AndroidHealthClinic

Het Pauper Topic

Bezoekers in dit topic

Bedoel je dan Chinezen, Indiërs, Russen, Irakezen of iemand anders?
Jappen en Chinezen zijn zeker racistisch ja. Iraq is toch geen azie? Wat voor Russen bedoel je? Christelijke, joodse, islamitische? Waar wil je met deze vragen naartoe?


Ik ben niet boos. Die bron is overigens om te huilen in de context waarin jij het deed doen voorkomen. Generaliseer verder lekker een end weg, en ruk alles los van de oorspronkelijke context.
Ik weet niet welke conclusies jij denkt dat ik allemaal trek obv dat ene voorbeeld van een bron van hogere mate van mental issues bij diversiteit? Ik had niet die bron specifiek in gedachten, maar heb niet altijd alles opgeslagen. Dacht dat ik meer van de mental health studies die ik heb gezien in m'n gelinkte post had maar helaas, als ik ze weer tegenkom kan ik ze wel linken. Ik zei trouwens nog niks over de causatie van psychische problemen he.

Ik vind het heel interessante stof. Maar vind het vooral raar dat mensen zo'n weerstand hebben tegen het zien van verschillen of problematiek bij diversiteit en het erkennen van hoe etnocentrisch mensen (en allerlei dieren) nou eenmaal zijn. Zo werken genen nou eenmaal.

Zijn toch zulke elementaire zaken in ons cultureel bestaan dat ik me afvraag of ik niet wordt getrolld.
 

Bijlagen

  • 1570798478995.jpg
    1570798478995.jpg
    253,7 KB · Weergaven: 24
Laatst bewerkt:
Ik weet niet welke conclusies jij denkt dat ik allemaal trek obv dat ene voorbeeld van een bron van hogere mate van mental issues bij diversiteit?
Laten we elkaar geen mietje noemen. We kennen elkaar op dit forum 10 jaar. Een zekere interesse in ras en aanverwante zaken kunnen je niet ontzegd worden. Daar komen af en toe uitspraken in voorbij die mij een bepaalde wenkbrauw doet fronsen en ergens aan doet denken. Is verder subjectief, slechts mijn gedachte.
Ik vind het heel interessante stof. Maar vind het vooral raar dat mensen zo'n weerstand hebben tegen het zien van verschillen of problematiek bij diversiteit en het erkennen van hoe etnocentrisch mensen (en allerlei dieren) nou eenmaal zijn. Zo werken genen nou eenmaal.
Is prima, kan verder ook zeker interessant zijn. Maar je begrijpt toch wel dat het hier niet om ging. Die generalisatie is het punt en de context van nazisme, waar die Jason aan refereerde.
 
Laten we elkaar geen mietje noemen. We kennen elkaar op dit forum 10 jaar. Een zekere interesse in ras en aanverwante zaken kunnen je niet ontzegd worden. Daar komen af en toe uitspraken in voorbij die mij een bepaalde wenkbrauw doet fronsen en ergens aan doet denken. Is verder subjectief, slechts mijn gedachte.

Is prima, kan verder ook zeker interessant zijn. Maar je begrijpt toch wel dat het hier niet om ging. Die generalisatie is het punt en de context van nazisme, waar die Jason aan refereerde.
Ik denk dat we er beter aan doen dieper te kijken dan het frame dat alles wat nazi's dachten inherent slecht is, en dingen slecht zijn omdat nazi's ze dachten. Daar zitten ook wat ideologische addertjes onder het gras, zeker waar het heel normale natuurlijke inclinaties betreft.

Ik ben niet vies van die natuurlijke voorkeuren overwegen en kijken waar de morele grenzen werkelijk liggen; wat maakt dat iemand een extremist is? wat mag (moet) men daar tegen doen? werkt ons systeem? En ik ben ook geen heilige maar rationaliseer daar liever over dan dat ik doe alsof ik dat wel ben, anders kun je uit naïviteit ook geen goed doen. En wat goed is, is niet altijd lief en vredig en tolerant en progressief. Vraag is dan waar je naar moet handelen. Daar moet je wel echt verdomde goed over nadenken en dat vind ik bij deze twitterverontwaardiging net onvoldoende gedaan.

Maar nee ik ben ook zeker geen fan van (neo)-nazi's. En die brede jongens die daar tegen kozp schreeuwen vind ik ook achterlijk. Moet wel erkennen dat ik veel voorkeuren met ze deel maar ik zou ze niet als buren willen en wil ook niets met ze te maken hebben.
 
Ik denk dat we er beter aan doen dieper te kijken dan het frame dat alles wat nazi's dachten inherent slecht is, en dingen slecht zijn omdat nazi's ze dachten. Daar zitten ook wat ideologische addertjes onder het gras, zeker waar het heel normale natuurlijke inclinaties betreft.

Ik ben niet vies van die natuurlijke voorkeuren overwegen en kijken waar de morele grenzen werkelijk liggen; wat maakt dat iemand een extremist is? wat mag (moet) men daar tegen doen? werkt ons systeem? En ik ben ook geen heilige maar rationaliseer daar liever over dan dat ik doe alsof ik dat wel ben, anders kun je uit naïviteit ook geen goed doen. En wat goed is, is niet altijd lief en vredig en tolerant en progressief. Vraag is dan waar je naar moet handelen. Daar moet je wel echt verdomde goed over nadenken en dat vind ik bij deze twitterverontwaardiging net onvoldoende gedaan.

Maar nee ik ben ook zeker geen fan van (neo)-nazi's. En die brede jongens die daar tegen kozp schreeuwen vind ik ook achterlijk. Moet wel erkennen dat ik veel voorkeuren met ze deel maar ik zou ze niet als buren willen en wil ook niets met ze te maken hebben.
Alles wat de nazi's dachten is slecht omdat ze verloren hebben. Hadden ze gewonnen dan was het, natuurlijk, anders.

Oftewel, alles is relatief. Stalin was een stuk erger dan Hitler maar daar hoor je bijna niemand over. Meeste snowflakes van nu kijken je aan alsof ze water zien branden als je de naam Mao Zedong laat vallen.

Dus tja, waren de nazi's slecht? Ligt eraan aan wie je het vraagt.
 
Ik denk dat we er beter aan doen dieper te kijken dan het frame dat alles wat nazi's dachten inherent slecht is, en dingen slecht zijn omdat nazi's ze dachten.
Is het punt hier helemaal niet, noch het frame.

En ik ben ook geen heilige maar rationaliseer daar liever over dan dat ik doe alsof ik dat wel ben, anders kun je uit naïviteit ook geen goed doen. En wat goed is, is niet altijd lief en vredig en tolerant en progressief
Punt is dat je dat amper zelf nog hoeft te doen. Is al lang gedaan afgelopen 75 jaar.
Dus tja, waren de nazi's slecht? Ligt eraan aan wie je het vraagt
Doe eens een gooi? Als je daar überhaupt zin in hebt natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:
Is het punt hier helemaal niet, noch het frame.
Misschien mis ik het punt dan. Hij wijst toch op dat ze racistische ideologie delen met nazi's en dat hem zo doet schrikken?
 
Misschien mis ik het punt dan. Hij wijst toch op dat ze racistische ideologie delen met nazi's en dat hem zo doet schrikken?
Dat in de gesprekken met van die lieden de indruk bij hem is ontstaan dat wanneer hij niet zou weten met wie hij in gesprek was, ze bijna niet zou kunnen onderscheiden van een nazi of soortgelijks. Dat komt niet door een frame over alle nazi's, alle denkbeelden of iets. Gaat over specifieke punten die hem daar bijna aan doen denken. Hij zegt niet dat ze het zijn. Misschien vindt hij overigens wel het laatste maar dat wordt niet genoemd. Door het heel breed te trekken en het te plaatsen in de context van een frame, dat is niet waar het over gaat m.i.
 
Ja, als z'n verontwaardiging meer is vanwege die internalisering van wat blanke racisten zeggen snap ik dat onderscheid wel een beetje. En niet dat racistische uitingen zo extreem zijn want nazi's. Was dat laatste wel waar je op doelde met dat uitingen van mij nog eens een wenkbrauw doen fronsen en daar aan doen denken? Was ook wel weer waar mijn reactie over de 'framing' (en verdere toelichting over mij) om ging.
 
Net als dat er wat meer mentale problemen zijn bij mensen die multicultureel (moeten) leven.
Wat ik nog wel een belangrijke vraag vind; de verstoring van sociale cohesie door diversiteit zal toch niet zonder (psychologische) gevolgen zijn? Denken jullie daar niet over door?


Nu zeg ik niet dat roetveegpiet voor suicides zorgt, maar het totaalbeeld aan gevolgen van economische kosten (x% effect op banen en woningmarkt), minder community involvement, criminaliteit, discriminatie over en weer, etc. wat veel ook samenvalt met consumptiemaatschappij en urbanisatie in het algemeen.
 
Voetbal is ook nog steeds een sport voor de marginalen van de samenleving, zo blijkt maar weer :emo:
/hokjesdenker
 
Back
Naar boven