MuscleMeat

Het grote LINKSE intellectuele topic

Bezoekers in dit topic

De contradictio in terminis van dit topic is eigenlijk dat, vooral hedendaagse, intellectuelen over het algemeen links zijn.

Over de actuele situatie:

"The bulk of intellectuals are liberal and liberal-left. Virtually all of them, I would say. This is not as true in the hard sciences, but in the social sciences and the humanities it's the overwhelming majority." —Jordan B. Peterson (2016)

Intellectuals in social sciences is gewoon pretentieus gelul in de ruimte.
 
De contradictio in terminis van dit topic is eigenlijk dat, vooral hedendaagse, intellectuelen over het algemeen links zijn.

Over de actuele situatie:

"The bulk of intellectuals are liberal and liberal-left. Virtually all of them, I would say. This is not as true in the hard sciences, but in the social sciences and the humanities it's the overwhelming majority." —Jordan B. Peterson (2016)
Sociale wetenschappen zijn pseudowetenschappen.
 
Sociale wetenschappen zijn pseudowetenschappen.
Hel ligt wel op de loer en er wordt veel gerommeld aan die kant.

Je krijgt er niet meer vertrouwen in, maar kan wel lachen met new real peer review op Twitter. Het Grievance Studies project heeft ook veel duidelijk gemaakt hoe dat zit met wetenschappelijke verantwoording.

Het lijkt er wel op dat extreem links enorm is oververtegenwoordigd en dat de onderzoeken en resultaten daar een afspiegeling van zijn. Om niet te zeggen dat veel mensen gewoon activisme bedrijven.
 
Hel ligt wel op de loer en er wordt veel gerommeld aan die kant.

Je krijgt er niet meer vertrouwen in, maar kan wel lachen met new real peer review op Twitter. Het Grievance Studies project heeft ook veel duidelijk gemaakt hoe dat zit met wetenschappelijke verantwoording.

Het lijkt er wel op dat extreem links enorm is oververtegenwoordigd en dat de onderzoeken en resultaten daar een afspiegeling van zijn. Om niet te zeggen dat veel mensen gewoon activisme bedrijven.

Zonder gekheid, ik heb zelf ook vrij veel social sciences gehad bij mijn opleiding aan de TU/e en veel is vrij wollig maar bv. de wetenschap achter marketing is echt wel heel erg vet. Ik ben groot fan van alles wat te maken heeft met beetje ‘behavioral economics’. Boeken van Cialdini over Persuasion/Influence heb ik met plezier gelezen.

Als je eens wat anders lezen wilt kan ik je als instappertje deze wel aanraden:

9780062018205.jpg


Leest makkelijk weg en gaat over de factoren die de keuzes en beslissingen die mensen nemen beïnvloeden. Leuk boek.
 
Zonder gekheid, ik heb zelf ook vrij veel social sciences gehad bij mijn opleiding aan de TU/e en veel is vrij wollig maar bv. de wetenschap achter marketing is echt wel heel erg vet. Ik ben groot fan van alles wat te maken heeft met beetje ‘behavioral economics’. Boeken van Cialdini over Persuasion/Influence heb ik met plezier gelezen.

Als je eens wat anders lezen wilt kan ik je als instappertje deze wel aanraden:

9780062018205.jpg


Leest makkelijk weg en gaat over de factoren die de keuzes en beslissingen die mensen nemen beïnvloeden. Leuk boek.
Dank, heb wel eens met een schuin oog naar die boeken gekeken.

Gad Saad is er ook zo één.

Alles wat gaat over (on)betrouwbaarheid van menselijke waarneming, geheugen, beïnvloeding van de "vrije" wil fascineert me enorm.
 
Laatst bewerkt:
"If yOu’rE nOt a LibeRaL wHen You’Re 25, yOu HaVe nO HeArt. If YoU’rE nOt a CoNsErvAtiVe By ThE tiMe YoU're 35, You hAvE No bRaIn."

- Jean-Claude Van Damme
 
Het probleem is dat wij het wat te bont hebben gemaakt sinds te joden vervolging.
Geef het nog een jaartje of 10 dan kunnen wij terug wat lol trappen.
Eerst moet de EU breken.
Dan geven wij de (haatdragende) moslims hun eigen eilandje, vb madagascar.
Probleem opgelost.
En nu in het duits
 
Maargoed ik ben er, wat wilden jullie weten?
 
  • Like
Waarderingen: mat
"If yOu’rE nOt a LibeRaL wHen You’Re 25, yOu HaVe nO HeArt. If YoU’rE nOt a CoNsErvAtiVe By ThE tiMe YoU're 35, You hAvE No bRaIn."

- Jean-Claude Van Damme

Ja bekende quote maar ik ben echt nog nooit in mijn leven links geweest. Kom wel uit conservatief gezin maar zeker niet erg uitgesproken qua politiek. Het waren mijn eerste ervaringen met mensen van een andere cultuur op de middelbare school die bepalend waren. Plus dat als iedereen A zegt ik sterk geïnteresseerd in B raak.
 
Back
Naar boven