XXL Nutrition

Het Pauper Topic

Bezoekers in dit topic

h6F3w2O.jpg


Aidskoppie
 
Weten we ook waar grauwe vandaan komt in hun naam: Zijn gezichtskleur.
 
ik wou eerst zeikneger zeggen maar die gozer is nog eens niet zwart,zou hij een wigger complex hebben :dunno:

Waarschijnlijk eerder last van een complex plaatsvervangend schuldgevoel ontstaan na het lezen van de roman van Harriet Beecher-Stowe of een andere traumatische ervaring.
 
Buiten dat het allang niet meer om Zwarte Piet gaat, is ook dit het punt, geen verandering is ooit genoeg. Geen compromis is acceptabel.

"Ze" hebben het vriendelijk geprobeerd, maar "we" deden niet wat er gevraagd werd (niet dat het duidelijk was wat er precies gevraagd werd of dat er daarna niet weer andere eisen zouden komen).

"Ze" hebben uitgelegd dat ze het als racistisch ervaren, dus dan is het dat ook, en als "we" daar nu nog niet in meegaan dan zijn wij een deel van het probleem.

"Ze" hebben de Hoofdstad, de Hofstad, Hilversum en de Hema (of: Hele Grote Bedrijven) mee, alleen de rest van Nederland wil nog niet zo lukken.


Voor degene die dacht dat mijn bericht een grap of overdrijving was, kijk even dat filmpje.
"... laatste Sinterklaas met... of... eerste zonder Zwarte Piet..."
"... doorgaan tot jij aan je (klein-)kinderen.... uitleggen dat je vroeger fout was..."
".... racistisch..."
".... koloniaal..."
 
Voor degene die dacht dat mijn bericht een grap of overdrijving was, kijk even dat filmpje.
"... laatste Sinterklaas met... of... eerste zonder Zwarte Piet..."
"... doorgaan tot jij aan je (klein-)kinderen.... uitleggen dat je vroeger fout was..."
".... racistisch..."
".... koloniaal..."


eng volk ,blind voor de realiteit ,vastgeroest in een of ander Martin Luther King complex in een van de tolerantste landen ter wereld :roflol:
 
In en intrieste mensen zijn het.

Ik ben niet agressief aangelegd, maar het is niet goed dat ik Rogier Meijerink ga googelen.
 
Hebben dat soort mensen eigenlijk wel een baan?
 
Zitten aan het staatsinfuus ook al beweren ze anarchisten te zijn. Baantjes bij Groenlinks, kunstenaarsuitkeringen of pro deo advocatuur is hun métier.
 
Eens met Ton.

Het Openbaar Ministerie vond in de periode daarna zelfs geen spoor van bewijs. Niets dat erop wijst dat Gijs van Dam 15 jaar geleden in een dronken bui een collega heeft verkracht. De politie vroeg Brandt Corstius ook waarom hij denkt dat Gijs van Dam hem ‘gedrogeerd’ heeft. Het antwoord van Brandt Corstius is (dixit advocaat Plasman) even opmerkelijk als ontluisterend: Brandt Corstius voelde zich naar eigen zeggen dermate ‘comfortabel’ tijdens de seksuele uitspatting met Van Dam, dat hij wel gedrogeerd moet zijn geweest.

Geen bewijs dus. En dat is belangrijk in een rechtsstaat als de onze. Maar kennelijk niet voor Jelle Brandt Corstius die na ruim een jaar reflecteren op zijn eigen handelen niet verder komt dan te zeggen dat hij ‘zijn doel heeft bereikt’. Maar van welk maatschappelijk belang was er dan sprake? De beschuldiging heeft slechts geleid tot een ravage in het leven van Gijs van Dam, die zich –net zoals iedere andere Nederlander – niet kan verweren tegen een beschuldiging waarvoor geen bewijs bestaat.

Als de hele kwestie überhaupt een doel gediend heeft, dan is het toch vooral dat dit soort onbewijsbare beschuldigingen niet in het publieke domein thuishoren. Kortom: het is tijd voor zelfreflectie, ook van Jelle zelf.
Goed bezig Jelle. :emo::emo:
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven