MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Steks vanwaar raad je de 690 en de duc af? De adventure had meer pit en dat ging goed. En vanwaar zou je niet voor de sm gaan?
 
1290 R :fapn:

140DAE23-A2CE-42AE-B7F0-9D9C7327AE50.jpeg
 
Je hebt ook nog de Hyperstrada (mijn broer heeft die nu), waarbij je helemaal rechtop zit en wheelies heel makkelijk komen.

De Hypermotard stond met de (Ducati) supersport, de KTM 790 en de Triumph Street Triple op mijn lijstje. Maar het is een Speed Triple geworden. Die is overigens niet veel sneller dan de Hyperstrada.
 
Steks vanwaar raad je de 690 en de duc af? De adventure had meer pit en dat ging goed. En vanwaar zou je niet voor de sm gaan?

Vermogen zegt bij lange na niet alles, ik heb in het verleden ook op een Honda Blackbird (164pk) en een BMW K1300S (175pk) gerden, maar alleen bij hoge toeren begint het een beetje spannend te worden, dus zolang je normaal doet met je rechter hand kan je van je linkerhand 2 vingers in je neus stoppen. De gasreactie van een 690 Duke 3 (en van de Hypermotard 1100) is nog al abrupt, voor een onervaren motorrijder lijkt het nog het meeste op een aan/uit knop, dat icm met het rijwielgedeelte en de geometrie maakt het imo gewoon geen geschikte beginnersmotoren.

Een 690 Duke 4 is een stuk tammer en je zit veel meer in dan op de motor, ook het karakter van de opvolger van de Hypermotard 1100, de 821 (dacht ik) is een stuk toegankelijker.

Een 990 SM is het allemaal net niet vind ik, het blok is geweldig in de SD, een ADV heb ik nooit gereden, een SMT is veel beter geschikt om relaxt te toeren dan een SD terwijl het nog steeds een leuke gooi en smijt fiets is. Wil je een SM, dan moet je eigenlijk op zoek gaan naar een lichtere fiets vind ik, maar ook met een lichte SM zou ik niet beginnen.
 
Je hebt ook nog de Hyperstrada (mijn broer heeft die nu), waarbij je helemaal rechtop zit en wheelies heel makkelijk komen.

De Hypermotard stond met de (Ducati) supersport, de KTM 790 en de Triumph Street Triple op mijn lijstje. Maar het is een Speed Triple geworden. Die is overigens niet veel sneller dan de Hyperstrada.

Heb je op een aantal van die motoren gereden, of heb je op gevoel de keuze gemaakt?
 
Heb je op een aantal van die motoren gereden, of heb je op gevoel de keuze gemaakt?

Op gevoel, eigenlijk vooral uiterlijk moet ik bekennen. De Ducati Supersport viel af omdat ik na een jaar of 10 op een motor met clip-ons wat meer rechtop wou zitten.

Een lichte Supermoto is inderdaad meer een motor voor 'erbij'.
 
Een maatje van me hete flink wat jaren Speedttriple (met ronde koplampen) gehad, ik vond het best een fijne fiets

Nog een nadeel van een lichte SM en ook van de Duke 2 is de krappe actieradius door de kleine tank.
 
Een geweldig motorblok, maar het uiterlijk van de oude SD vind ik beter.

Ooit hier bij staan kwijlen bij een dealer vlakbij.
Bekijk bijlage 441970

Een Bimota DB6, maar €16.000 voor een tweede hands motor was mij toch te gortig.

Ik vind de r mooier, ik hou wel van dat ruige uiterlijk. Maar dat is wel continue op één wiel rijden. Wat vind je van de mv agusta brutale?
 
Ik vind de r mooier, ik hou wel van dat ruige uiterlijk. Maar dat is wel continue op één wiel rijden. Wat vind je van de mv agusta brutale?

Die MV is wel een mooie motor, maat niet echt mijn smaak, en daarnaast denk ik wel duur in onderhoud. Mijn KTM’s waren niet goedkoop en de Duc van mijn broer kost hem ook elk jaar redelijk wat, een MV zal niet goedkoper zijn.
 
Hoe zit zo’n naked nou voor je bijrijder als je het vergelijkt met een supersport?

Een stuk beter dan een SS, maar nog beter kan je dan kijken naar een meer toergerichte motor, zoals een KTM SMT, Triumph Tiger, BMW GS.
 
Iemand enig idee waar ik een frame (zonder wokmelding) en Carter kan vinden voor een buell X1 lightning 2003
 
Nee, maar ik wel eens een ritje op een XB12 gemaakt. Best een apparte sensatie, ik miste alleen net iets te veel toeren, maar al met al zijn het wel gave fietsen.
 

Prachtig.

Ben geen motorconnaisseur maar wel prima zitpostitie lijkt mij :thinking:
 
Na de zomervakantie ook beginnen voor Mn A2 rijbewijs, hier mensen met tips voor een leuke startersmotor om goed op te leren sturen? Budget rond de 4-5k.

Vind de Kawasaki ninja 400/z400 erg gaaf of n KTM duke alleen zijn deze vrij prijzig nog :p
 
Back
Naar boven