MuscleMeat

Het Grote Vegan topic

Bezoekers in dit topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Derksen

Massive Warrior
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
16 mei 2006
Berichten
23.462
Waardering
21.206
Omdat er toch wel hier en daar interessante discussies over worden gevoerd, bij deze een topic.
 
114F7CBD-030D-408A-9E85-E3578EED88C0.jpeg
 
Here we fucking go.
 
Sinds een aantal maanden voor 95% vegetarier geworden, puur om te kijken wat dit met me deed en of dit nu echt voordeel zou geven.

Voor mijn gevoel zijn deze dingen 'veranderd':
- Sneller herstel van trainingen, had altijd best wel een traag herstel ook in de bulk
- Kracht toename
- Meer energie
- Sneller en droger gegroeit in bulk

Ik zeg niet dat dit een magisch middel is of eventueel placebo, maar als ik op deze maanden terug kijk heb ik dit gevoel erbij.

Nu keek ik per toeval de docu 'Game Changers' op Netflix, en ben ik best wel geinteresseerd geraakt in het veganisme. Al vind ik deze stap 10x zo groot als vegetarier want dat stelt eigenlijk niets voor.
Ik wil proberen om ongeveer 70-80% veganistisch te gaan eten, omdat 100% mij wel wat te gek wordt aangezien overal wel bijna wat in zit.

Wat ik hier mee wil bereiken is vooral meer energie krijgen en een gezonder lichaam creëren.

Zijn er anderen met ervaring en eventueel tips voor makkelijk veganistisch eten overdag?
 
Hi Leon,

Ik heb 2 weken geleden de docu ook gezien en besloot om de 30 dagen challenge aan te gaan. Nu precies een week bezig en ik heb er niet echt moeite mee. Ik denk dat het voor iedereen anders is en de reden waarom je het wil is denk ik ook van belang. Doe je het omdat je het zielig vindt voor de dieren of omdat Amazone wordt gekapt bijvoorbeeld, dan is het meer ethisch en lijkt het mij makkelijker. Doe je het puur omdat je denkt dat het gezonder is dan kan het moeilijker zijn. Zeker als je niet 100% overtuigd bent dat dierlijke producten echt slecht voor je zijn.

Zelf ben ik een vlees eter pur sang en is kaas bijna mijn geloof maar ik heb het de afgelopen week niet gemist. Dit al ongetwijfeld nog wel komen.

Voorbeeld van vandaag:
Ik begon met Brita en Sojamelk. 10 uur handje walnoten en een banaan. Deze middag toevallig pasta met broccoli. om 3 uur heb ik crackers met hummus en vanavond maakt mijn vrouw iets vegans. Internet staat bomvol met smaakvolle gerechten heb ik gemerkt. Daarnaast staat youtube ook vol met Vegan bodybuilders die 'what I eat in a day' filmpjes.

Broodje pindakaas of jam kan natuurlijk ook altijd. Neem een avocado mee, beetje zout en peper en smullen maar. Fruit. Als er iets over is in de avond kan je het invriezen en een keer in de middag eten. Er zijn genoeg mogelijkheden gedurende dag.

Succes!
 
Laatst bewerkt:
Op het moment eet ik:

7:00 uur sojayoghurt met een schepje whey (die wil ik dus nog vervangen of weglaten) met musli, havermout, lijnzaad en blueberries (chiazaad komt ook nog).
9:00 uur stuk fruit
10:00 uur 2 brood met pindakaas en 1 brood met chocopasta hazelnoot (zit melk in dus deze wil ik vervangen voor puur denk ik) en een droge roggebrood
12:30 uur zilvervliesrijst met groentemix en saus
15:00 uur 2 brood met pindakaas en 1 brood met chocopasta hazelnoot en een droge roggebrood
18:00 uur avondeten (wel vegetaries), en hier vind ik het t lastigst ivm geen kaas, huttenkase, pesto etc etc, zit allemaal dierlijk spul in en om aan genoeg calorieen te komen vind ik dit nog lastig om te vervangen.
22:00 uur whey shake, same problem

Dus ik ben mooi op weg, maar ik moet nog even meer kennis opdoen van bepaalde producten zodat je even snel boodschappen kan pakken bijvoorbeeld.

Als ik whey weg laat kom ik niet aan mijn protein, en als je veel groentes eet kom je ook lastiger aan calorieen. Ook moet het natuurlijk betaalbaar blijven :o


Broodje pindakaas of kaas kan natuurlijk ook altijd.

kaas? of bedoel je vegan kaas?
 
bevat toch ook vaak melkpoeder?

EDIT, ja dus:


Ingrediënten
Ingrediënten: Suiker , palmolie , HAZELNOTEN 13%, magere cacao 7,4%, magere MELKPOEDER 6,6%, WEIPOEDER, emulgatoren: lecithinen [SOJA], vanilline Glutenvrij.
Allergie-informatie
Bevat: melk, hazelnoot, soja, noten.
 
klopt.. Ik bedoelde Jam (A) lijkt ook lekker op elkaar. sorry




kaas? of bedoel je vegan kaas?
[/QUOTE]
 
het elimineren van een geheel product zoals vlees is gewoon niet slim. Vooral bij kracht sport niet. Het gezondste dieet is in mijn ogen het paleo dieet. Maar compleet vegan gaan of vegetarisch lijkt mij gewoon niet slim. Maar ieder zijn ding.
 
Ik dacht ook altijd dat het niet slim was! Maar na het zien van verschillende documentaires op Netflix zoals: Game Changers, What the Health, Cowspiracy en Forks over Knives, denk ik inmiddels anders. Ik raad ze je zeker aan!
 
Ik dacht ook altijd dat het niet slim was! Maar na het zien van verschillende documentaires op Netflix zoals: Game Changers, What the Health, Cowspiracy en Forks over Knives, denk ik inmiddels anders. Ik raad ze je zeker aan!
Meen je dit?
 
Ik dacht ook altijd dat het niet slim was! Maar na het zien van verschillende documentaires op Netflix zoals: Game Changers, What the Health, Cowspiracy en Forks over Knives, denk ik inmiddels anders. Ik raad ze je zeker aan!

Ja jij bent overtuigd na het zien van die docu's ? :p
 
  • Like
Waarderingen: LM
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Naar boven