MuscleMeat

Het-Grote-Wie-Gaat-Er-Aan-Het-Bier-Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Pff trek je er maar niets van aan! kan er zelf ook niets van!..
 
Zijn maar weinig stoffen zo giftig voor cellen dan alcohol. En als je een nacht stevig doorzuipt, zal dat vast niet bevorderend zijn voor je spieren.


De alcoholafbraak gebeurt in twee stappen met behulp van enzymen, vooral in de lever. Eerst wordt alcohol omgezet in acetaldehyde met behulp van het enzym alcoholdehydrogenase (ADH). Acetaldehyde is een zeer giftige stof dat tevens het katergevoel veroorzaakt (hoofdpijn, misselijkheid, braken, buikpijn, een rood gezicht en vermoeidheid. )

Acetaldehyde is een vluchtige, brandbare en kleurloze vloeistof met een prettige, fruitige geur.
Bij proefdieren veroorzaakt acetaldehyde kanker in de bovenste luchtwegen. Er zijn nog onvoldoende gegevens beschikbaar om met zekerheid te kunnen stellen dat acetaldehyde ook bij mensen kanker veroorzaakt, maar er zijn wel sterke aanwijzingen.

Daarna wordt acetaldehyde omgezet in azijnzuur. Ook voor deze tweede stap is een enzym nodig: aldehydedehydrogenase (ALDH).


Nee geef mij mn ghb of jointje maar :D
 
Laatst bewerkt:
Zijn maar weinig stoffen zo giftig voor cellen dan alcohol. En als je een nacht stevig doorzuipt, zal dat vast niet bevorderend zijn voor je spieren.

Daar zijn inderdaad genoeg artikelen en Threads over te vinden evenals over Dope (weed, hasj)enzo.. maar het ging me nu meer om hetgene.. wie er toch de drang, zin, smaak, genot van een ijskoud biertje weet te weerleggen, en vooral wie NIET! :D
 
Daar zijn inderdaad genoeg artikelen en Threads over te vinden evenals over Dope (weed, hasj)enzo.. maar het ging me nu meer om hetgene.. wie er toch de drang, zin, smaak, genot van een ijskoud biertje weet te weerleggen, en vooral wie NIET! :D

Bij tijd en wijle lust ik wel een bacootje :D
Oudjaarsavonds/snachts gaat er bij minstens 1 fles bacardi doorheen.

Verder eigenlijk alleen op vakantie of soms met verjaardagen. Komt dus erg weinig voor.
 
Bij tijd en wijle lust ik wel een bacootje :D
Oudjaarsavonds/snachts gaat er bij minstens 1 fles bacardi doorheen.

Verder eigenlijk alleen op vakantie of soms met verjaardagen. Komt dus erg weinig voor.

Now we're talking!!
 
ik zuip altijd wodka-jus 1:1

gaat lekker hard..
 
met de spierafbraak (maakt even je zin af)
 
Ik heb nu een frisse jupiler
 
Pfff kom net terg van een avonjde hardstyle hier in de bururt. Luna kwam ook nog ff 2 uurtdraaien. En dat is niet het enige wat draait..... de hel lkamer. Bier niet getteld tevel gehad nu pietten. trustte
 
Pfff kom net terg van een avonjde hardstyle hier in de bururt. Luna kwam ook nog ff 2 uurtdraaien. En dat is niet het enige wat draait..... de hel lkamer. Bier niet getteld tevel gehad nu pietten. trustte

:roflol:
 
Pfff kom net terg van een avonjde hardstyle hier in de bururt. Luna kwam ook nog ff 2 uurtdraaien. En dat is niet het enige wat draait..... de hel lkamer. Bier niet getteld tevel gehad nu pietten. trustte

Van jou horen we de eerste 12 uur niets meer zeker :D :roflol:
 
Niet nu in de cut, maar normaal gesproken lust ik wel een pils op z'n tijd of een baco...
 
alleen op vrijdag en zaterdag. Niet teveel en heb liever een baco of een basoco.
 
Ik drink graag bier. Maar morgen wordt het Whiskey-Cola, omdat ik zondagmorgen om half twaalf moet basketten. En als ik dan teveel bier drink, ben ik erg misselijk. Met sterke drank heb ik dat niet.
 
Back
Naar boven