AndroidHealthClinic

Het Pauper Topic

Bezoekers in dit topic

'Hulpverlener denkt: ik ben God, ik mag alles'
De seksrel rond hulpverleners van Oxfam legt een dieper probleem in die wereld vol rondreizende expats bloot: scheve machtsverhoudingen. ,,Een illusionaire wereld waarin mensen denken dat ze God zijn.”


,In dit vluchtelingenkamp kun je niet aan eten komen, zonder eerst sex te hebben. Ze zeggen: ‘een kilo voor sex.” Een vluchtelinge uit Guinea, in een rapport van Save the Children uit 2002.

Polman: ,,Generaliserend kun je zeggen: na een ramp gaan vaak de dure hotels en restaurants weer als eerste open, daar zitten de Westerse hulpverleners. Men wil ons een beeld schetsen dat het allemaal dappere vrijwilligers zijn die er op uit trekken, maar het gaat hier om een industrie waarin vele miljarden omgaan, met alle belangen van dien. Het hoofd van zo’n missie in Haïti is gewoon een CEO, een carrièrehulpverlener die over miljoenen gaat.”


,Toen ik in de nasleep van de tsunami in Indonesië ons VN-huis binnenkwam, lag mijn mannelijke collega daar op de bank met een getrouwde, lokale moslimvrouw. Ze had een baby verloren door de tsunami, werkte nu voor ons en vond de situatie duidelijk niet prettig. Ik deed er melding van, maar er kwam geen onderzoek. De man vertrok in alle stilte en had direct een nieuwe baan in de sector”, schreef Imogen Wall, een van de oprichters van facebookgroep.


Ex-VN’er McLeod zei het zo: ,,Dit probleem is endemisch voor de sector, het systeem is fout.” Volgens hem gebruiken ‘roofdieren’ banen in de sector om in de buurt te kunnen komen van kwetsbare vrouwen en kinderen.
 

Not on my watch...

giphy.gif
 


in NRW is al ruim 50% van alle scholieren van allochtone Moslim afkomst :eek:

enkel in de wat afgelegen gebieden zijn de cijfers wat minder schrikbarend,

als we met deze cijfers een paar generaties verder zijn is de Moslim gemeenschap een machtsfactor van jewelste geworden,

elke Duitser met een beetje vermogen zoekt zijn heil elders ,Tsjechie is schijnbaar een geliefd oord voor deze doelgroep,

dus alleen de autochtone stumpers zullen de prijs betalen van dit wanbeleid
 
Meer dan helft D66-senatoren is óf zelf geen donor, óf wil het niet zeggen

Een aantal Eerste Kamerleden van D66 heeft zich niet geregistreerd als donor of wil uit privacyoverwegingen niet zeggen of dat is gebeurd. Dat blijkt uit een rondgang onder de ja-stemmers in het debat over de nieuwe donorwet.

Die uitkomst is opmerkelijk, omdat juist D66 de partij is die ervoor heeft gezorgd dat er een nieuwe donorwet komt. Vanaf 2020 is ook iedereen die zich niet registreert automatisch donor. D66-Tweede Kamerlid Pia Dijkstra heeft de initiatiefwet afgelopen dinsdag met bloed, zweet en tranen door het parlement geloodst.

Bij D66 zijn twee van de tien senatoren niet geregistreerd als donor en willen vier senatoren er niets over kwijt. Henriëtte Prast en Herman Schaper geven aan dat het er nog niet van is gekomen; de laatste omdat hij lang in het buitenland heeft gezeten. Maar Thom de Graaff, Hans Engels, Joris Backer en Petra Stienen willen de vraag niet beantwoorden. Zij vinden het een privékwestie. "Dat deel ik alleen met mijn naasten," zegt Stienen.


He, Thom de Graaff. De man die zo'n beetje zijn hele politieke loopbaan tegen de benoemde burgemeester was totdat hij werd gedumpt en zelf burgemeester kon worden. Hoe kan je jezelf dan nog in de spiegel aankijken.
 
Laatst bewerkt:
ons land is moreel failliet
 
Hond is prima vlees. Is toch niet erger dan een kip of varken.

Is alleen niet halal.
Toch erger want kippen varkens en koeien zijn kuddedieren die van nature maar wat gras staan te eten tot ze opgegeten worden en honden zijn van nature roofdieren die sociologisch en psychologisch meer met ons zijn mee ontwikkeld.


Hoe werkt dat nou precies, racisme ter bevordering van diversiteit is positieve discriminatie?
Allochtonen willen toch helemaal niet naar dat culturele gedoe. Die hele sector is al ingestort toen de subsudie wegtrok en dan willen ze het enige publiek dat nog wat geld in het laatje brengt verbannen? :roflol: Of gaat het er om cultureel plaats te maken voor...?
 
Laatst bewerkt:
Beter op deze manier dan in zo'n filmpje terechtkomen.
 
Filmpje is niet meer zichtbaar. ''Deze video is verwijderd wegens schending van het beleid van YouTube inzake het aanzetten tot haat.'' :scratch:
 
Filmpje is niet meer zichtbaar. ''Deze video is verwijderd wegens schending van het beleid van YouTube inzake het aanzetten tot haat.'' :scratch:
Haha en de hele video ging over hypocrisie omtrent dat onderwerp.
 
Back
Naar boven