MuscleMeat

Sticky Voetbal Topic

Bezoekers in dit topic

Bakte er niets van bij Barcelona.
 
  • Like
Waarderingen: ACE
Bij Atletico vond ik m goed passen. Mooi team was dat toen met El Nino, Gabi, Koke, Arda en nog een paar houthakkers achter in.
 

Gewoon Joël doen
 
Voelt Dest zich dan Amerikaan? Woont al z'n hele leven in Nederland.
 
Ivm marktwaarde lijkt me Nl betere keuze.


Honduras uit in de CONCACAF Gold Cup altijd moeilijk :emo:
 
Dat we steeds vaker Brazilianen zien die liever uitkomen voor een Europees land, terwijl ze in aanmerking komen voor Brazilië, zal misschien ook wel te maken met het vele (verre) reizen.
 
Hart; Zabaleta (Richards 71), Toure, Lescott (Luckassen 82), De Jong; Nasri (Hamann 77), Ireland (El Kababri 82), Silva (Bellamy 22, Vassell 61); Wright-Phillips (Benjani 71), Aguero (Cobbaut 28, Kompany 46), Petrov

van der Sar (Given 46); Neville (Saief 35), Carragher, Carrick, Cole; Arteta, Butt (van der Vaart 46), Scholes, Giggs; Keane (Cahill 46), van Persie
 
Wat een timing voor een testimonial ook. Niet zo gek dat er vier spelers van Anderlecht in actie kwamen. (exclusief Nasri)
 
Zaakwaarnemer Mino Raiola gaat Marco Verratti een nieuw en lucratief contract bij Paris Saint-Germain bezorgen, zo weet La Gazzetta dello Sport donderdagochtend te melden. Met de nieuwe overeenkomst tot medio 2024 strijkt de Italiaanse middenvelder naar verluidt jaarlijks elf miljoen euro plus bonussen op.
Gaat dat gozertje nu echt z'n hele carrière in Frankrijk slijten? :suicide:
 
Heeft er vorig jaar een lange tijd uitgelegen toch? Heb een beetje mijn twijfels over hem gekregen, goede middenvelder maar of hij nou echt zoiets speciaals heeft..
 
Hart; Zabaleta (Richards 71), Toure, Lescott (Luckassen 82), De Jong; Nasri (Hamann 77), Ireland (El Kababri 82), Silva (Bellamy 22, Vassell 61); Wright-Phillips (Benjani 71), Aguero (Cobbaut 28, Kompany 46), Petrov

van der Sar (Given 46); Neville (Saief 35), Carragher, Carrick, Cole; Arteta, Butt (van der Vaart 46), Scholes, Giggs; Keane (Cahill 46), van Persie
Heeft Anderlecht toch nog z'n Europees voetbal

:badum:
 

Gewoon Joël doen

Waarom iedereen Karsdorp zo hoog heeft zitten is mij een raadsel. Deed het goed bij Feyenoord en verdiende een stap hogerop, daar zich door blessures nooit kunnen bewijzen. Mag nu eerst aantonen bij Feyenoord weer zijn oude niveau te halen en dan moet nog blijken hoe hoog dat niveau dan is met wat meer tegenstand en verwachtingen. Zie in Karsdorp een beetje als een Butner geval.
 
Voelt Dest zich dan Amerikaan? Woont al z'n hele leven in Nederland.

Dest is "gewoon" een Nederlander maar had denk ik zelf ook nooit rekening gehouden dat hij voor Oranje in aanmerking zou komen. Hopelijk is Nederland nog op tijd zijn keuze te doen veranderen, want kan mij voorstellen dat hij zich de laatste jaren echt gericht heeft op USA.

Als sportman wil je gewoon een WK spelen, dat shirt wat je aan hebt is niet zo heel belangrijk. Geld en prestige is wat telt voor een sporter, de vlag waar hij voor uit komt is verder leuk maar zou er een zak geld bestaan voor van der Ligt om een Argentijns shirtje aan te trekken dan heeft ie 'm direct aan hoor.
Zie nog altijd een juichende Hiddink voor mij op het EK 2008.

Heeft Dest een serieuze kans voor Oranje dan kiest hij wel voor Nederland. Hoop dat het een goede back wordt, na jaren vd Wiel, Emanuelson, v Rhijn en Tete gezien te hebben die de komende 10 jaar de back van Oranje zou gaan worden ben ik benieuwd. Lijkt wel een vloek te rusten op Ajax backs.
 
Ik vind Amerikaan zijn sowieso een ietwat vreemde identiteit. Als ik het goed begrijp is Sergino Surinaams-Amerikaans en etnisch Nederlands. Het lijkt me dus niet onaannemelijk dat zijn vader van huis uit al Nederlands sprak.

Daarentegen kan ik wel begrijpen dat sommige spelers van Marokkaanse afkomst, die in aanmerking kwamen voor Oranje, voor hun land van herkomst kozen. 't Is een veel sterkere identiteit. (etnisch, religieus,...) Ook al zijn het uiteindelijk geen 'echte' Marokkanen.

Ah ja, eigenlijk is interland voetbal compleet verneukt tegenwoordig.
Dest is "gewoon" een Nederlander maar had denk ik zelf ook nooit rekening gehouden dat hij voor Oranje in aanmerking zou komen.
Toch vreemd dat hij over het hoofd is gezien voor de Nederlandse jeugdelftallen.
 
Laatst bewerkt:
Sergiño Dest, Jurgen Ekkelenkamp, Noa Lang en Ryan Gravenberch mogen zich officieel speler van Ajax 1 noemen. Het viertal is door hoofdtrainer Erik ten Hag per direct overgeheveld naar de A-selectie van de Amsterdammers, zo meldt de regerend landskampioen via de officiële kanalen.
 
Keuze Ajax-opponent nu al gekraakt
Valencia zette Marcelino woensdag op straat en nog dezelfde dag werd Albert Celades aangesteld als diens opvolger in het Mestalla. Oud-doelman Santiago Cañizares zet slechts een dag later al vraagtekens bij de aanstelling van Celades, die in zijn optiek niet over de vereiste ervaring beschikt voor het trainen van een club op het hoogste niveau.

“Celades heeft geen flauw benul van wat de woorden eer en ethiek daadwerkelijk inhouden”, stelt Cañizares in gesprek met Radio Marca. “Hij heeft tot nu toe alleen maar op een lager niveau getraind en had helemaal geen uitzicht op een baan in LaLiga. Als je dan vervolgens een contract tekent bij Valencia, dan gooi je werkelijk al je principes overboord.” Celades zette woensdag zijn handtekening onder een verbintenis tot medio 2021 bij los Che en maakt zijn debuut als trainer in het uitduel van Valencia met Barcelona van zaterdag.

Celades was in het recente verleden onder meer bondscoach van Jong Spanje en assistent-coach bij Real Madrid, de club die hij ook als speler diende. Sinds zijn ontslag bij de Koninklijke in oktober, als gevolg van het wegsturen van toenmalig hoofdtrainer Julen Lopetegui, zat de 44-jarige oefenmeester zonder werk. “Celades weet door zijn achtergrond helemaal niet waar hij aan begint bij Valencia. Ik denk dat hij voor een onmogelijke klus staat, want Valencia staat er momenteel beroerd voor”, voegt Cañizares daaraan toe.

Volgens eigenaar Peter Lim is Marcelino ontslagen omdat hij geen aandacht schonk aan de jeugdopleiding van Valencia, wat volgens Cañizares weer klinkklare onzin is. “Dat argument slaat nergens op en het is ook niet eerlijk, want volgens mij zijn alle doelstellingen onder Marcelino gerealiseerd. Zijn ontslag is echt een grove schande.” Marcelino veroverde met Valencia afgelopen seizoen de Spaanse beker en reikte in de Europa League tot de halve finale. Daarnaast werd een toegangsbewijs voor de Champions League in de wacht gesleept, met Ajax als een van de tegenstanders in de groepsfase.

Gaat weer lekker daar... Toch jammer voor een club die ook een uitdager voor de titel zou kunnen zijn.
 
Back
Naar boven