MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Bezoekers in dit topic

Malcom kan nu opdraven op z'n geliefde rechterflank.
 
Icardi doet het alweer.

Denk dat Madrid en Barcelona binnenkort naar hem zullen informeren.

16b0c2465d8c682bc12e5fbdec12ef6f.jpg


:emo:
 
Mag het hopen, al kost hij 150 miljoen. Bij Real ook iedereen dramatisch uit vorm, doet gewoon pijn om naar te kijken.
Het enige positieve is zondag tijdens el clasico dat Messi niet meespeelt, nu heb je nog een beetje kans.
 
Gebuisd bij Barcelona, maar goalgetter die elke 18 minuten scoort

7 goals in 126 minuten, élk schot op doel is raak. Paco Alcácer (25) verbaast vriend en vijand in de Bundesliga. Ook Dortmund-ploegmakker Axel Witsel is onder de indruk. “Er zijn geen woorden voor.” En zeggen dat hij zomaar buisde bij Barcelona.

Een schitterende vrije trap, een staalhard schot of een heerlijke lob. Het maakt Alcácer niet uit, élke poging tussen de palen is raak. In vier matchen bij Borussia Dortmund met drie invalbeurten en één optreden waar hij aan de rust naar de kant ging, verzamelde de Spanjaard 126 minuten. Het equivalent van anderhalve match dus, waarin de goalgetter liefst 7 (!) keer de netten liet trillen. Ofwel: Eén goal om de 18 minuten. Indrukwekkend. Daarmee evenaart hij een stokoud Bundesliga-record dat Hamburg-speler Gert Dörfel in 1963 liet optekenen.

De man herleeft weer in Duitsland, want bij FC Barcelona kon de spits geen potten breken. Sinds 2014 zorgde hij als invaller voor 15 goals in 50 duels. Niet slecht, maar in Camp Nou kon hij de concurrentiestrijd met Luis Suarez, Lionel Messi en Philippe Coutinho simpelweg niet winnen.

Toch zijn de Catalaanse media snoeihard voor het beleid van de topclub. Als brave invaller was Alcácer immers een godsgeschenk. Barcelona stalde deze zomer de Spaanse international echter bij ‘Die Borussen’. De geelhemden betaalden twee miljoen euro voor de huur en bedongen een aankoopoptie met een prijskaartje van 28 miljoen euro.

Die optie is inmiddels gelicht, want zaterdagavond liet Barcelona-directeur Oscar Grau weten dat Alcácer definitief naar Duitsland verhuist. Dankzij de doelpuntendrift beleeft Dortmund overigens zijn één na beste seizoensstart in de geschiedenis van de club, na het kampioenenseizoen van 2010-2011. Toen maakte Robert Lewandowski in zijn eerste seizoen in het Signal Iduna Park furore. Maar lang niet zoveel als Alcácer.

Ook onder de indruk: Axel Witsel. “Er zijn geen woorden voor. Ik noem hem ‘El Matador’, omdat hij simpelweg altijd scoort als hij naar doel trapt”, vertelt de middenvelder bij het Duitse ’Westdeutsche Allgemeine Zeitung’. Zelfs bij de nationale ploeg scoort hij nu. Ik zat voor de tv met enkele Rode Duivels naar de match van Spanje tegen Engeland te kijken. Iedereen vroeg me: ‘Wat is daarmee gebeurd? Hij doet zo een gekke dingen. Elke match.’ Het klopt helemaal. Dit heb ik nog nooit gezien.”

Logisch dat hij niet slaagde bij Barcelona. Hij kreeg amper speelkansen. Soms zat hij geeneens in de wedstrijdkern. Best zonde van die twee verkwanselde seizoenen.
 
Het gaat beginnen!!!!
 
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
 
  • Like
Waarderingen: mat
Real wint ook nog eens :lol:
 
Jaaaaaaaaaa puntjeeeeeeuh!!!!

:o
 
Jaaaaaaaaaa puntjeeeeeeuh!!!!

:o

Meest haalbare gezien het spel gisteren. Toch jammer, had veel meer ingezeten, niet op basis van de wedstrijd zelf, maar PSV kan gewoon veel beter. Misschien de kwaliteit van Tottenham, maar PSV leek totaal niet scherp. Vond ze qua veldspel tegen barca en inter een stuk beter.
 
1e helft ging nog wel, 2e helft was gewoon niet om aan te zien. Hendrix en Rosario waren heel de controle kwijt op het middenveld en Gutierrez werd om de een of andere reden niet gebracht.. Dan heb je nog geluk dat Lozano de hele wedstrijd als een gek aan het rennen is en zo nog die rode kaart forceert. Uit tegen Tottenham verwacht ik ook geen wonderen dus ik denk dat we zoals van te voren verwacht gewoon op plek 4 eindigen
 
Had het eigenlijk over club brugge :p Liepen de tweede helft los over Monaco. Vormer en zeker Openda moesten gewoon altijd scoren. Die derde plek gaat heel moeilijk worden...

Lozano :heart:
 
Ja ze liepen alleen maar achter de bal aan, niet gewend van PSV. Enige pluspunt was idd lozano, maar vond luuk ook sterk spelen, won als enige vaak z'n duels. Ik verwacht juist dat PSV op wembley beter gaat spelen dan gisteren. Lekker counteren en verwacht dat de scherpte dan ook een stuk beter is.
 
Had het eigenlijk over club brugge :p Liepen de tweede helft los over Monaco. Vormer en zeker Openda moesten gewoon altijd scoren. Die derde plek gaat heel moeilijk worden...

Lozano :heart:

Aaaahh vandaar de reactie 'omkoping' :D
 
Back
Naar boven