MuscleMeat

Sticky Wat heeft jouw dag verpest?

Bezoekers in dit topic

  • Ik lees net de hele “houd versus houdt” saga van gisterenavond. Ben toch wel diep ontgoocheld in bepaalde personen...

    Ja maar jij bent ook de hele dag online
     
    Van jou had ik meer verwacht.
    Je bedoelt dat ik zelf de link had moeten leggen met de betekenis van de woorden 'tele' en 'foon', dus op afstand horen?
     
    • Like
    Waarderingen: 040B
    Was uiteraard niet serieus bedoeld. Missen is menselijk. Gelukkig maar :)
    Het is ook verwarrend. Dat bij het onderwerp na de persoonsvorm er geen 't' volgt bij je/jij is mij uiteraard bekend. Indien het onderwerp hij / zij / je vader / Piet / je mond etc. is, is het wel +t. In dit geval is 'je mond' niet het onderwerp, maar ontbreekt het onderwerp daar het de gebiedende wijs is. Impliciet is 'jij' het onderwerp, dus 'houd'. Heel leuk en aardig, maar hoe ga je dit uitleggen aan een immigrant die Nederlands moet leren. :nanner:
     
    Laatst bewerkt:
    Het is ook verwarrend. Dat bij het onderwerp na de persoonsvorm er geen 't' volgt bij je/jij is mij uiteraard bekend. Indien het onderwerp hij / zij / je vader / Piet / je mond etc. is, is het wel +1. In dit geval is 'je mond' niet het onderwerp, maar ontbreekt het onderwerp daar het de gebiedende wijs is. Impliciet is 'jij' het onderwerp, dus 'houd'. Heel leuk en aardig, maar hoe ga je dit uitleggen aan een immigrant die Nederlands moet leren. :nanner:
    Waarom ben je zo bezig met Nederlands? Zijn je ouders leraren ofzo?
     
    Het is ook verwarrend. Dat bij het onderwerp na de persoonsvorm er geen 't' volgt bij je/jij is mij uiteraard bekend. Indien het onderwerp hij / zij / je vader / Piet / je mond etc. is, is het wel +1. In dit geval is 'je mond' niet het onderwerp, maar ontbreekt het onderwerp daar het de gebiedende wijs is. Impliciet is 'jij' het onderwerp, dus 'houd'. Heel leuk en aardig, maar hoe ga je dit uitleggen aan een immigrant die Nederlands moet leren. :nanner:

    Neemt 28taP zoveel van je hersencapaciteit in, waardoor je de laatste tijd hier en daar steken laat vallen? :eyebrow:
     
    Back
    Naar boven