XXL Nutrition

Het grote Nintendo Switch topic

De nieuwe console van Nintendo - Switch

  • Moet ik bij launch hebben!

    Stemmen: 1 3,7%
  • Ga ik zeker kopen.

    Stemmen: 5 18,5%
  • Nahhh geen Nintendo voor mij.

    Stemmen: 9 33,3%
  • Eerst de kat uit de boom kijken, dus misschien.

    Stemmen: 10 37,0%
  • Ik heb er al een!

    Stemmen: 2 7,4%

  • Totaal stemmers
    27
  • Peiling gesloten .

Bezoekers in dit topic

Geniet er van, de tutorial (zo noem ik the great plateau) is wat saai omdat je beperkt bent in je mogelijkheden. Eens je verder kan, dan is het spel echt enorm verslavend!!
Vond the great plateau juist erg leuk om te doen. Misschien ook omdat ik met master mode ben begonnen. Had het niet verwacht maar je moet echt oppassen bij dit spel of je bent zo dood. Vijanden zijn extreem lastig om te verslaan en ze merken je ook erg snel op. Het gebied is veel groter dan verwacht, alleen het plateau is al erg groot. En dan de temple of time wat herinneringen van ocarina of time terugbrengt. Ook de vervallen gebouwen waarin je als kind link Zelda voor het eerst ontmoette bij OoT.

Spel is zeker verslavend, het verzamelen van ingrediënten en jagen op wild en eten maken is zelfs leuk om te doen. De uren vliegen voorbij. Ik heb trouwens bij de eerste upgrade voor stamina gekozen ipv hartjes. Had het vermoedden dat dit toch heel belangrijk kan zijn om gebieden te bereiken. Het landschap (of de wildernis) kan meedogenloos zijn. Simpelweg een stukje zwemmen of klimmen kan je dood betekenen.

Heb je zelf de master mode ook gedaan of mee begonnen?
 
Laatst bewerkt:
Vond the great plateau juist erg leuk om te doen. Misschien ook omdat ik met master mode ben begonnen. Had het niet verwacht maar je moet echt oppassen bij dit spel of je bent zo dood. Vijanden zijn extreem lastig om te verslaan en ze merken je ook erg snel op. Het gebied is veel groter dan verwacht, alleen het plateau is al erg groot. En dan de temple of time wat herinneringen van ocarina of time terugbrengt. Ook de vervallen gebouwen waarin je als kind link Zelda voor het eerst ontmoette bij OoT.

Spel is zeker verslavend, het verzamelen van ingrediënten en jagen op wild en eten maken is zelfs leuk om te doen. De uren vliegen voorbij. Ik heb trouwens bij de eerste upgrade voor stamina gekozen ipv hartjes. Had het vermoedden dat dit toch heel belangrijk kan zijn om gebieden te bereiken. Het landschap (of de wildernis) kan meedogenloos zijn. Simpelweg een stukje zwemmen of klimmen kan je dood betekenen.

Heb je zelf de master mode ook gedaan of mee begonnen?

Ik heb destijds eerst de normale moeilijkheid gedaan en dan op master mode begonnen. Master mode heb ik wel niet volledig uit, dat doe ik allicht in het najaar eens :)

Als je great plateau al leuk vond, dan wordt het vanaf nu NOG beter:D

Hartjes zijn idd niet zo belangrijk als op vorige games. Beter verzamel je zoveel mogelijk stamina en probeer je upgrades voor kledij te kopen zodat je verdediging beter wordt.

Sommige vijanden kunnen met 1 slag pakweg 10 hartjes van je energie nemen. Als je goede kledij hebt is dat pakweg nog maar 2-3 hartjes.
 
Laatst bewerkt:
Ano_54321 je had helemaal gelijk. Na skyward sword was de verwachting naar deze laatste editie van Zelda getemperd. Dit spel is veel groter dan ik ooit had verwacht en stijgt imo zelfs boven het niveau van wat Ocarina of Time wist te bereiken.

Heb nu al ruim 30 uur erop zitten en pas 1 guardian verslagen en misschien pas 25% van het land ontdekt (op de kaart) maar van die ontdekte kaart zelfs maar een fractie gezien. Ik verwacht dat ik de uren die ik in Skyrim (+250 uur) had gestoken ga evenaren en wellicht passeren.

Als ik mijn top Zelda game lijst zou samenstellen (console versies) dan zou deze er als volgt uitzien:
1. Breath of the Wild (WiiU)
2. Link to the Past (SNES)
3. Ocarina of Time (N64)
4. The Wind Waker (NGC)
5. Twilight Princess (NGC)
6. The Legend of Zelda (NES)
7. Majora's Mask (N64)
8. Skyward Sword (Wii)
9. The Adventure of Link (NES)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben zelf een enorme fanboy van Ocarina Of Time maar na BOTW kon ik niet langer zeggen dat OOT de beste Zelda ooit is. BOTW blaast de andere zeldas weg :P

BOTW is zo gigantisch en de vrijheid die je krijgt is enorm. Wanneer je de moeite doet om de verhaallijn te ontdekken, door alle herinneringen te verzamelen (dit is vrijblijvend, hoeft dus niet), dan gaat dat verhaal dieper dan je zou denken.

Als je de herinneringen niet verzamelt dan kan je het toch uitspelen, maar je mist dan wel een mooi deel van het spel. Bij andere zeldas moet je sowieso de verhaallijn doorlopen (lineair) wat het geheel dan meteen wel completer maakt... Bij BOTW moet je meer moeite doen om alle herinneringen te vinden en de schoonheid/diepgang van het verhaal te ontdekken. Dat was voor mij echter geen extra moeite, ik heb ze met veel plezier allemaal opgespoord ;)

Enige echte minpunt aan BOTW is het ontbreken van een echte klassieke dungeon. Het zijn allemaal shrines met kleinere puzzels en de titanen zijn ook een stuk kleiner dan de dungeons vroeger. Als er in BOTW een aantal grote dungeons hadden gezeten dan was het spel voor mij echt perfect geweest.
 
OoT was een geweldige Zelda, zoals je ziet zit deze in mijn top3. Een uitstekende vertaling naar een 3D spel van Nintendo waarin ze voor de hele game industrie een bench mark hadden gezet en gevolgd werd, net als Mario 64 dat destijds had gedaan. Toch kon ik me niet aan de gedachte onttrekken tijdens het spelen dat het een 3D vertaling van Zelda 3 (LttP) was. Zelda 3 perfectioneerde de gameplay van Zelda 1 en was origineel. De introductie van twee werelden, de ocarina, veel klassieke nummers, geluiden en wapens (master sword) en objecten zijn allemaal ontstaan in Zelda 3.
Dat was wat ik verwachtte van Nintendo bij de opvolgende Zelda's en wat me enigszins teleurstelde. OoT en TP leunde beide te veel op Zelda 3 (LttP). Wind waker was dan weer echt origineel en een top spel, vandaar plek nummer 4.

Helaas heb ik MM veel later gespeeld daar het spel pas laat in de N64 era uitkwam en ik toen al mijn N64 had verkocht. Het spel heeft uiteindelijk niet zo extreem veel indruk op me gemaakt wat toch vreemd is omdat het wel een originele Zelda was welke duidelijk afweek van de reeks spellen welke zoveel op elkaar leken (LttP - OoT - TP).
 
Laatst bewerkt:
Het spel zelf is geweldig en de 9,7 dubbel en dwars waard. Je hoort me ook niks zeggen over de gameplay :)
Ik ben echt gevoelig voor haperingen tijdens het gamen en op de switch had ik continue dikke lag spikes, kon daardoor echt niet van het spel genieten.
Nu via CEMU dus stabiel 60 FPS op een hogere resolutie en het speelt zo gigantisch veel fijner.
Zonde dat gebrekkige hardware het spel weerhoud om er op de officiële console ook zo uit te zien..

Voorbeeldje:

Zo vond ik Monster Hunter World ook onspeelbaar op de PS4.. daarvoor een PS4 Pro gekocht en daar was het wel speelbaar op.
Schijnbaar heeft Nintendo het prestatie probleem volledig opgelost. Heb tot op heden nog geen enkel prestatie probleem gezien in het spel. Geen haperingen waargenomen. Blijkbaar was de hardware toch niet het probleem.

Spel is ook ontwikkeld op een minder krachtig systeem en niet voor de krachtigere switch hardware.
In dit geval ben ik blij dat ik niet vanaf launch ben begonnen want ruim een jaar later speel ik een perfecte versie van BOTW.
Wel top van Nintendo dat ze dit probleem hebben weten op te lossen. Skyrim bleef na weet ik hoeveel patches veel prestatie problemen hebben maar goed dat spel was natuurlijk ook een stuk complexer door het tracken van alle objecten waar je contact mee had gehad in de game.
 
Eerste review van Octopath Traveler is uit, Famitsu scoorde het spel een 36/40. Reviews van Famitsu bestaan altijd uit 4 reviewers en het spel ontving 4 negens.
Volgende week komt het spel uit!!!! Super benieuwd, echt zin in weer een JRPG.

Niet dat ik er meteen aan kan beginnen want Zelda BOTW. Zit nu op 50 uur en heb veel tijd besteed aan het landschap ontdekken, zit nog steeds pas bij een guardian maar heb wel ondertussen 6 nieuwe herinneringen gevonden, gruwelijk spel.
 
Zit nu op 70 uur gameplay BOTW. Twee guardians verslagen en eindelijk de hele map zichtbaar gemaakt.

Nintendo Switch tot nu toe 20 miljoen keer verkocht
Nintendo heeft tot nu toe 20 miljoen exemplaren van zijn Switch-spelcomputer verkocht. Het bedrijf presteerde afgelopen kwartaal boven verwachting.

Nintendo draaide in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar een omzet van 168 miljard yen (1,3 miljard euro), met een winst van 30,6 miljard yen. Dat is een winststijging van bijna 90 procent vergeleken met hetzelfde kwartaal vorig jaar.

Nintendo heeft de winststijging vooral te danken aan de verkopen van games voor zijn Switch-spelcomputer. Vooral de nieuwe games Donkey Kong Country: Tropical Freeze en Mario Tennis Aces presteerden goed. Wereldwijd werden er respectievelijk 1,4 miljoen en 1,3 miljoen exemplaren van de games verkocht.

De game Mario Kart 8 Deluxe blijft ook sterk presteren, met 1,13 miljoen verkochte exemplaren afgelopen kwartaal. De games volgt daarmee Super Mario Odyssey als tweede game voor de Switch waarvan meer dan 10 miljoen exemplaren zijn verkocht. Vermoedelijk passeert The Legend of Zelda: Breath of the Wild de mijlpaal in dit kwartaal.

Nintendo 64 classic mini.
 
OCTOPATH TRAVELER HITS 1 MILLION COPIES IN SALES AND SHIPMENTS

Octopath Traveler, the Nintendo Switch-exclusive JRPG from Square Enix, has shipped over one million units worldwide, including digital sales and downloads.

Nintendo of Europe shared the information, along with some new artwork, to celebrate the milestone for the brand new series.

Octopath Traveler received critical praise from many outlets, including our own, in which we stated that "Octopath Traveler's beautiful style and outstanding take on traditional turn-based combat make it a game that pushes JRPGs forward rather than simply paying homage to the greats."

These reviews and postive buzz about the game resulted in physical copies of Octopath Traveler being sold out in Japan and for periods of time in the US on Amazon. Square Enix responded to these shortages and said that they were sorry for underestimating the demand of their newest title.

Octopath Traveler was announced back in early 2017 as Project Octopath Traveler, a couple months before the Switch was released, and the announcement came with a demo that allowed players to see the unique and striking art-style in action.
 
Nintendo Dominated July 2018 Thanks to Switch and Octopath Traveler Sales
Nintendo had a good July. Not only was the Nintendo Switch the best-selling hardware for the month, but five of the ten games on July's best-sellers list were Nintendo Switch exclusives all led by Octopath Traveler, which was the month's best-selling game.

Compare Nintendo's performance with that of Xbox and Sony's. The Switch and NES Classic dominated sales while half of the month's top ten selling games were Switch exclusives. Meanwhile, Grand Theft Auto 5 was the best-selling software for both PS4 and Xbox One.
However, things were good all-around as sales for the Xbox One hardware continue to grow, and Sony's PlayStation 4 remains the best-selling console of the year so far.

Octopath Traveler is a throwback JRPG from Square Enix that combines old-school RPG mechanics with a unique pixelated art style. Check out our Octopath Traveler review and Octopath Traveler guide for more on Square Enix's JRPG hit.

Best selling games of July 2018
Octopath Traveler*
Grand Theft Auto 5
Mario Kart 8*
Crash Bandicoot: N. Sane Trilogy
The Legend of Zelda: Breath of the Wild*
Far Cry 5
Super Mario Odyssey*
The Crew 2
Tom Clancy's Rainbow Six Siege
Mario Tennis Aces*
 
UnCompress : nog bezig op BOTW ?

Ik heb ondertussen volgende games helemaal uit: BOTW, Mario Kart, Mario Odyssey, DBZ Xenoverse 2, Donkey Kong Tropical Freeze en Sonic Mania. Volgende maanden staan Mario Party, Let's go Pikachu/Evee, Pokemon RPG en Super Mario Bros U op het verlanglijstje :cool:
 
Heb nu minimaal 140 uur in het spel zitten. Heb vanaf het begin al alle DLC's gekocht dus daar zal ook al aardig wat tijd inzitten.
Ben bij Ganon aangekomen maar nog niet verslagen. Bij Master Mode zijn de bazen best lastig omdat ze herstellen.

Moet nog aan Octopath Traveler beginnen.
 
Ik keek daarnet eens naar de games voor 2019. Enkele interessante games:

- Super Mario Bros U Deluxe (mario EN luigi bros van WII U) --> januari
- Mortal Kombat 11 --> april
- Pokemon RPG --> in de loop van 2019
- Luigi Mansion 3 --> in de loop van 2019

Dat beloven toch weer een paar leuke games te zijn. Ik heb nooit een WII U gehad dus vind het heel tof dat ze games opnieuw uitbrengen op Switch. Ik blijf hopen op Zelda Wind Waker HD, maar voorlopig is daar geen nieuws over...
 
'Super Smash Bros. Ultimate snelst verkochte Nintendo-game ooit'
De nieuwe Switch-game Super Smash Bros. Ultimate is volgens Nintendo de snelst verkochte Nintendo-game voor thuisconsoles.

Nintendo schrijft maandag over het record in een persbericht, maar maakt geen specifieke aantallen bekend. Volgens het bedrijf gaat het om het aantal verkochte exemplaren in de eerste drie dagen nadat het spel werd uitgebracht.

Het bedrijf laat weten dat van Super Smash Bros. Ultimate in Europa tijdens de eerste drie dagen ruim 30 procent meer exemplaren zijn verkocht dan van Mario Kart Wii. Daarvan is ook niet bekend hoeveel exemplaren er in de eerste paar dagen werden verkocht. Uiteindelijk verkocht Nintendo wereldwijd ruim 37 miljoen exemplaren van dat spel.


Super Smash Bros. Ultimate brak volgens Nintendo niet alleen het record in winkels, maar ook het record in de eShop. Volgens het bedrijf is het de snelst verkochte Nintendo-game voor een thuisconsole. Dit betekent dat er mogelijk games voor de handhelds van Nintendo zijn die sneller werden verkocht.

Uit de recentste cijfers van Nintendo blijkt dat Super Mario Odyssey de bestverkochte Nintendo-game voor de Switch is. Er zijn ruim twaalf miljoen exemplaren over de toonbank gegaan. Daarna volgen Mario Kart 8 Deluxe (11,7 miljoen) en The Legend of Zelda: Breath of the Wild (10,3 miljoen).
 
Is de DLC van Breath of the Wild de moeite waard?
Ik heb aardig wat uren in de basisgame zitten, maar twijfel nog sterk over de DLC, het lijkt op het eerste gezicht niet de moeite waard.
 
Ik vond het wel de moeite. Je bent er nog wat uurtjes mee zoet ;)

De master cycle (ultieme beloning van dlc) is wel vrij nutteloos, omdat je op dat moment dus alles gedaan hebt...
 
Ik vond het wel de moeite. Je bent er nog wat uurtjes mee zoet ;)

De master cycle (ultieme beloning van dlc) is wel vrij nutteloos, omdat je op dat moment dus alles gedaan hebt...
Daarom ben ik begonnen met de Master modus. Ik wist al dat ik niet nogmaals een game ging starten en ik wilde graag de meeste uitdaging hebben.
 
Nintendo maakt Zelda- en Mario-games op Switch geschikt voor VR-bril
Nintendo voegt ondersteuning voor virtual reality toe aan de Switch-games Super Mario Odyssey en The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

Beide games kunnen overweg met de kartonnen virtualrealitybril die Nintendo recent aankondigde. De VR Kit is de nieuwste toevoeging aan Nintendo's Labo-bouwpakketten. Gebruikers kunnen de bril van karton zelf in elkaar vouwen.

Het scherm van de Switch-console wordt in de VR Kit gebruikt als display in de bril. Het bouwpakket komt op 20 april uit, een kleine week later worden Zeldaen Mario geüpdatet met VR-ondersteuning.

In Super Mario Odyssey geldt de VR-toevoeging voor kleine delen van de game. Spelers moeten bijvoorbeeld muzieknootjes verzamelen in drie minilevels. Ook zijn drie werelden uit het spel opnieuw te bezoeken in virtual reality.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild lijkt in zijn geheel speelbaar te zijn in virtual reality. De updates voor beide games zijn gratis te installeren. Het Labo-pakket voor VR kost zo'n 40 euro.
 
Back
Naar boven