XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Ook wel nice, maar van mij mag het wel met een hoog stuur

030396A1-DB05-4602-AD29-EFDB38F75760.jpegBD48F0A7-A853-45CC-9F79-1F42C75A8D1C.jpeg
 
Ik denk dat ik gewoon een tweede bike erbij neem. Zit te denken aan een Suzuki vstrom 1000 voor de langere ritten (met vriendin). En de racer hou voor de snellere ritjes.

Op de meeste Nederlandse wegen rij je op een 1000 Vstrom sneller door de bochtige gedeeltes dan met een supersportmotor zoals je nu hebt. Als er ook nog verkeersdrempels in de weg (letterlijk en figuurlijk) zitten moet je het zelfs afleggen tegen de 650... In het buitenland, bv. in de Alpen, is dit verschil nog groter. Alleen op op- en afritten met mooi asfalt is er een klein voordeel voor de supersport. (Zelfs op lange rechte stukken is er nauwelijks voordeel, tenzij je lang harder dan 250 wil rijden.)

Zelf heb ik ruim 40 jaar op 'racers' gereden in de veronderstelling dat je daarmee het snelste bent. Kom er eigenlijk nu pas achter dat een motor met een hoog, breed stuur, en vermogen onderin, in de praktijk veel sneller is. Heb alleen de fout gemaakt om er weer 1 met korte veerwegen te kopen: toen ik een reparatie liet uitvoeren aan mijn Speed Triple bleek ik op bochtige secundaire wegen harder te kunnen rijden op de leenmotor, een lamme Kawa Versys 650.
 
Laatst bewerkt:
Op de meeste Nederlandse wegen rij je op een 1000 Vstrom sneller door de bochtige gedeeltes dan met een supersportmotor zoals je nu hebt. Als er ook nog verkeersdrempels in de weg (letterlijk en figuurlijk) zitten moet je het zelfs afleggen tegen de 650... In het buitenland, bv. in de Alpen, is dit verschil nog groter. Alleen op op- en afritten met mooi asfalt is er een klein voordeel voor de supersport. (Zelfs op lange rechte stukken is er nauwelijks voordeel, tenzij je lang harder dan 250 wil rijden.)

Zelf heb ik ruim 40 jaar op 'racers' gereden in de veronderstelling dat je daarmee het snelste bent. Kom er eigenlijk nu pas achter dat een motor met een hoog, breed stuur, en vermogen onderin, in de praktijk veel sneller is. Heb alleen de fout gemaakt om er weer 1 met korte veerwegen te kopen: toen ik een reparatie liet uitvoeren aan mijn Speed Triple bleek ik op bochtige secundaire wegen harder te kunnen rijden op de leenmotor, een lamme Kawa Versys 650.

Een dergelijke bike gooit zich gemakkelijk om in de bochten en gaat makkelijker over drempels. Op de rechte stukken laat je ze echter ver achter je, als de vstrom op zijn top zit schakel ik naar de drie. Hiernaast is het geweld wat je op een supersport ervaart niet te vergelijken met een toerfiets.
 
Een dergelijke bike gooit zich gemakkelijk om in de bochten en gaat makkelijker over drempels. Op de rechte stukken laat je ze echter ver achter je, als de vstrom op zijn top zit schakel ik naar de drie. Hiernaast is het geweld wat je op een supersport ervaart niet te vergelijken met een toerfiets.

Zo dacht ik er tot voor kort ook over.
 
Camelus leert het ooit nog wel. Buiten een snelweg ben je op alle wegen echt beter af op op een lichte wendbare machine.
 
Zo dacht ik er tot voor kort ook over.
Camelus leert het ooit nog wel. Buiten een snelweg ben je op alle wegen echt beter af op op een lichte wendbare machine.

ik geef jullie nergens ongelijk, maar wat ik wil aanhalen is het verschil in power niet de wendbaarheid en comfort.

met de smt ging ik zo makkelijk door de bochten heen en waren drempels niet meer zo'n obstakel
 
Vraagje, volgend jaar wil ik mijn eerste motor halen. Als sinds ik kind was vond ik de motoren uit West Coast Customs en American Choppers kicken! Ik zelf kijk dus richting een bobber/chopper, en het liefst softtail zodat ik niet elk half uur moet pauzeren (althans zo las ik op internet). Ik heb er nog weinig verstand van en kijk wat rond op MP, ik zie veel met maar een one seat, bestaan er zo weinig bikes waar je met zn tweeën op kan?

Advies en namen waar ik eens naar moet Googlen zijn welkom! Gezien het om een eerste bike gaat, wordt het geen mega budget dus geen Harley, die komt later wel ;)
Iemand een idee?
 
Zaterdag kijken voor een motor.
2 op het oog.
CBR 600 en een R6.
CBR2.jpg

R6.jpg
 
Ik zou de CBR nemen, r6 is net een brommer
 
Back
Naar boven