XXL Nutrition

Sticky Het grote Prohormonen Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Kan je rpn havoc eigenlijk vergelijken met stanozolol qua schadelijkheid? Iemand een idee?
 
ik vraag me ook af of epistane ook een DHT is net zoals winstrol?

DHT varianten hebben een hoger risico op de ontwikkeling van kanker vandaar.
 
Iets dat ik me trouwens vandaag tijdens het studeren afvroeg:

Superdrol is een dht-afgeleide, heeft hoogstwaarschijnlijk geen progestin activiteit en kan niet omzetten naar oestrogeen. Daarbij komt dat het de methyl versie is van masteron, dat op zichzelf niet erg onderdrukkend is.

Toch wordt SD overal aangekondigd als erg hpta onderdrukkend. Hoe kan dat? In theorie zou het even erg moeten onderdrukken als aas zoals winstrol, epistane of anavar, die redelijk mild zijn voor de hpta.
 
Kan je rpn havoc eigenlijk vergelijken met stanozolol qua schadelijkheid? Iemand een idee?

ik vraag me ook af of epistane ook een DHT is net zoals winstrol?

DHT varianten hebben een hoger risico op de ontwikkeling van kanker vandaar.

Antwoord op jullie vragen vind je in onderstaand profiel van epistane uit Anabolics 2009:

"Methepitiostane is an oral anabolic steroid derived from dihydrotestosterone. This agent is a c17-alpha alkylated analog of epitiostane (see Thioderon), and like this drug also displays a favorable balance between anabolic and androgenic effect. In this case, however, the separation is considerably more pronounced, with the drug exhibiting an anabolic effect that is roughly 12 times more pronounced than its androgenic effect.That is according to the standard animal assays, which often vary somewhat to experiences in humans. This drug was never clinical tested in humans, so what is known of it is based on a small number of animal experiments, and structural and anecdotal observations. What can be stated with certainty if that methepitiostane is a primarily anabolic steroid with a pronounced level of activity, and is effective for the promotion of lean mass and strength gains. It likely also imparts some anti-estrogenic effect, further strengthening the association between this agent and dieting, cutting, and lean muscle mass phases of training as opposed to bulking.

Methepitiostane is a modified form of dihydrotestosterone. It differs by 1) the addition of a 17alpha methyl group, which helps protect the steroid from metabolism during oral administration, and 2) the replacement of 3-keto increases anabolic streandrogenicity.

Methepitiostane is not aromatized by the body, and is not measurably estrogenic. Furthermore, its non-methylated analog mepitiostane (Thioderon) is used clinically for its inherent antiestrogenic effect. Some level of antiestrogenic effect is also assumed with methepitiostane. An antiestrogen is, likewise, not necessary when using this steroid, as gynecomastia should not be a concern even among sensitive individuals. Since estrogen is the usual culprit with water retention, this steroid instead produces a lean, quality look to the physique with no fear of excess subcutaneous fluid retention. This makes it a favorable steroid to use during cutting cycles, when water and fat retention are major concerns. Note that some users may notice lethargy with this steroid, which may be due, in part, to its low androgenic or estrogenic component. Stacking it with an aromatizable androgen like testosterone should alleviate this problem.

Iets dat ik me trouwens vandaag tijdens het studeren afvroeg:

Superdrol is een dht-afgeleide, heeft hoogstwaarschijnlijk geen progestin activiteit en kan niet omzetten naar oestrogeen. Daarbij komt dat het de methyl versie is van masteron, dat op zichzelf niet erg onderdrukkend is.

Toch wordt SD overal aangekondigd als erg hpta onderdrukkend. Hoe kan dat? In theorie zou het even erg moeten onderdrukken als aas zoals winstrol, epistane of anavar, die redelijk mild zijn voor de hpta.

Wellicht biedt dit uitkomst:

Methyldrostanolone, also known as methasteron, is a ootent oral anabolic steroid that was never sold as a prescription drug. In structure, this steroid is a close derivative of drostanolone (Masteron). The only difference in this case is the addition of a c-17 alpha methyl group, a modification that gives this steroid high oral bioavailability. The two agents remain very comparable, however. Both methyldrostanolone and drostanolone are nonaromatizable, so there is no difference in the estrogenicity of these two steroids, and both steroids retain favorable anabolic to androgenic ratios. Lab assays do put Superdrol ahead here, however, showing it to possess 4 times the anabolic potency of oral methyltestosterone while displaying only 20% of the androgenicity (a 20:1 ratio, compared to 3:1). The exact real-world relevance of these figures remains to be seen, however. Methyldrostanolone is favored by athletes for its moderate anabolic properties, which are usually accompanied by fat loss and minimal androgenic side effects.

Although classified as an anabolic steroid,androgenic side effects are still possible with this substance, especially with higher doses. This may include bouts of oily skin, acne, and body/facial hair growth. Anabolic/androgenic steroids may also aggravate male pattern hair loss. Women are warned of the potential virilizing effects of anabolic/androgenic steroids. These may include a deepening of the voice, menstrual irregularities, changes in skin texture, facial hair growth, and clitoral enlargement. Methyldrostanolone is a steroid with relatively low androgenic activity relative to its tissuebuilding actions, making the threshold for strong androgenic side effects comparably higher than with more androgenic agents such as testosterone, methandrostenolone, or fluoxymesterone. Note that methyldrostanolone is unaffected by the 5-alpha reductase enzyme, so its relative androgenicity is not affected by the concurrent use of finasteride or dutasteride.

All anabolic/androgenic steroids when taken in dose sufficient to promote muscle gain are expected tIl suppress endogenous testosterone production. Withoul the intervention of testosterone-stimulating substances testosterone levels should return to normal within 1J months of drug secession. Note that prolongec hypogonadotrophic hypogonadism can develo~ secondary to steroid abuse, necessitating medica intervention.
 
@ Alainie: Wat jij postte komt dus zowat overeen met mijn theorie dat het niet heel erg onderdrukkend is?

Die onderste zinnen over onderdrukking worden in Anbolics 2009 ook letterlijk gebruikt bij bvb anavar.
 
@ Alainie: Wat jij postte komt dus zowat overeen met mijn theorie dat het niet heel erg onderdrukkend is?

Die onderste zinnen over onderdrukking worden in Anbolics 2009 ook letterlijk gebruikt bij bvb anavar.

Inderdaad ;) Erg leerzaam boek overigens! Ik geloof dat sommige mods het hier afkraken, maar ik ik zie hen nooit met een beter alternatief komen. Ik zie dit voor mezelf als het standaardwerk omtrent AAS, hoewel ik stelselmatig weiger om clomid als PCT te gebruiken.
 
Inderdaad ;) Erg leerzaam boek overigens! Ik geloof dat sommige mods het hier afkraken, maar ik ik zie hen nooit met een beter alternatief komen. Ik zie dit voor mezelf als het standaardwerk omtrent AAS, hoewel ik stelselmatig weiger om clomid als PCT te gebruiken.

Van de starre AAS guru's op het internet moet je je indd niet te veel aantrekken, de meeste hebben een goeie basiskennis in pacht, maar als het op nieuwigheden aankomt is het iets anders.

Als je zelf je research doet op basis van objectieve gegevens als pubmed en geposte bloedresultaten, en dat aanvult met een hoop gebruikerservaringen kom je al een heel eind.

Clomid kom ik ook niet aan, depressie en visuele problemen zijn 2 sides waar ik ver weg van blijf.
 
Van de starre AAS guru's op het internet moet je je indd niet te veel aantrekken, de meeste hebben een goeie basiskennis in pacht, maar als het op nieuwigheden aankomt is het iets anders.

Als je zelf je research doet op basis van objectieve gegevens als pubmed en geposte bloedresultaten, en dat aanvult met een hoop gebruikerservaringen kom je al een heel eind.

Clomid kom ik ook niet aan, depressie en visuele problemen zijn 2 sides waar ik ver weg van blijf.

Precies, daarom waardeer ik je posts ook altijd ;) Jij bent iemand met "a mind that is attached to nothing, and open to everything". Maatje van me is nu trouwens, n.a.v jouw posts, een low-dose superdrol aan het draaien, gaat prima tot nu toe, en zal snel hersteld zijn door de korte cycle.
 
Heb hier nog 180 cap epistane liggen voor de liefhebber.
Nadeel. heb alles in een ander bakje gedaan. (Voor het geval vrouwlief erachter kwam :P)
 
Heb hier nog 180 cap epistane liggen voor de liefhebber.
Nadeel. heb alles in een ander bakje gedaan. (Voor het geval vrouwlief erachter kwam :P)

:) Heb 4 grote potten anti-acne staan. Die wil ik dus ook switchen voor dezelfde reden.
 
damn, ik heb nou al sinds het begin van de cycle, een week geleden last van me voet, soort van jicht aanval. Het komt en het gaat, maar het blijft de hele week wel aanmwezig, ene dag voel ik het ligt en nu de laatste 2 dagen is het gewoon zo erg dat ik mank loop en vandaag kan ik gewoon niet lopen, moet met een kruk door het huis alles doen. Iemand hier vaker van gehoord door Epistane ?
 
Heb hier nog 180 cap epistane liggen voor de liefhebber.
Nadeel. heb alles in een ander bakje gedaan. (Voor het geval vrouwlief erachter kwam :P)

was even wat weken eerder gekomen had ik het gebruikt voor laatste 4 weken van men kuur. ben net klaar ;@
 
damn, ik heb nou al sinds het begin van de cycle, een week geleden last van me voet, soort van jicht aanval. Het komt en het gaat, maar het blijft de hele week wel aanmwezig, ene dag voel ik het ligt en nu de laatste 2 dagen is het gewoon zo erg dat ik mank loop en vandaag kan ik gewoon niet lopen, moet met een kruk door het huis alles doen. Iemand hier vaker van gehoord door Epistane ?

Kan denk ik niet veroorzaakt zijn door de epistane.

Meer last van gewrichten door daling oestrogeen + daling cortisol (dat ontstekingsremmend werkt), kan een onderliggende kwetsuur verergerd/versneld hebben.

Ik ben geen medicus he, ik zeg alleen maar wat mij logisch lijkt.
 
thanks man, maar gister ging wel, maar me linker voet blijft gewoon dik en me rechter grote teen ook. Bij me linker voet zie ik me enkel niet eens, kan wel lopen zonder kruk, maar nog lang niet normaal. Als ik voor Epi last had van een jicht aanval, was het nooit zo heftig en nooit zo lang, ik kijk het nog ff aan tot en met dinsdag, dan zit ik op 2 weken en als het aanblijft stop ik ermee helaas. En dan zal ik maar een weekje Nolva nemen op 20 ??
 
Ik kan nog steeds nergens vinden of Epistane een erg negatieve werking heeft op de prostaat.

Alaine, zou je als eerste kuur epistane ook stacken met pro stano? of eerst epi only doen?
 
Ik kan nog steeds nergens vinden of Epistane een erg negatieve werking heeft op de prostaat.

Alaine, zou je als eerste kuur epistane ook stacken met pro stano? of eerst epi only doen?

Ik wou me eerste cycle waar ik nu mee bezig ben ook alleen epi only draaien , maar op advies van Alaine heb ik er toch pro stano bij genomen. Eerste paar dagen waren niet leuk, hoge bloeddruk en soort van hoofdpijn, heb toen me meidoorn met 1 capsule verhoogd naar 3 per dag en gaat beter, ook had ik echt een gevoel van totaal nergens zin in, maar dat is wel weg, denk door de pro stano die nog ff moest inkicken ofzo. Met me jicht in me linkervoet en me rechter grote teen gaat het stukken beter nu ik 3x per dag appelazijn drink, maar nog steeds niet helemaal weg. Voor de rest gaat het tot nu 5oe best goed :-)
 
Hebben er veel last van dit effect? Meidoorn heb ik niet liggen. Gebruik enkel cycle support.
 
Ik kan nog steeds nergens vinden of Epistane een erg negatieve werking heeft op de prostaat.

Alaine, zou je als eerste kuur epistane ook stacken met pro stano? of eerst epi only doen?

Hebben er veel last van dit effect? Meidoorn heb ik niet liggen. Gebruik enkel cycle support.

Ik heb een tijd terug samen met een maat een epi cycle gedraaid, ik 6 weken op 60 mg., en hij 6 weken op 40 mg. Ik nam echter ook 800 mg. pro-stano bij epi, omdat ik de vorige cycle last had van lethargie. Resultaat: bij mij een prima cycle, zonder lethargie, waar hij vanaf week 4 een algeheel gevoel van lusteloosheid ervaarde. Ik zou epi echt áltijd stacken met een androgeen zoals stanodrol (DHT).
 
Meidoorn = Hhawthorn

Hebben er veel last van dit effect? Meidoorn heb ik niet liggen. Gebruik enkel cycle support.

In Cycle Support zit per scoop 500mg hawthorn = meidoorn. Dus als je de aanbevolen 2 scoops pd neemt, zit je op 1 gram meidoorn per dag.

Echter geeft Noreaga aan dat hij op 2 capsules last had van koppoijn en bloeddruk issues en hij naar 3 caps moest. IK denk dat zijn caps 500mg zijn, dus hij zat op 1,5 gram pd zonder issues. Hopen dat die 1 gram van Cycle spport (2 scoops pd) genoeg zijn voor jou, anders kan je weer een potje bijkopen :P.
 
Back
Naar boven