" en "dedication" de sleutel tot succes.
Iedereen die het pad der bodybuilding bewandelt, weet dat hij niet teveel van dat pad kan afwijken.
Links en en rechts ervan staan verleidingen op de loer, katabole monsters die staan te watertanden bij het zien van jouw spiermassa.

Een van de gevaarlijkste katabole monsters is alcohol.
Alcohol is vies, geniepig, en moeilijk te verslaan en weerstaan.
Want zeker de bodybuilder met sociale contacten weet dat alcohol altijd en overal op kan duiken.
En soms is het niet erg om er aan toe te geven.
Immers, je traint hard maar je wilt ook weleens plezier maken. Lekker relaxen.
Eens even lekker genieten van een koud biertje op het terras, van een baco'tje in de kroeg of bij je maten thuis.
Jezelf eens even lekker bezatten.
Je hebt een zware week gehad, je smacht naar die heerlijke roes die alcohol je kan geven.
En dat is ook helemaal niet erg. Het leven bestaat immers niet alleen uit "hardcore".

Maar het moet niet uit de hand lopen.

En nu de zomer weer aangebroken is, de terrassen weer open, de vrouwtjes weer uit hun winterslaap, duikt het monster alcohol overal weer op.
Links van het pad, rechts van het pad, boven het pad. Van alle kanten wordt je belaagd.
Niet alleen ik heb hier last van, in de logs en topics duiken steeds vaker smeekbeden op van andere members, die gepakt zijn door de alcohol.

Vandaar dit topic, een onthoudingstopic om elkaar moed te geven om samen te strijden tegen alcohol.
**** jellinek en de AA, post hier je weekendverslag en laat zien dat je nee kunt zeggen tegen alcohol.

Samenvatting;

Ik ga hier m'n weekendverslagen posten in de hoop dat ik nu een extra stok achter de deur heb om te minderen met alcohol. Ik hoop dat het helpt en dat ik wat steun kan krijgen. Een ieder die zich geroepen voelt mee te doen is van harte uitgenodigd.

Proost!

mkdk3n.jpg
 
daar ga ik 1'tje op drinken :klink:

ot : geen last meer vd verleiding van alcohol
sinds begin vorig jaar mezelf verplicht een paar maandjes niet uit te gaan en de zin om te drinken is vanzelf verdwenen... mss een tip ?

ben nu eerder gelegenheidsdrinker (zo eens om de 3 maand een avondje de katabole held uithangen)
 
Ik zeg sticky!

Ik heb hier ook regelmatig last van ja, het liefst drink ik doordeweeks geen druppel (wat me aardig lukt) maar in het weekend kan het nog wel eens uit de hand lopen, aangezien ik inderdaad de man ben met redelijk veel sociale contacten die in het weekend inderdaad niet aan de spa blauw gaan.

Soms wil ik ook nog andere middelen gebruiken, maar gelukkig ben ik vanaf deze week op zaterdag ook niet meer beschikbaar (werk) dus dat betekent dat ik me alleen nog op zaterdagavond kan bezatten, wat dan helemaal niet erg is, dus ben benieuwd, of het echt verschil zal zijn.
 
DBB goes AA. Monster zelfbeheersing van sommigen hier. :roflol:

Sterkte...
 
Ik heb echt maanden geen druppel gedronken, en dat ging goed. Dat was eind vorig jaar en begin van dit jaar.

Maar sinds een kleine twee maanden is het echt helemaal fout in het weekend. Als ik eenmaal begin dan is het einde zoek. En dan de hele zondag jack shit eten en brak op bed liggen. Soms zelfs op zaterdag en op zondag.

Ik heb me twee dingen voorgenomen;

1. alcoholconsumptie beperken tot 1 keer in de twee weken om mee te beginnen.

2. indien overmatig alcoholgebruik, geen ****ing bitch zijn en zondag de wekker zetten om goed te eten. En de hele zondag goed eten. Dan houdt je de schade nog enigsinds beperkt...
 
Goed topic en weer mooi geschreven Loo!
Ik drink al een tijdje geen alcohol meer en dat komt mijn fysiek zeker ten goede!
Weg met oestrogeen, weg met dat buikvet en weg met die katers!
High testlevels all the way en lang leve groene thee!
 
Soms wil ik ook nog andere middelen gebruiken, .

Ik wil niemand aansporen tot bepaalde ideeën dus het lezen van onderstaand stuk tekst is op eigen risico;

Een van mijn voornemens is de alcohol te vervangen voor ghb.
GHB is eigenlijk de droom van elke bodybuilder die in het weekend toch ff "los" wil gaan. Wel de positieve effecten van alcohol en zelfs meer, niet de negatieve effecten.
Van GHB krijg je geen kater en het laat zelfs je GH waarden stijgen.

[Link niet meer beschikbaar]
 
Ik heb echt maanden geen druppel gedronken, en dat ging goed. Dat was eind vorig jaar en begin van dit jaar.

Maar sinds een kleine twee maanden is het echt helemaal fout in het weekend. Als ik eenmaal begin dan is het einde zoek. En dan de hele zondag jack shit eten en brak op bed liggen. Soms zelfs op zaterdag en op zondag.

Ik heb me twee dingen voorgenomen;

1. alcoholconsumptie beperken tot 1 keer in de twee weken om mee te beginnen.

2. indien overmatig alcoholgebruik, geen ****ing bitch zijn en zondag de wekker zetten om goed te eten. En de hele zondag goed eten. Dan houdt je de schade nog enigsinds beperkt...

Heejj, een feest van herkenning wat ik hier lees:D alleen vreet ik wel altijd als ik brak ben:P

Ik heb er ook de laatste tijd last van dat als ik begin met zuipen ik gewoon niet meer ophoud totdat ik compleet lavenloos ben:(en de dag erna voel ik me ook nog schuldig dat iki me zo heb laten gaan :mad: Vandaar dat ik mij ga beperken tot het drinken van alcoholische dranken met een maximaal alcohol percentage van 15% (drink normaliter altijd wodka):cool:
 
GHB heb ik ook al eens over nagedacht, maar het schijnt nogal verslavend tezijn.
 
Ik doe het al iets van 8 maanden zonder een druppel alcohol. Vind het wel goed gaan, mijn vrienden accepteren het en zijn het al gewend. Het is alleen vervelend als onbekenden je een drankje aanbieden. De grote test word van de zomer wanneer ik op vakantie ga. Maar als ik me gewoon op me gemak voel vind ik het geen probleem om alcohol te laten staan.
 
GHB heb ik ook al eens over nagedacht, maar het schijnt nogal verslavend tezijn.

Voor een lichaamlijke verslaving moet je geen bang hebben als je het houdt bij weekend gebruik
 
Goed topic, ga ik zeker volgen!
Alcohol is ook mijn grote katabole vijand. De laatse tijd kan ik het goed in de hand houden. Af en toe zelfs uitgeweest zonder maar een druppeltje van dit goed te drinken. Maar met dit mooie weer krijg je ook vaker uitnodigingen om smiddags een terrasje te pakken, toch gevaarlijk hoor:D

Ben trouwens niet bekend met GHB. Maar lees het volgende:
Negatieve effecten: slap gevoel in de spieren

Lijkt me ook niet echt bevoordelijk. Maar je hebt er waarschijnlijk wel veel plezier aan:D
 
Ik ben juist weer begonnen met alcohol sinds jaren, heerlijk.
 
drink maar met mate, is dat nou zo moeilijk?
 
ik drink altijd met mijn mate(n):P
 
goedzo loo, ik ga vanaf 1 augustus tot 17okt 0,000000000 alcohol drinken.
 
Kunnen een paar biertjes per week nou echt zoveel kwaad?
 
nee,maar elke weekend je helemaal lamzuipen wel.
 
Ik drink sowieso al geen alcohol .. redbull baby!! :D
 
Ok.... Uhmz, Loo, ik schenk mezelf nog een whisky in baas...

Alcohol is gewoon lekker. En ja een G'tje is ook lekker, maar samen met wat alcohol is het beste :D
 
Back
Naar boven