MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Bezoekers in dit topic

Zat op dezelfde vereniging als het accountje waar deze tekst vandaan komt.


Waarvan akte
 
Neymar: ‘Ik heb zijn kritiek gehoord, maar ik ben het er niet mee eens’
Neymar kan de kritiek van Pelé niet helemaal waarderen. De voetballegende merkte eerder op dat de 26-jarige aanvaller van Paris Saint-Germain en Brazilië minder de aandacht moet trekken met zijn acteerwerk tijdens wedstrijden en zich moet focussen op het voetballende aspect. Neymar heeft respect voor de mening van Pelé, maar is het wel oneens met zijn landgenoot.

“Het is moeilijk om Neymar te verdedigen met alle streken die hij naast het voetballende aspect uithaalt. Ik heb met hem gesproken en hem aan zijn kwaliteiten herinnerd”, aldus Pelé eerder. “We praatten dan wat en ik heb het volgende uitgelegd: 'De God van het voetbal heeft jou dit talent gegeven. Wat jij doet, maakt het alleen maar moeilijker.'”

Neymar kwalificeert de woorden van Pelé als 'interessant'. “Wanneer je niet wint, hoor je altijd kritiek. Men focust op de negatieve dingen”, zegt Neymar in een interview met Canal+. “Ik werd tijdens het WK veel aangepakt. Als je de wedstrijden terugkijkt, kan je gewoon veel overtredingen constateren. Ik heb nooit een act opgevoerd.”

“Ik heb zijn kritiek gehoord, maar ik ben het niet met hem eens. Maar ik respecteer zijn mening. Mensen praten er tegenwoordig veel over, want 'Neymar' is betrokken. Alles dat betrekking heeft op mij, wordt overdreven. Alles wordt uitvergroot, of het nou positief of negatief is. Maar daar moet ik mee omgaan”, besluit de dribbelaar van PSG.

Heeft die Pele toch eens ergens gelijk over.
 
‘Barcelona breekt met beleid en biedt Frenkie de Jong megasalaris’
Frenkie de Jong lijkt op weg naar Barcelona. Diverse Spaanse media en De Telegraaf stellen dat de Catalaanse topclub Paris Saint-Germain weet af te troeven, waarbij de meeste media melding maken van een bedrag van negentig miljoen euro. De middenvelder van Ajax gaat bij de koploper van LaLiga een riant salaris ontvangen, zo claimt Goal.

Naar verluidt is Barcelona bereid De Jong maximaal zestien miljoen euro per jaar te betalen, een bedag dat er eveneens voor zou zorgen de de middenvelder voor een verblijf in Catalonië kiest. De Jong zou bij Barcelona tien miljoen euro netto per jaar verdienen en mogelijk zes miljoen euro aan bonussen die gelinkt zijn met het aantal gespeelde wedstrijden en behaalde prijzen.

Barcelona ziet de 21-jarige De Jong, die nog tot medio 2022 vastligt in Amsterdam, als een sleutelfiguur voor in de toekomst. De Catalaanse grootmacht is bereid te breken met het salarisbeleid dat de club doorgaans voert aangaande jonge spelers. Uit de hoge vergoeding blijkt dat De Jong er heel goed opstaat bij de clubleiding van Barcelona, zo klinkt het.

De aanbieding van Barcelona is zo hoog, dat zelfs De Jong en zijn entourage verbaasd waren over het voorstel. PSG en Manchester City zijn volgens Goal nog niet helemaal uitgeschakeld in de race om de handtekening van De Jong, maar meldt wel dat de middenvelder en zaakwaarnemer Ali Dursun blij zijn met het voorstel van Barcelona en een overstap naar het Camp Nou prefereren.
 
Mooie deal, ik zal edwin even bellen dat ze lampru er gratis bij doen
 
Ik vind het allemaal maar overdreven met de Jong, komt nu in de top 10 hoogste transfers ooit. Natuurlijk heeft hij talent maar ik moet het allemaal nog maar zien..
 
Ik vind het allemaal maar overdreven met de Jong, komt nu in de top 10 hoogste transfers ooit. Natuurlijk heeft hij talent maar ik moet het allemaal nog maar zien..
Ik voorspel ook dat hij gewoon gaat mislukken, dit is het zoveelste ‘toptalent’ wat het wel even gaat maken bij de absolute top. Doet het hier leuk, maar 4 mindere wedstrijden bij Barça en je komt er nooit meer tussen.
 
Komt wel goed met Frenkie. Ik denk niet dat ze verwachten dat hij er meteen staat.
 
Ik denk het ook niet, clubs kopen meestal spelers voor 90miljoen om ze rustig te brengen???
 
Ik denk niet dat hij zal falen bij Barcelona.

Ze hebben momenteel genoeg alternatieven op het middenveld. Een paar mindere wedstrijden zullen hem de kop niet kosten. Een fatsoenlijke trainer zal hem dan, gezien zijn leeftijd, wel even uit de wind houden.
 
Laatst bewerkt:
Dat twee clubs (voor zover we weten) tegen elkaar aan het opbieden waren speelt ook een rol.
 
Frenkie de Jong: ‘Ik moet niet als een toerist naar hem gaan kijken’
Frenkie de Jong heeft gereageerd op zijn aanstaande transfer naar Barcelona. Voor een bedrag van maximaal 86 miljoen euro maakt de middenvelder van Ajax in de zomer de overstap naar Camp Nou, zo bevestigden beide clubs woensdagavond. 'Superveel geld', erkent De Jong aan het Algemeen Dagblad. "Maar mij persoonlijk doet het niet veel. Twintig of honderdvijftig miljoen, het maakt mij niet uit."

Het kamp-De Jong sprak de afgelopen maanden met verschillende topclubs. Aanvankelijk leek de talentvolle Oranje-international te zwichten voor de avances van Paris Saint-Germain, maar Barcelona kwam net op tijd tussenbeide. De grootmacht uit LaLiga schetste een beeld dat De Jong wel beviel. "Mij is het perspectief geschetst dat ik een goede kans op een basisplek heb. Die kunnen ze natuurlijk niet garanderen", beseft hij.

"Ik zal er keihard voor moeten knokken", weet De Jong. "Kijk, Sergio Busquets staat daar op de nummer 6-positie. Het zou nogal raar zijn als ik nu gaan zeggen: 'Ik ga de beste verdedigende middenvelder even uit de basis spelen.' Ik maak me geen illusies. Bij Barcelona zien ze mij dan ook meer voor de twee andere posities op het middenveld."

De Jong ziet ernaar uit om te beginnen bij Barcelona en heeft hoge verwachtingen van de samenwerking met Lionel Messi. Hij noemt het 'bijzonder' om met de wereldster in één elftal te zullen spelen. "Iedereen weet dat ik hem de beste vind. Maar het is geen doorslaggevende factor geweest. Zo werkt dat niet. Ik moet ook niet als een soort toerist naar hem gaan kijken. Ik ben straks gewoon zijn ploeggenoot."
 
De Spaanse club Real Madrid is de rijkste ter wereld en stoot zo het Britse Manchester United van de troon. Dat blijkt uit de lijst met twintig rijkste voetbalclubs die het consultancykantoor Deloitte donderdag heeft gepubliceerd, de zogeheten “Money League”. Real voert met 750 miljoen euro aan inkomsten voor de 12e keer de ranglijst aan, de ‘Koninklijke’ won vorig jaar voor de derde keer op rij de lucratieve Champions League.

xPHgElR.jpg
 
Van Bronckhorst weg aan het einde van dit seizoen, had wat mij betreft 3 jaar geleden al gemogen.
 
Back
Naar boven