Fitness Seller

Sticky Voetbal Topic

Bezoekers in dit topic

Met een geweldige omhaal passeerde hij doelman Gianluigi Buffon in de kwartfinales van de Champions League in Turijn. Van de fans van Juventus kreeg hij daarvoor een staande ovatie. Dat is Ronaldo niet vergeten.

Was m al zowat vergeten door Gerrit ze omhaal. :thinking:
 
Ergens wel jammer dat het Juventus lijkt te worden.

Inter is deze zomer goed aan het inkopen. Ronaldo had net dat beetje extra kunnen zijn om het monopoly van Juventus op de Scudetto te doorbreken.

Ik realiseer me dat Inter hem (wellicht) niet kan betalen. :)
 
Kevin-Prince Boateng vervolgt zijn loopbaan in Italië. Sassuolo maakt donderdag via de officiële kanalen bekend dat de middenvelder annex aanvaller overkomt van het Duitse Eintracht Frankfurt, waar hij tot medio 2021 vastlag. Boateng, die een zeer goed seizoen achter de rug heeft in Duitsland, wordt vrijdagmiddag gepresenteerd bij Sassuolo.
 
die Messi lijkt mij zo'n stiekem dictatortje
bij Barca ,ook 0,0 uitstraling in vergelijking
met Ronaldo
 
‘Alleen Florentino Pérez kan vertrek Cristiano Ronaldo nog voorkomen’
Het gonst de afgelopen dagen van de geruchten over een overstap van Cristiano Ronaldo naar Juventus en de sterspeler van Real Madrid zou zelf zijn zinnen al hebben gezet op een vertrek naar La Vecchia Signora. Fabrizio Romano, journalist bij onder meer Sky Italia en The Guardian weet donderdagavond te melden dat Florentino Pérez, de voorzitter van de Koninklijke nu de enige is die nog voor een transfer kan gaan liggen.

Juventus heeft de zaak al in beweging gezet en zal een bod van naar verluidt honderd miljoen euro neerleggen in het Santiago Bernabéu zodra Pérez besluit afscheid te nemen van Ronaldo. De ‘bescheidenheid’ van deze som zou een van de redenen zijn dat de Portugees en zijn entourage aansturen op een vertrek, aangezien hij dit bedrag beschouwt als een gebrek aan waardering.

De details van de deal zijn volgens Marca woensdagavond doorgesproken tijdens een ontmoeting tussen Pérez, diens rechterhand José Ángel Sánchez en Ronaldo’s zaakwaarnemer Jorge Mendes. De belangenbehartiger zou toen van Sánchez te horen hebben gekregen dat zodra hij met een bod van honderd miljoen euro van een geïnteresseerde club op de proppen komt, er over een vertrek van Ronaldo kan worden gesproken.

Naast de bedragen die zijn genoemd, is er woensdag ook gesproken over de manier waarop een transfer van Ronaldo tot stand moet komen. Beide partijen zijn het erover eens dat het einde van de periode van de Portugees bij Real Madrid na negen jaar op een positieve en respectvolle manier moet verlopen. Juventus wacht tegelijkertijd op nieuws uit Madrid en is klaar om toe te slaan.

De Italiaanse grootmacht kan Ronaldo een contract van vier seizoenen, tegen een jaarsalaris van dertig miljoen euro, aanbieden, waarbij een deel van dat bedrag op tafel wordt gelegd door sponsor Fiat. Juventus-directeur Giuseppe Marotta wacht momenteel in het Milanese kantoor van de club op groen licht van Mendes, zo voegt Sky Italia toe. De bestuurder zal zodra hij een telefoontje van de zaakwaarnemer heeft ontvangen met een privéjet naar de Spaanse hoofdstad vliegen om de deal met Pérez af te ronden. Juventus hoopt Ronaldo zaterdag al in Turijn te hebben voor een medische keuring.
"De ‘bescheidenheid’ van deze som zou een van de redenen zijn dat de Portugees en zijn entourage aansturen op een vertrek, aangezien hij dit bedrag beschouwt als een gebrek aan waardering."

Je bent 33 jaar, Chuck. :emo:
 
Laatst bewerkt:
Real Madrid heeft zich verzekerd van de diensten van Álvaro Odriozola, zo meldt de Spaanse topclub donderdagavond via de officiële kanalen. De Spaanse grootmacht heeft met Real Sociedad overeenstemming bereikt over een transfer van de verdediger, zo luidt het korte persbericht. Odriozola gaat, mits hij de medische keuring doorstaat, voor zes seizoenen tekenen in Madrid.
 
Vorig jaar waren het Pogba en Lukaku die met zo'n clip kwamen. :emo:
 
Ik heb altijd meer gevoel bij Pogba dat insta zijn core business is en voetbal er maar beetje bij doet :thinking: Heb echt een hekel aan dat soort figuren. Net als die Genie Bouchard.
 
Kwartje viel bij Klopp na telefoontje Beckenbauer
Liverpool-manager Jürgen Klopp heeft voor het eerst gesproken over de hersenschudding die doelman Loris Karius heeft opgelopen in de verloren Champions League-finale tegen Real Madrid. De sluitpost ging tot twee keer toe opzichtig in de fout en stond met zijn blunders aan de basis van de 3-1 nederlaag in Kiev. Klopp wil de hersenschudding van zijn keeper niet als een excuus gebruiken, maar wel als verklaring voor de grote fouten die Karis tijdens de finale maakte.

Tijdens of direct na de finale had niemand in de gaten dat Karius een hersenschudding had opgelopen. “Iedereen die wel eens een hersenschudding heeft gehad, weet dat het op meerdere manieren te merken is. Hij had niets door, zo was duidelijk. Hij voelde een klap op zijn hoofd, maar wist niet dat hij een hersenschudding had. Dat is hoe een hersenschudding is. Degene die het heeft opgelopen, is soms de laatste die het door heeft”, aldus Klopp op de clubwebsite. “Door de intensiteit van de wedstrijd, adrenaline en teleurstelling na de wedstrijd, dacht niemand daar echt aan. Ik had vervolgens een paar dagen nodig, om eerlijk te zijn. Het was niet makkelijk om het te accepteren en om te gaan met de situatie zoals hij was, namelijk dat we de finale hadden verloren.”

Vier dagen na de verloren Champions League-finale ging de telefoon van Klopp. “Ik werd gebeld door Franz Beckenbauer, onze Bobby Moore, onze grootste voetballer met wie ik goed bevriend ben. Hij zei dat hij net van een dokter kwam en vertelde me: 'Je keeper had een hersenschudding'. Ik zei: Wat? Ik kon vanuit mijn positie de situatie namelijk niet goed zien. Ik zei hem meteen: Oké, geef me een paar minuten, ik moet even een paar dingen regelen.'”

Klopp zette het een en ander voor zichzelf op een rijtje. “Hoe kan het dat een speler die tot dan toe geen enkel moment van zwakte toonde in de wedstrijd, twee van deze grote fouten maakt in deze belangrijke wedstrijd en niemand dan denkt aan die tik op zijn hoofd? Voor mij was het dé verklaring”, aldus Klopp, die wilde nagaan of het daadwerkelijk een hersenschudding was. “Ik dacht dat het te laat was en het niet meer na te gaan was. Maar nu weet ik dat een hersenschudding niet zomaar komt en weg gaat. Vijf dagen na de finale, had Loris nog steeds 26 van de 30 tekenen van een hersenschudding.”

Na de finale waren vrijwel alle Engelse media ervan overtuigd dat het einde verhaal was voor Karius bij the Reds. Volgens Klopp is de kwestie afgedaan en kijkt hij samen met Karius vooruit. ”Wat mij betreft is alles goed. We hebben het er niet meer over en beginnen opnieuw”, aldus Klopp, die de doelman zaterdag in de oefenwedstrijd tegen Chester waarschijnlijk een basisplaats gunt.
Begin een beetje moe te worden van dit verhaal. Karius deed nog een paar prima reddingen tussen zijn twee blunders door. Hoeveel invloed heeft die hersenschudding dan echt gehad? :thinking:
 
Royston Drenthe keert terug op de Nederlandse velden. De linkspoot heeft vrijdagmiddag zijn handtekening gezet onder een eenjarig contract bij Sparta Rotterdam. De ex-speler van onder meer Feyenoord en Real Madrid trainde al enige tijd mee met de selectie van trainer Henk Fraser en speelt nu het komende seizoen in de Keuken Kampioen Divisie.
 
Ik heb ooit eens een LICHTE hersenschudding gehad als kind en ik was die avond niets meer waard, voelde me rotslecht en ben niet uit de zetel gekomen. Ik kan dus moeilijk geloven dat hij zomaar verder speelt, niet doorheeft dat er iets aan de hand is en het pas dagen later uitkomt dat hij een hersenschudding had.
 
Er was een trouwens een Duitser (weet niet meer wie) die tijdens de WK finale van 2014 een hersenschudding had. Hij vroeg toen aan de scheidsrechter 'Ref, is dit de finale?'.

Zo verward kwam onze vriend Karius niet over.

edit: Christoph Kramer

 
‘Daley Blind gaat bij Ajax een hele hoop verdienen’
Daley Blind en Ajax zijn ‘in feite’ akkoord over een meerjarig contract, zo verzekert Valentijn Driessen. De chef voetbal van De Telegraaf verzekerde vrijdagavond in het programma VI Oranje blijft thuis dat alleen Manchester United nog een terugkeer van de verdediger annex middenvelder bij de Amsterdamse club kan blokkeren.

“Hij gaat een hele hoop verdienen. We moeten aan een Engels salaris denken. Of ja, eigenlijk niet aan salaris. Je krijgt tekengeld van een paar miljoen en daarna een uitstekend salaris. Dan kom je in de buurt van dat Engelse gebeuren”, verzekerde Driessen, die ook aangaf wat het standpunt van Manchester United is. "Manchester United wil zeventien miljoen euro voor een contract van negen maanden. Dat gaat voorlopig natuurlijk niet door."

Johan Derksen vindt het terecht dat Ajax van het salarisplafond afstapt om Blind, en eerder Dusan Tadic, binnen te kunnen halen. “Als ze dat niet doen en daar niet vanaf gaan, krijgen ze nooit de routiniers die ze nodig hebben om die jonge spelers te begeleiden. Die jonge spelers hebben veel meer aan een routinier dan aan een trainer met een accent die zit te schreeuwen in de dug-out. Die heeft ook geen invloed.”

De 28-jarige Blind staat nog tot medio 2019 onder contract bij Manchester United, waarvoor hij afgelopen seizoen maar zeven Premier League-wedstrijden speelde. Door zijn gebrek aan speeltijd onder trainer Mourinho hoopte Ajax dat de Engelsen niet de hoofdprijs zouden vragen voor Blind, die in 2014 voor 17,5 miljoen euro naar Old Trafford vertrok.

In zijn eerste twee jaar bij United had Blind vrijwel altijd een basisplaats en ook in het eerste jaar onder Mourinho kwam hij veel in actie. Afgelopen seizoen deed de Portugees echter bijna geen beroep op de Amsterdammer, die in januari een transfer naar AS Roma zag afketsen. De club verlengde kort daarna nog wel het contract van Blind met een jaar, om te voorkomen dat hij deze zomer transfervrij zou vertrekken.

Dit is in ieder geval een stuk zinniger dan Heitinga of die Westerman destijds.
 
Back
Naar boven