XXL Nutrition

het grote kwark-probleem !!

Bezoekers in dit topic

Sonic1

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
28 mei 2003
Berichten
465
Waardering
0
Ik vraag mij nu eigelijk af hoe het zit met DE KWARK..
In Nederland schijnt t blijkbaar geen probleem te zijn en om t te vinden..
Maar hier in België nerges bakjes met de naam "kwark" op te vinden !!! ???
Heeft dat hier nu een andere benaming ofzo ??? ik weet t ook niet

Ge hebt
- magere kaas
- platte kaas
- magere yoghurt
- ...

Maar nu weet ik niet wat ik ervan moet denken

Ik lees hier vanalles over 11 gram eiwitten per 100 gram en van die toestanden, maar op die bakjes die ik voor "kwark" aanneem (magere yoghurt bvb :)) zitten hoogstens 4 à 5 gram eiwitten per 100 gram !!

Kan iemand mij zeggen hoe dat hier in België heet en/of waar het te vinden is !!!


Voor lijnzaad ben ik ook al een 4-tal plaatsen moeten afgaan vooraleer ik t vond !!
ECHT ONFIJN !!!!!

tnx
 
Laatst bewerkt:
in Belgie heet het volgens mij platte kaas.
 
klopt... plattekaas = kwark
 
ja, en dan vind ik hier platte kaas
maar het hoogste in eiwit is dan 7 gram / 100 gram..
 
das wel redelijk normaal hoor. met een bak kwark van 500gr zit je al aan de 35-40 gr eiwitten
 
ja, maar toch.. ik heb in andere threads gelezen dat er in Nederland zo veeeeel merken van kwark zijn..
En daar variëren de eiwitpercentages van 7 tot 11%..
kzou er liever ook hebben van 11 :)
 
maar die hebben alleen de nederlanders :D
 
:D hm..
en de belgen die zouden dan geen kwark eten?? :)
als iemand weet waar je die in belgie kan vinden, post t dan aub !!! :) de goeie "8-11 gram eiwit kwark" :D

En anders zal ik em over de grens moeten komen halen, tis niet zooo ver, maar toch een 20-tal kilometers ofzo !!
 
De Aldi schijnt ze te hebben. Alleen de magere kwark heeft 11 g/100g. In België is platte kaas alleen bij de Aldi goedkoop te krijgen met zoveel eiwit.

Ietsjes duurder, maar nog meer eiwit is de hüttenkäse of cottage cheese.. heerlijk en 11,7 g eiwit/100 g.

Espi
 
Originally posted by Esperantisto
Ietsjes duurder, maar nog meer eiwit is de hüttenkäse of cottage cheese.. heerlijk en 11,7 g eiwit/100 g.

Espi

Foei espi...die 2 wilde je toch niet serieus vergelijken!?
Tis toch wel een wereld van verschil vind ik. Hoewel beide goed te pruimen :p
 
Volgens het opschrift is hüttenkäse 20% cottage cheese (4 g vet meen ik).. maar de Europese vind ik echt HEERLIJK!
De 'cottage cheese' in de VS vond ik nou niet echt geweldig. En kwark kennen ze daar al helemaal niet...

Arme Ami's

Espi
 
ok ok ok !!
kga der is naar op zoek gaan !! :-)
 
bart je vind zeker kwark in belgie zelfs in ons eigen stadje hoor ;)
je vind hem in de aldi en in de lidl in de lidl staat em echt onder de naam magere kwark en heeft em zelfs 12,2% eiwitten en in de aldi vind je hem onder de naam magere verse platte kaas ofzo iets :-) en daar heeft em iets van een 11.4 geloof ik ( ja die heb ik al een tijdje niet meer gehaald) en hij kost iets van een +-0.50 euro
 
Originally posted by Esperantisto

De 'cottage cheese' in de VS vond ik nou niet echt geweldig. En kwark kennen ze daar al helemaal niet...

Arme Ami's

Espi

Arme jongens, hele dag supplementen gebruiken voor 1/3e van onze prijs...ocherm.... ;)
 
wauw 12.2 ... gauw effe naar de lidl ... :nanner:
 
Originally posted by kenneth
bart je vind zeker kwark in belgie zelfs in ons eigen stadje hoor ;)
je vind hem in de aldi en in de lidl in de lidl staat em echt onder de naam magere kwark en heeft em zelfs 12,2% eiwitten en in de aldi vind je hem onder de naam magere verse platte kaas ofzo iets :-) en daar heeft em iets van een 11.4 geloof ik ( ja die heb ik al een tijdje niet meer gehaald) en hij kost iets van een +-0.50 euro

ah ok !!!!!!
merci jong.. want ik ben al in de GB enzo gaan kijken..
dat was allemaal platte kaas en yoghurt en van die toestanden..
daar zat max. 5/7 gram in..
dus kdacht al ???

Maar is goeie !! kzal is gaan zien !
merci he..
 
das niks bart graag gedaan pie ! en de tonijn neem ik ook van daar mee hij is lekker en GOEDKOOP 0.50 euro per blikje van 200gram (150uitgelekt) en heb hier de kwark van de lidl langs me staan en daar staat op :
Magere kwark en een tekening van een koe met een bel in zene nek :):)
68 kcal
12.2 g eiwit
3.9 koolhydrate
<1g vet

tzijn potten van 500g en ze kosten 50 cent
 
hahahaaaaaaa!!!!!!!
is goeie.. kzal is gaan zien ofwel t zo tegen mijn ma zeggen !!
:D
 
Originally posted by Sonic1
:D hm..
en de belgen die zouden dan geen kwark eten?? :)
als iemand weet waar je die in belgie kan vinden, post t dan aub !!! :) de goeie "8-11 gram eiwit kwark" :D

En anders zal ik em over de grens moeten komen halen, tis niet zooo ver, maar toch een 20-tal kilometers ofzo !!


Ik koop mijn 'platte kaas' altijd in Delhaize. Op het deksel staat 'Magere verse kaas' en is van het merk CAMPINA. Potjes van 250 gram.... Er zitten 10.4 gr eiwitten per 100 gr. Is het hoogste wat ik toe nu toe heb kunnen vinden in Delhaize. Iets duurder misschien dan Aldi en Lidl maar 'uitstekende' kwaliteit. Probeer maar eens
 
ok tnx !!
 
Back
Naar boven