XXL Nutrition

Het grote pics & vids topic

  • Topic starter Eznir
  • Startdatum
  • Reacties 13K
  • Weergaven 1M
  • Volgers 299

Bezoekers in dit topic

Wel met sleeves toch, telt dat als apart record?
Sleeves kunnen 45lbs schelen in squat. eigenlijk is 100% raw ook echt zonder hulp van sleeves en straps.

Raw+wraps kan ook. veel ligt aan de bond/federatie waar je aan deelneemt wat daar de regels zijn
 
Welke sleeves voegen 45lbs toe? Ik vraag dit voor een vriend.
 
Heb echt nog nooit van iemand gehoord waarbij sleeves ruim 20 kg zouden toevoegen. Misschien als je ze echt drie maten te klein koopt? Maar dan moet je ze nog maar eens over je kuiten heen zien te krijgen en een hele sessie of een hele flight aan kunnen houden. Sowieso heel moeilijk te testen natuurlijk. Denk dan ook nog dat je eerder in procenten zou moeten denken dan in absolute kilo's. Verschil tussen een 400 en een 420 kilo squat is een heel ander verhaal dan tussen een 100 en een 120 kilo squat. En met hoeveel knee flexion je squat maakt ook nogal uit. Zal bij haar nog wel meevallen denk ik zo.
 
Idd ook nog nooit gehoord van 20kg uit een sleeve... van wat ik meestal lees/hoor en ervaring ermee is 5-10kg max op een normaal niveau. Idd zoals tymboo zegt op grotere gewichten lijkt 20kg veel maar procentueel gezien...
 
Oh ik zie dat ze het er zelf ook bij noemt, had niet gehoeven imho. Inderdaad misschien voor de federatie om rekening mee te houden. Telt in de gym gewoon als dikke squat.
 
Gaat dit over jouw eigen squat?
Van iemand ik begeleid. maar oa Robin hier heeft ook goede resultaten met knee sleeves. Misschien kun je hem vragen wat het verschil bij hem is.
Dat het percentage lager is op hoger gewicht is nogal logisch
 
Back
Naar boven