MuscleMeat

Het grote "ik minder met alcohol" topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Goede visie:thumbup:

Wat dacht je van dat zo iemand het doorzettingsvermogen heeft om gewoon niet te drinken wanneer hij het niet wilt?

Dat zeg ik net, waarom zou je compleet stoppen met alcohol, tenzij je in een omgeving zit waar niemand wat uitvoert, of je heb weinig sociale contacten.
 
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar sommigen hebben wel een beetje een extreem zwart-wit beeld wat alcohol betreft. Alsof je door een paar biertjes te drinken op zaterdagavond op maandag als een dun scharminkel in de gym terugkomt.
 
Iedereen moet het natuurlijk zelf weten maar sommigen hebben wel een beetje een extreem zwart-wit beeld wat alcohol betreft. Alsof je door een paar biertjes te drinken op zaterdagavond op maandag als een dun scharminkel in de gym terugkomt.

Tuurlijk niet, gewoon bullshit dus, get a life, enjoy it.
 
Er zitten hier echt big time nerds op dit forum, soms denk ik echt dat ik op een gameforum zit, get a life en ga lol maken nu je nog jong bent.

Vaak zijn jongeren die iets tegen alcohol hebben mensen met heel erg weinig vrienden, waarom? Omdat de gemiddelde tiener/twintiger gewoon van lol houd in zijn leven en alcohol drinkt, dus als jij niet in die omgeving zit, dan vind je alcohol indd niet boeiend.

Hahaha, hier moet ik het helaas mee eens zijn.

Begrijp me niet verkeerd, ik keur mijn overmatig alcoholmisbruik zeker af. Het past niet in een "hardcore" bodybuilding lifestyle en ik probeer er ook vanaf te komen, athans ik probeer het in te perken. Vandaar ook dit soort topics, ik drijf af en toe de spot met alcoholgebruik maar toch begint het bij langzaam aan een serieus probleem te worden die voor mijn gains.

Echter, ik erger me zo af en toe goed aan jochies van 16, 17 die mij gaan vertellen hoe hardcore ze zijn en dat ze geen druppel alcohol drinken.
Nogmaals, ik keur mijn eigen gedrag niet goed en ik respecteer andermans mening, maar voor sommige mensen is het niet reeël zichzelf te vergelijken met mij of anderen.

Spiegel je eigen situatie wel even voordat je jezelf hardcore noemt en jongens als mij zwak.

Kijk, ik ken zat jongens die vrijwel nooit drinken. Dat zijn jongens die het weekend thuis blijven, die weinig vrienden/vriendinnen hebben, of vrienden hebben die ook niet of nauwelijks drinken. De verleiding om alcohol te drinken is er niet of nauwelijks, dus zo hardcore is het niet om op zaterdagavond op tijd naar bed te gaan en zondagochtend te trainen.

Maar, er zijn ook jongens zoals ik. Ik werk me de hele week de tieves, ik heb geen tijd door de weeks aan sociale contacten te doen, ik heb links en rechts wat prive-problemen die energie vreten, en dan is het weekend. Elk weekend heb ik hier of daar wel een feestje. Is er geen feestje, dan heb ik wel een of andere afspraak (9 van de 10 keer met een chick).
En mijn hele vrienden/vriendinnenkring houdt van gezellig drinken in het weekend en uitgaan.
Dus als het dan zaterdagavond is dan kan ik
1. me als een kluizenaar gedragen alleen voor de bank zitten met een bak kwark.
2. of uitgaan.

Ik hou enorm van bodybuilding, maar ik laat er niet mijn sociale leven door verpesten. Ik ben 24, ik heb veel vrienden en vriendinnen, ik zie er goed uit, dus ik kies ervoor om gezellig uit te gaan. Nu kan ik inderdaad zeggen, "ik drink alleen water". Maar als alles en iedereen om je heen alcohol drinkt, is dat al een moeilijke opgave. Daarnaast heb je je de hele week de tieves gewerkt, je hebt wat issues, dus dan is de verleiding wel heel groot om zelf ook lekker te genieten en een baco'tje te nemen.

Mocht je in een soortgelijke positie zijn als mij, en je kiest er alsnog voor om "hardcore" niet of met mate te drinken, dan zeg ik; respect, goed bezig.

Maar mocht jij die jongen zijn die niet elk weekend gebeld wordt voor een feestje of drankje, en die toch al nooit dronk, dan is het niet reeël om jezelf "hardcore" en vol doorzettingsvermongen te noemen en iemand als mij zwak.
Want je hoefde er toch al niet veel voor te laten om niet te drinken.

Nogmaals ik respecteer ieder zijn mening en keur mijn eigen gedrag niet goed, maar ik vind het soms wat lachwekkend er soms de les gelezen wordt.
Zoals Realist in zijn post ook al zei.
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens.
 
Ik heb als ik weer zo eens op stap ga altijd de neiging om flink door te tanken,voor mij is het een uitdaging om dan en op feesten eens niet te drinken.
Ik ga proberen het voortaan bij mn spa rood te houden!!
Drugs doe ik niet,tja okee heel zelden een blowtje op zn tijd
 
Maar heey iedereen heeft na een week hard werken recht op een feesie toch!!! Dus als je lekker wilt drinken enzo gewoon doen,ik heb voor mijn gevoel die tijd een beetje gehad ga eigenlijk nooit echt meer uit en ja alleen op feestjes en met carnaval tank ik haha en soms een keer sporadisch in de kroeg maar ik wil het gaan laten omdat ik me eigen voorbij zuip en ook nog eens medicatie heb(niet best dus)
 
Jouw probleem is he Loo, je kunt niet stoppen bij 5 of 10
 

damn man.. bij je leeftijd staat dat je 16 bent en je bent nu al bezig over 'thuisblijven en niet drinken' omdat het beter is voor je BB. lol man kom op doe ff normaal en geniet gewoon.
Ik weet toch van mezelf als ik al die kotfeestjes, cantussen & fuiven niet deed dat ik maar behoorlijk zielig alleen op mijn kamer zat .. en drinken hoort daar nu eenmaal bij :D Kzeg niet dat je je moet lam zuipen en alles onder kotsen en de volgende dag niks binnen krijgt, das weer iets anders.

Maar om nu te gaan zeggen van ik doe niks en blijf thuis voor BB .. dan ben je imo toch wel fout hoor
 
damn man.. bij je leeftijd staat dat je 16 bent en je bent nu al bezig over 'thuisblijven en niet drinken' omdat het beter is voor je BB. lol man kom op doe ff normaal en geniet gewoon.
Ik weet toch van mezelf als ik al die kotfeestjes, cantussen & fuiven niet deed dat ik maar behoorlijk zielig alleen op mijn kamer zat .. en drinken hoort daar nu eenmaal bij :D Kzeg niet dat je je moet lam zuipen en alles onder kotsen en de volgende dag niks binnen krijgt, das weer iets anders.

Maar om nu te gaan zeggen van ik doe niks en blijf thuis voor BB .. dan ben je imo toch wel fout hoor

Klopt ook. Daarom zeggen ze ook dat topsport ongezond is.
 
damn man.. bij je leeftijd staat dat je 16 bent en je bent nu al bezig over 'thuisblijven en niet drinken' omdat het beter is voor je BB. lol man kom op doe ff normaal en geniet gewoon.
Ik weet toch van mezelf als ik al die kotfeestjes, cantussen & fuiven niet deed dat ik maar behoorlijk zielig alleen op mijn kamer zat .. en drinken hoort daar nu eenmaal bij :D Kzeg niet dat je je moet lam zuipen en alles onder kotsen en de volgende dag niks binnen krijgt, das weer iets anders.

Maar om nu te gaan zeggen van ik doe niks en blijf thuis voor BB .. dan ben je imo toch wel fout hoor

Waar staat dat hij elke week thuis zit? Ik ben bijna elke vrijdag en zaterdagavond weg, met allemaal mensen om me heen die blowen/drinken, het kost me geen enkele moeite om der vanaf te blijven.

Niet omdat ik zo ''hardcore'' ben, maar omdat ik een gruwelijke hekel aan een kater heb;)
 
Jouw probleem is he Loo, je kunt niet stoppen bij 5 of 10

Als 't feest of wat dan ook tot 5 uur sochtends duurt stop ik ook niet nee, ligt eraan hoe gezellig het is, met wie je bent, zijn er lekkere wijven in de buurt, hoelaat gaat de rest pleite.
 
Waar staat dat hij elke week thuis zit? Ik ben bijna elke vrijdag en zaterdagavond weg, met allemaal mensen om me heen die blowen/drinken, het kost me geen enkele moeite om der vanaf te blijven.

Niet omdat ik zo ''hardcore'' ben, maar omdat ik een gruwelijke hekel aan een kater heb;)

Ja echt, waar maak je dat uit op?!

Ik word ga elke zaterdag avond helemaal los, zonder alcohol. En ja, vrienden lopen te zeuren waarom ik niet aan het vaatje mee drink, en waarom ik niet drink, des te beter vind ik het van mezelf om nee te zeggen. Jullie hebben een beeld van mensen die niet drinken, die hebben geen vrienden. Waar slaat dat in godsnaam op? En Loo, ik hou ook van bodybuilding, maar ik ga nog steeds elke zaterdag uit. Het zij dan zonder alcohol. En ik zie het resultaat aan mijn fysiek, en voel me er fijn bij. Als ik me elke zaterdag lam zou zuipen zou ik ook geen pr's meer zetten op de maandag, en zou ik ook niet lekker los kunnen gaan in de gym, wat voor mij even, zo niet belangrijker is als uitgaan.

Maar als jij niet kan feesten zonder alcohol, dan mag je van mij gaan zuipen.

En btw, wie zegt dat ik je zwak noem Loo? Je hoeft je niet aangevallen te voelen.
 
dude? die gasten zijn allemaal je beste vriend man! rare ogen, ok, maar doen geen vlieg kwaad

Denk dat je wat dingen door elkaar haalt, speedkoppen op een hardcorefeest geven mij niet het gevoel dat ze me beste vrienden zijn. Daarintegen een Dance feest waar mensen aan de pillen zijn is een ander geval. Maar goed ik dwaal af.

Idd en voor de meesten is het niet hardcore maar zijn de opties op zaterdagavond gelimiteerd, daarnaast vraag ik me af hoe hardcore ze dan trainen en eten.
 
haha, jongens, jongens... geniale verhalen hier :). Probeer alleen maar is te stoppen of ernstig te minderen met alcohol als je zelf in een kroeg werkt. Voor mij is het echt niet te doen. Ik drink alleen niet thuis meer, maar voor de rest...

Stel je voor:

-Alles wat je besteld is gratis. of je betaald de helft van de prijs (sterke dranken):thumbup:

-Je merkt het nauwelijks want wat je betaald, word direct op je loon ingehouden.

-Er zijn altijd leuke mensen om mee te drinken :klink:. (Ex)-Collegas die vrienden zijn (of lekkere wijven), "de leuke" vaste klanten en je vrienden die naar je toe komen, want "jij werkt in de toffe kroeg waar alles toch gratis is"


Zucht... en dan met een grap aankomen zoals Tom Venuto voorsteld in BFFM.

"Ik heb een zeldzame lever aandoening waardoor ik niet kan drinken"
Is even leuk, maar daarna tik je dan met je maten gewoon weer een BBcola
weg.
 
Laatst bewerkt:
Dat zeg ik net, waarom zou je compleet stoppen met alcohol, tenzij je in een omgeving zit waar niemand wat uitvoert, of je heb weinig sociale contacten.


Ik weet niet meer of dit nou over pubers e.d gaat maar ik zit niet in een omgeving zoals jij stelt, en mijn sociale contacten voldoen.

Ik voel me er zelf prettiger bij om helemaal niet te drinken op het moment. Maar ik weet dat het EK zeker drinken wordt en als ik op vakantie ga ook vast wel. Maar erna zal het gewoon weer stoppen. Vind het wel prima dan.

Af en toe een biertje is nie slecht, ook niet als je serieus bb doet. Maar al met al moet je doen waar jij je lekker bij voelt. Thats all
 
Nog een ding. nog andere mensen hier die nooit een kater hebben zoals ik?
 
Heb ik eigenlijk ook nooit last van tenzij ik heb moeten kotsen die nacht :) Dan ben ik gewoon de hele dag misselijk nog.
Maar ik slaap wel altijd goed uit .. student zijn ftw :) Dus als ik terug kom om 5u snachts slaap ik rustig door tot 3u smiddags ofzo :D
 
Als 't feest of wat dan ook tot 5 uur sochtends duurt stop ik ook niet nee, ligt eraan hoe gezellig het is, met wie je bent, zijn er lekkere wijven in de buurt, hoelaat gaat de rest pleite.

Ik stop op tijd, anders haak ik altijd te vroeg af, dan heb ik geen energie meer. Gewoon licht dronken is voor mij het fijnst :thumbs:
 
Waarom zou je in godsnaam 3x in de week bier zuipen, of elke dag, ik heb die tijden ook gehad hoor dat ik elke avond dronken was, maar toen trainde ik nog niet, nu drink ik het liefsts niet doordeweeks, maar als ik op een dagje niet trainen ergens naartoe ga nuttig ik meestal wel een biertje omdat de rest dat ook doet en ik dat gezellig vind.


hehe je zegt in één zin dat je het liefst niet drinkt doordeweeks, dat je het stom vindt, maar dat je het toch wel doet. Gaat goed man.
 
Back
Naar boven