AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Misschien Kawasaki Z800 ABS? Heb even rondgekeken en voor mij vind ik dat een van de betere die bij jou passen denk ik. Sportief + iemand kan erbij?
Misschien kan je gewoon een racer nemen met een zijspan? :laugh:

Voorbeeldje marktplaats: https://www.marktplaats.nl/a/motore...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

Ja ik denk dat een naked meer bij mij past dan een enduro/supermotard. Die stond overigens al op mijn lijstje ;) Het liefst heb ik er één met een zware diepe sound zoals de duc. Dus een twe cilinder heeft de voorkeur.
 
Robin STOND op het lijstje, maar ging eraf omdat ik hem met 113 pk wat te licht vind.
 
Deze drie aan mijn lijstje toegevoegd. Lijken erg leuke machines. Hoe zit de Triumph voor je bijrijder? Moto morini is met zijn enorme koppel en twee cilinder blok ook iets waar mij hart van overslaat hehe, er is wel weinig aanbod hiervan. En de streetfighter is ook gewoon een beest met 155 pk..en dan dat geluid....! Maar je zit daar aardig in je polsen.. Pff allemaal lastig als je rekening moet houden met een ander.

Mening bijrijder weet ik nog niet, om bekende redenen heb ik ook nog geen foto op Lexa… Als het er ooit nog eens van komt zal die mening ook niet helemaal objectief zijn.

Op die Ducati (het prototype) is onlangs mijn held Carlin Dunne overleden, slechts een paar honderd meter van de finish van de Pikes Peak hillclimb, terwijl hij een dik record aan het rijden was.
 
Mening bijrijder weet ik nog niet, om bekende redenen heb ik ook nog geen foto op Lexa… Als het er ooit nog eens van komt zal die mening ook niet helemaal objectief zijn.

Op die Ducati (het prototype) is onlangs mijn held Carlin Dunne overleden, slechts een paar honderd meter van de finish van de Pikes Peak hillclimb, terwijl hij een dik record aan het rijden was.

Klopt, postuur zal ook een rol spelen. Met mijn korte apenarmpjes zit ik natuurlijk meer voorover.

Yamaha vmax 1700 is ook een ding zeg, goed voor mijn bijrijder en een beest van een machine. Helaas weer aan de prijzige kant. Een mooie 1200 is ook niet makkelijk te vinden voor 8/9 k.
 
BMW K1300R
Aprilia Tuono
Yamaha MT01
 
BMW K1300R
Aprilia Tuono
Yamaha MT01

De k1300r kon ik nog niet, poeh als ik de hoeveelheid koppel en pk zie begin ik al te zweten. Bedankt voor de suggestie ;)
 
Ik heb er op gereden, maar het deed me weinig, hij gaat ontzettend makkelijk heel snel, maar het is een zware motor die erg graag rechtdoor gaat en het is een karakterloze 4 cilinder. Als voordeel heeft hij wel een onderhoudsarme cardanaandrijving.
 
Ik denk dat ik gewoon een tweede bike erbij neem. Zit te denken aan een Suzuki vstrom 1000 voor de langere ritten (met vriendin). En de racer hou voor de snellere ritjes.
 
Vraagje, volgend jaar wil ik mijn eerste motor halen. Als sinds ik kind was vond ik de motoren uit West Coast Customs en American Choppers kicken! Ik zelf kijk dus richting een bobber/chopper, en het liefst softtail zodat ik niet elk half uur moet pauzeren (althans zo las ik op internet). Ik heb er nog weinig verstand van en kijk wat rond op MP, ik zie veel met maar een one seat, bestaan er zo weinig bikes waar je met zn tweeën op kan?

Advies en namen waar ik eens naar moet Googlen zijn welkom! Gezien het om een eerste bike gaat, wordt het geen mega budget dus geen Harley, die komt later wel ;)
 
Wat vind je van een Honda Shadow 750?
 
Ook heel bruut maar niet te betalen voor mij:

Wat vind je van een Honda Shadow 750?
Wel nice, ook al eens tegen gekomen! Maar mag van mij nog iets meer chopper achtig (hoog stuur/lage zit).
 
Ben zelf momenteel aan het rond kijken voor een Yamaha Thundercat of CBR 600.

Veel zwaarder hoeft van mij niet, ik ken mezelf iets te goed :D
 
Ben zelf momenteel aan het rond kijken voor een Yamaha Thundercat of CBR 600.

Veel zwaarder hoeft van mij niet, ik ken mezelf iets te goed :D

Kan je ook flink mee knallen hoor :)

Ik ga volgend jaar ook wat anders rijden, de laatste tijd gingen mijn ogen naar de hayabusa, zzr 1400 dat soort fietsjes.. maar ik moet geen racer meer gaan rijden zegt mijn verstand. Met 250 op 80 wegen is gewoon gekkenwerk en inhouden doe ik toch niet. Ik zoek nu een bike met veel koppel, leuke sound en waar je nog enigszins comfortabel op zit, liefst twee cilinder. Momenteel zit ik aan een buell x1 oid te denken. Dat geluid vind ik geweldig.
 
Kan je ook flink mee knallen hoor :)

Ik ga volgend jaar ook wat anders rijden, de laatste tijd gingen mijn ogen naar de hayabusa, zzr 1400 dat soort fietsjes.. maar ik moet geen racer meer gaan rijden zegt mijn verstand. Met 250 op 80 wegen is gewoon gekkenwerk en inhouden doe ik toch niet. Ik zoek nu een bike met veel koppel, leuke sound en waar je nog enigszins comfortabel op zit, liefst twee cilinder. Momenteel zit ik aan een buell x1 oid te denken. Dat geluid vind ik geweldig.
Tbh vind ik een hayabusa maar niks, zoveel power en zo lelijk :s
 
Klopt, postuur zal ook een rol spelen. Met mijn korte apenarmpjes zit ik natuurlijk meer voorover.

Yamaha vmax 1700 is ook een ding zeg, goed voor mijn bijrijder en een beest van een machine. Helaas weer aan de prijzige kant. Een mooie 1200 is ook niet makkelijk te vinden voor 8/9 k.

Ik dacht dat je de nieuwe Ducati streetfighter bedoelde, die gebaseerd is op de 1100cc Panigale V4, met rond de 200pk...
 
Ben zelf momenteel aan het rond kijken voor een Yamaha Thundercat of CBR 600.

Veel zwaarder hoeft van mij niet, ik ken mezelf iets te goed :D

Toch vind ik een 1000 veiliger dan een 600. (Ik had vorig jaar een 600 en nu een 1000.) Inhalen gaat veel sneller, waarbij de eindsnelheid ook nog eens een stuk lager blijft.
 
Back
Naar boven