XXL Nutrition

Sticky Het grote wie/wat te volgen om te leren over training/voeding topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Ja. En Ergogenics plaatst geen studies, het plaatst beschouwingen van studies, die vind ik slecht.

Studies kun je direct lezen via Pubmed, en beschouwingen kun je het beste lezen van iemand met een achtergrond in het vakgebied.

Pubmed kan je alleen lezen als je geaffilieerd bent aan universiteit of MB, anders alleen de titels en kort abstract. Bij Ergogenics heb je iig iets, er is een selectie gemaakt uit de onvoorstelbare diarrhee van academische output, hoe gekleurd die selectie ook is, en door de mening van redacteur moet je maar heenlezen.
 
Je vindt de beschouwingen dus slecht, de studies opzich niet?
Ga eens op pubmed kijken, top!
 
Pubmed kan je alleen lezen als je geaffilieerd bent aan universiteit of MB, anders alleen de titels en kort abstract. Bij Ergogenics heb je iig iets, er is een selectie gemaakt uit de onvoorstelbare diarrhee van academische output, hoe gekleurd die selectie ook is, en door de mening van redacteur moet je maar heenlezen.
Ik ben niet geaffilieerd aan een universiteit en ik weet niet wat je bedoelt met een MB, maar dat waarschijnlijk ook niet en toch kan ik bij een heleboel studies. Genoeg studies die vrij beschikbaar zijn, en anders kom je met wat inventief googlen of vragen aan anderen altijd wel aan een full text.

De selectie heb ik helemaal geen problemen mee, het gaat me om de beschouwing ansich.
 
http://patrickarnoldblog.com/ is ook wel leuk. Simpelweg omdat het de blog is van dé Patrick Arnold. Nu niet direct het niveau van wat ie jaren geleden had, maar goed.
 
ik ben niet geaffilieerd aan een universiteit en ik weet niet wat je bedoelt met een mb, maar dat waarschijnlijk ook niet en toch kan ik bij een heleboel studies. Genoeg studies die vrij beschikbaar zijn, en anders kom je met wat inventief googlen of vragen aan anderen altijd wel aan een full text.

De selectie heb ik helemaal geen problemen mee, het gaat me om de beschouwing ansich.

ok.
 
Galen bedankt!
Ergogenics hoef ik niet meer te openen.
 
Nice try Neet :P (het titeltje onder zn nick staat er niet voor niks ;-))

Eric cressey: toch wel DE shoulder guy. Veel over rehab, mobiliteit, en vele andere training gerelateerde stof.

http://www.ericcressey.com/ Veel namen die ik hierboven langs zie komen zie ik ook wel eens in zijn stukken
 
Ben benieuwd wat men hier van vind qua wetenschap..

Ja, wat verwacht je ervan? Deze sites hebben selecties van onderwerpen gemaakt en bespreken op een soms prikkelende of ironische toon onderwerpen die interessant zijn voor mensen met interesse in voeding, sportfysiologie of training. Ze gaan iets dieper dan de 'wetenschapsbijlage' van sommige kranten of nieuws sites. Maar als je een wetenschappelijke interesse in sport of voeding hebt moet je de wetenschappelijke tijdschriften erbij pakken.
Ze leven van een betaling op het aantal kliks van de inhoud en het bespreken van bepaalde voedingsproducten of supplementen van een sponsor. Dus een zekere kleuring is daar ook en als het te moeilijk wordt klikken de bezoekers niet meer door.
 
natty or not info die de realiteit voor 98% benadert.

Man man man wat een boute site

Side note: I’ve trained in a professional powerlifting gym and I never saw a single natural powerlifter there bench press 315 lbs. Before saying things like “what a weak gym” the same place has produced 550 lbs raw bench pressers and high level IPF competitors.

Flinke haat op powerliften ook

En je kan op geen een artikel reageren, dat zegt al genoeg
 
Man man man wat een boute site



Flinke haat op powerliften ook

En je kan op geen een artikel reageren, dat zegt al genoeg

Ha ha, ik mag graag een uitdagende opinie lezen met wat trappen tegen heilige huisjes. Maar na een stuk of 4 artikelen op deze site begint het herhaalde negativisme idd een beetje irritant te worden. Ik geloof dat ik hem toch weer uit mijn bookmarks gooi ;)
 
Ben benieuwd wat men hier van vind qua wetenschap..

Voor zover ik weet zijn het een van de weinige nederlandse evidence based schrijvers
 
Voor zover ik weet zijn het een van de weinige nederlandse evidence based schrijvers
Hun schrijven gaat wel tegen sommige richtlijnen van je startersguide in :eek: en dan vind ik die toch nuttiger dan hun werk. :)
 
Proteine vereisten!

Ik vind het click bait maar vraag me af wat anderen hier die slimmer zijn dan ik vinden van deze nederlandse namen.

Anders kunnen we T-Nation ook wel als evidence-based site linken.
 
Proteine vereisten!

Ik vind het click bait maar vraag me af wat anderen hier die slimmer zijn dan ik vinden van deze nederlandse namen.

Anders kunnen we T-Nation ook wel als evidence-based site linken.

Idd, click bait sites met vooral heel veel open deuren en "x aantal tips om..."-artikelen. Op zich prima maar vergeleken met andere sites hier niet echt de moeite waard imo.
 
Back
Naar boven