AndroidHealthClinic

Sticky Het Katten Topic

Bezoekers in dit topic

ulxroosalwuhg.jpg
Ik laat m altijd de pallets op klimmen en dan moet hij jumpen op die andere stapel. Wou pic nemen midden in de lucht.

Volgende keer moet het lukken
 
Dat poesje heeft een flinke wond in zijn wang. Op internet lees ik dat het een vechtabces is.
 
Even langs de dierenarts dan. Spuiten ze het schoon en krijgt hij een shot antibiotica.
 
Yup, las het ook. Maar is buurtkatje die hier altijd rondhangt. Buren zijn stelletje strontzakken :o praten we niet mee.
 
En buurtkatjes verdienen het niet om behandeld te worden dan of zo?
 
Yup, las het ook. Maar is buurtkatje die hier altijd rondhangt. Buren zijn stelletje strontzakken :o praten we niet mee.
Je kunt het katje bij je houden en de dierenambulance bellen. En wanneer ze er zijn zeg je volgens mij van de buren maar die kijken niet om naar dieren. Dan nemen ze het van jou over.
 
Hangt mede af of de wond open is of dicht. Als het dicht is zal het opengemaakt moeten worden. Wond moet paar dagen open blijven zodat alle troep eruit kan komen. Als de wond open is kom je met pijnstillers en antibiotica een heel eind. Soms moet het schoongemaakt worden. Zou de dierenambulance bellen die verzorgen de kat wel. Als de kat een chip heeft lezen ze gelijk de eigenaar uit en bellen ze die of gaan langs.

Als je het zelf wilt doen:
  • Knip of scheer de haren rond de bijtwond weg.
  • Spoel of verwijder vuil zo snel mogelijk uit de wonden.
  • Houd kleine wondjes open, dan kan ´het vuil´eruit.
  • U kunt zelf een zoutoplossing maken om mee te spoelen, door een eetlepel keukenzout op te lossen in een liter lauw water.
  • Doe een antiseptisch of desinfecterend middel (bijvoorbeeld Betadine) op de wond.
  • Bedek grote wonden met gaas, verband of een schone (thee)doek.
Uit preventief oogpunt, meestal ontstaan gevechten door ongecastreerde katers. Eigenaar opsporen en op verantwoordelijkheid aanspreken.
 
Ziet er niet zo heftig uit. Zou het haar wegknippen. Je kunt een spuitbus of tube desinfecterend spul halen (bv betadine) en nadat je wond schoongemaakt hebt (een eetlepel keukenzout oplossen in een liter lauw water) erop spuiten/ smeren en zien of dat helpt als je dit elke dag doet. En check gelijk als het lukt of de kat elders wondjes heeft. Is lastig door de dichte vacht maar aan elkaar geplakt haar duidt meestal op een wondje o.i.d.
 
Zou als je gaat spoelen de kat zijn/ haar poten even in een handdoek wikkelen en om de kat slaan zodat die je niet kan krabben als die weg wilt zodra je water op de wond laat komen. Je kunt ook half liter flesje pakken en daarin wat zout doen, schudden en langzaam over de wond. Wel zorgen dat het spul niet in de ogen komt. Bij de meeste katten vraagt dit nogal wat geduld en tijd. Of je knipt gelijk de nagels indien nodig. Pootje pakken en zachtjes drukken op het teentje en nagel wordt blootgelegd, puntje wegknippen. Klinkt makkelijk in theorie maar veel katten houden er absoluut niet van.
 
Deze zomer, in de laatste dagen van een wekenlange vakantie te Marokko, een kitten gevonden van een 7 dagen oud. Een rostje, beide ogen compleet veretterd en dik, vergeven van de vlooien. HEt reageerde niet meer op aanrakingen en zo. Meegenomen naar het huis van mijn schoonmoeder, waar we verbleven, en het een badje gegeven, naar de apotheek achter oogzalf en de dag nadien naar de dierenarts.
4 dagen lang zweefde het tussen leven en dood.... en nadien kwam ze er door. We hebben het dan met de wagen meegesmokkeld naar België. De douanier betrapte ons maar ze lachte eens en liet ons door.
Ik heb al heel mijn leven katten gehad, maar dit is BY FAR de slimste en liefste poes die ik ooit heb gehad.
 
Deze zomer, in de laatste dagen van een wekenlange vakantie te Marokko, een kitten gevonden van een 7 dagen oud. Een rostje, beide ogen compleet veretterd en dik, vergeven van de vlooien. HEt reageerde niet meer op aanrakingen en zo. Meegenomen naar het huis van mijn schoonmoeder, waar we verbleven, en het een badje gegeven, naar de apotheek achter oogzalf en de dag nadien naar de dierenarts.
4 dagen lang zweefde het tussen leven en dood.... en nadien kwam ze er door. We hebben het dan met de wagen meegesmokkeld naar België. De douanier betrapte ons maar ze lachte eens en liet ons door.
Ik heb al heel mijn leven katten gehad, maar dit is BY FAR de slimste en liefste poes die ik ooit heb gehad.

Respect man!
 
Deze lacht altijd voor de foto.

54DBF03A-17C7-4E2B-8A87-ABDE4E6EF3F4.jpeg
 
Deze zomer, in de laatste dagen van een wekenlange vakantie te Marokko, een kitten gevonden van een 7 dagen oud. Een rostje, beide ogen compleet veretterd en dik, vergeven van de vlooien. HEt reageerde niet meer op aanrakingen en zo. Meegenomen naar het huis van mijn schoonmoeder, waar we verbleven, en het een badje gegeven, naar de apotheek achter oogzalf en de dag nadien naar de dierenarts.
4 dagen lang zweefde het tussen leven en dood.... en nadien kwam ze er door. We hebben het dan met de wagen meegesmokkeld naar België. De douanier betrapte ons maar ze lachte eens en liet ons door.
Ik heb al heel mijn leven katten gehad, maar dit is BY FAR de slimste en liefste poes die ik ooit heb gehad.

:heart:

Foto?
 
Back
Naar boven