MuscleMeat

Het Pauper Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Net alsof de alternatieven beter zijn :dunno:
Nee.
ongeveer 345 miljoen per jaar
Dit is wel giswerk van Republikeins Genootschap eh. Om aan dit bedrag te komen hebben ze bijvoorbeeld ook belastingen berekend die ze niet hoeven te betalen en meer van zulke "kosten". Bijvoorbeeld de kosten van staatsbezoeken. Dan kom je volgens hen richting 345 miljoen. Ik ben de laatste die zal claimen dat het niets kost of dat het niet goedkoper kan, maar goochelen zoals het genootschap doet is ook niet zuiver. Is maar net hoe je er tegenaan wilt kijken. Ben je tegen dan is elke stuiver nog te veel. Maar alternatieven zijn er niet of nauwelijks en/of zijn per saldo niet goedkoper.

Maar welk alternatief is dan "beter" op de lange termijn? Op economisch en politiek vlak, tijdens staatsbezoeken, handelsmissies, tijdens grote rampen, tijdens verbindende momenten, op feestdagen enzovoorts. En dan ook nog goedkoper. Mag het overigens niet iets kosten? Cultuur? Dit is nou bij uitstek onderdeel van de Nederlandse cultuur. Waar FVD en PVV zich zo vaak hard voor lijken te maken. De Nederlandse cultuur, dat die zo belangrijk is en behouden dient te worden.
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: 040B
Je verzint het niet...

Alleen maar tuig te vinden in Capelle tegenwoordig, ik ben er grootgebracht, maar man wat een verschil met vroeger als je daar nu door de wijken struint.
 
Nee.

Dit is wel giswerk van Republikeins Genootschap eh. Om aan dit bedrag te komen hebben ze bijvoorbeeld ook belastingen berekend die ze niet hoeven te betalen en meer van zulke "kosten". Bijvoorbeeld de kosten van staatsbezoeken. Dan kom je richting 345 miljoen. Ik ben de laatste die zal claimen dat het niets kost of dat het niet goedkoper kan, maar goochelen zoals het genootschap doet is ook niet zuiver. Is maar net hoe je er tegenaan wilt kijken. Ben je tegen dan is elke stuiver nog te veel. Maar alternatieven zijn er niet en/of zijn per saldo niet goedkoper.

Maar welk alternatief is dan "beter" op de lange termijn? Op economisch en politiek vlak, tijdens staatsbezoeken, handelsmissies, tijdens grote rampen enzovoorts. En dan ook nog goedkoper. Mag het overigens niet iets kosten? Cultuur? Dit is nou bij uitstek onderdeel van Nederlandse cultuur. Waar FVD en PVV zo vaak over preken. De Nederlandse cultuur, dat die zo belangrijk is en behouden dient te worden.
De kosten (en wat ze zelf nog uitgeven) gaan toch ook gewoon de economie in? Daar verdienen toch allemaal mensen aan...
 
Bij het signalement staat niets over huidskleur dus dan weet je het allah.

bizar dat de huidskleur niet meer in een opsporingsbericht mag

Maar welk alternatief is dan "beter" op de lange termijn?

het is simpelweg in strijd met artikel 1 van de grondwet ,een monarchie is geen democratie verder is niet meer van deze tijd


Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
 
Laatst bewerkt:
Nee.

Dit is wel giswerk van Republikeins Genootschap eh. Om aan dit bedrag te komen hebben ze bijvoorbeeld ook belastingen berekend die ze niet hoeven te betalen en meer van zulke "kosten". Bijvoorbeeld de kosten van staatsbezoeken. Dan kom je volgens hen richting 345 miljoen. Ik ben de laatste die zal claimen dat het niets kost of dat het niet goedkoper kan, maar goochelen zoals het genootschap doet is ook niet zuiver. Is maar net hoe je er tegenaan wilt kijken. Ben je tegen dan is elke stuiver nog te veel. Maar alternatieven zijn er niet of nauwelijks en/of zijn per saldo niet goedkoper.

Maar welk alternatief is dan "beter" op de lange termijn? Op economisch en politiek vlak, tijdens staatsbezoeken, handelsmissies, tijdens grote rampen, tijdens verbindende momenten, op feestdagen enzovoorts. En dan ook nog goedkoper. Mag het overigens niet iets kosten? Cultuur? Dit is nou bij uitstek onderdeel van de Nederlandse cultuur. Waar FVD en PVV zich zo vaak hard voor lijken te maken. De Nederlandse cultuur, dat die zo belangrijk is en behouden dient te worden.
Ik vind het concept van erfopvolging persoonlijk behoorlijk achterlijk. Maar ik leef niet in de illusie dat een gekozen staatshoofd minder gaat kosten.

Denk aan verkiezingen en de onrust die dat met zich mee brengt. De politieke agenda van de kandidaat. Beveiliging van al die oud staatshoofden, etc.
 
Ik vind het concept van erfopvolging persoonlijk behoorlijk achterlijk. Maar ik leef niet in de illusie dat een gekozen staatshoofd minder gaat kosten.

Denk aan verkiezingen en de onrust die dat met zich mee brengt. De politieke agenda van de kandidaat. Beveiliging van al die oud staatshoofden, etc.
Ben het met je eens. Erfopvolging is iets wat een vreemd verschijnsel is. Het is er nu eenmaal en weet niet beter. Kritiek is ook zeker op zijn plaats. Toch beleven ook een hoop burgers plezier aan het Koningshuis.
 
het is simpelweg in strijd met artikel 1 van de grondwet ,een monarchie is geen democratie verder is niet meer van deze tijd


Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld.
Ik vroeg naar alternatieven. Die beter zijn en minder kosten. Voorts snap ik je tekst over de grondwet niet helemaal denk ik. De monarchie komt er ook in voor, is goed omschreven, en kan op basis van die zelfde grondwet dus niet in strijd zijn. Jij doelt eerder op een dictatuur, deze houdt zich niet aan de grondwet.
 
Critici verwijten de Bilderberggroep dat ze buiten de democratie om besluiten neemt. :)
 
Critici verwijten de Bilderberggroep dat ze buiten de democratie om besluiten neemt. :)
Welkom in de grote mensen wereld. :roflol:
En ik ben echt geen Koningshuis gekkie, maar de argumenten die meestal worden gegeven gelden ook voor de andere kant bij gekozen staatshoofden. Vaak nog zelfs meer.
 
Hoe kan ik lid worden van de Bilderberggroep? Me laten besnijden?

78912i48be598da4b2e254-v-1.412149.gif
 
Toch beleven ook een hoop burgers plezier aan het Koningshuis.

met alle respect maar zijn dat niet alleen nog wat bejaarden en homo's,


ik zou wel eens een referendum willen over het voortbestaan van het koningshuis met vooraf een duidelijke en eerlijke

berekening van alle kosten ,beweerde voordelen enz t.o.v iemand die we om de 4 jaar kiezen
 
Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: ACE
met alle respect maar zijn dat niet alleen nog wat bejaarden en homo's,


ik zou wel eens een referendum willen over het voortbestaan van het koningshuis met vooraf een duidelijke en eerlijke

berekening van alle kosten ,beweerde voordelen enz t.o.v iemand die we om de 4 jaar kiezen
Ben ook wel benieuwd. Al zijn bepaalde zaken niet uit te drukken in geld of niet te berekenen.

Hoe denk je over Sinterklaas eigenlijk? Wil je dat behouden of mag dat verdwijnen. Kost geld, relatief weinig mensen vieren het en kan goedkoper. Maar het is net als het Koningshuis cultuur.
 
Hoe kan ik lid worden van de Bilderberggroep? Me laten besnijden?

Bekijk bijlage 465714
Het idee om mensen de ruimte te geven om vrijuit te laten spreken en van gedachten te laten wisselen welke dit niet in het openbaar kunnen doen omdat alle uitspraken en gedragingen onder een vergrootglas liggen, is zo gek nog niet.
 
Pakketje ophalen bij een DHL service point. Kom ik daar geen pakketje. Kijk ik thuis naar het adres is er 2 blokken achter een officiële aangegeven DHL point zo'n figuur die pakketjes voor de hele buurt bij haar laat bezorgen. Had die pipo van het benzinestation ook wel even kunnen zeggen. Neem aan dat ik niet de eerste ben. Wat een problemen toch. Hopelijk overleef ik dit.
 
met alle respect maar zijn dat niet alleen nog wat bejaarden en homo's,


ik zou wel eens een referendum willen over het voortbestaan van het koningshuis met vooraf een duidelijke en eerlijke

berekening van alle kosten ,beweerde voordelen enz t.o.v iemand die we om de 4 jaar kiezen
Als we de Habsburgse KuK Monarchie herstellen kunnen we de kosten delen met veel meer landen.

Ik ben voor, eruit met die nazaten vanbeeldenstormende terroristen, alsof de zoon van Osama bin Laden aan de macht is.

Anders liever deze dan een presidentieel systeem, is duurder.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven