XXL Nutrition

Sticky Het grote wie/wat te volgen om te leren over training/voeding topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Misschien confirmation bias, maar ik zie henselmans met enige regelmaat toch wel debiele dingen posten.

'don't lock your knees on leg press' met dat filmpje van die vrouw met dikke hypermobiliteit in haar knieen als reden.

'eat less, move more' is zogenaamd slecht advies, want het is niet precies genoeg. No fucking shit, het zijn 4 woorden. Niemand geeft dit als enig advies en laat de persoon in kwestie maar lekker zelf aankloten. Sensationele titel voor een artikel dat een probleem tackelt dat amper/niet bestaat.

'The best time to work out: Use your biorhythm for 84% more muscle' goeie clickbait titel ook, er zijn vast veel mensen die daardoor 84% 'more muscle' (whatever the fuck dat dan precies betekent in deze context) gaan krijgen.

beetje te veel fluff voor mijn smaak.

edit: hij springt ook lekker op de bandwagon die haat op IIFYM, maar gewoon niet snapt wtf het betekent of een definitie gebruikt die bijna niemand gebruikt in zijn 'weerleggingen'

---------- Toegevoegd om 00:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:36 ----------

Ohja!!! Matt Perryman - http://www.myosynthesis.com/guide

psychology neuroscience, training & nutrition, daily squatting, cns fatigue recovery, complex systems, anti-broscience

Helaas al lang geen nieuwe posts meer maar toch...

ken ik niet, zal het bekijken.
 
Veel hapklare kennis over (cel)biologie, statistiek, scheikunde, organische chemie etc: http://www.khanacademy.org/

Ik had wel eens van de Khan Academy gehoord, maar nog nooit naar de inhoud gekeken. Ziet er echt super uit!
Bv de statistiek sectie (omdat je daar in alle wetenschapelijke artikelen wel mee wordt geconfronteerd).
 
Ik had wel eens van de Khan Academy gehoord, maar nog nooit naar de inhoud gekeken. Ziet er echt super uit!
Bv de statistiek sectie (omdat je daar in alle wetenschapelijke artikelen wel mee wordt geconfronteerd).

Yes :D Hun uitleg is altijd stupid simple, heel prettig voor moeilijkere onderwerpen :)
 
Waarom ben ik dit topic nog niet eerder tegen gekomen :o in!
 
Dit topic is goud idd. Zal een keertje karma geven als het weer kan.
 
Coursera heeft ook enkele relevante courses.
 
Lol can relate, mijn scheikundeleraar strooide echt met ezelsbruggetjes alsof het pepernoten waren als het over reductie en oxidatie ging.

---------- Toegevoegd 31 March 2015 om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst 30 March 2015 om 23:58 ----------


Zijn er nog wat mensen die meningen kunnen geven over mobilitywod/starrett? Vind zelf dat mobility nogal overhyped wordt maar dat is alleen mijn mening. Ik mag starrett ook gewoon niet maar dat is natuurlijk ook niet echt relevant :p.
 
Lol can relate, mijn scheikundeleraar strooide echt met ezelsbruggetjes alsof het pepernoten waren als het over reductie en oxidatie ging.

---------- Toegevoegd 31 March 2015 om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst 30 March 2015 om 23:58 ----------



Zijn er nog wat mensen die meningen kunnen geven over mobilitywod/starrett? Vind zelf dat mobility nogal overhyped wordt maar dat is alleen mijn mening. Ik mag starrett ook gewoon niet maar dat is natuurlijk ook niet echt relevant :p.
Ik krijg een beetje jeuk van de eerste zin:
In 2005, we started San Francisco Crossfit, one of the first 30 Crossfit gyms and the first such gym to incorporate an on-site physical therapy practice.
 
Lol can relate, mijn scheikundeleraar strooide echt met ezelsbruggetjes alsof het pepernoten waren als het over reductie en oxidatie ging.

---------- Toegevoegd 31 March 2015 om 00:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst 30 March 2015 om 23:58 ----------



Zijn er nog wat mensen die meningen kunnen geven over mobilitywod/starrett? Vind zelf dat mobility nogal overhyped wordt maar dat is alleen mijn mening. Ik mag starrett ook gewoon niet maar dat is natuurlijk ook niet echt relevant :p.

Wel een prettige site om iets over organisch op te steken/verversen maar ik vind de afstand tussen de chemie en het topic voeding en training wel erg groot.

Over de wod site geen mening. Ik kom niet veel verder dan de zelfverheerlijkende intro en de boodschap dat ik mij kan registreren voor meer. Hier nog een (licht kritische) bespreking: http://breakingmuscle.com/mobility-recovery/how-kelly-starrett-s-mobility-seminar-ruined-me
 
Super topic! Karma!
 
Zijn er nog wat mensen die meningen kunnen geven over mobilitywod/starrett? Vind zelf dat mobility nogal overhyped wordt maar dat is alleen mijn mening. Ik mag starrett ook gewoon niet maar dat is natuurlijk ook niet echt relevant :p.
Foamrolling vind ik wel overhyped, maar mobility op zich kan niet hyped genoeg zijn?

Maarja ik wou dat ik full splits en pancake stretch kon zoals alle gewichtheffers, gymnasten, martial artists, trickers/free runners, etc. Lijkt wel nuttig te zijn.
 
Mwoah de mobiliteits drills/oefeningen op zichzelf niet maar het idee dat meer mobility altijd beter is en dat mobility work de oplossing is voor alle problemen wel en dat idee krijg ik wel een beetje bij hem. Zou kunnen dat het meer zijn followers zijn die dat prediken dan hijzelf.
 
Foamrolling vind ik wel overhyped, maar mobility op zich kan niet hyped genoeg zijn?

Maarja ik wou dat ik full splits en pancake stretch kon zoals alle gewichtheffers, gymnasten, martial artists, trickers/free runners, etc. Lijkt wel nuttig te zijn.

totaal niet mee eens, foamrollig is echt totaal niet overhyped vind ik zelf. de standaard foamrollers enzo wel ja. die werken nagenoeg niets. rumble rollers hardere foamrollers en die ballen werken wel goed.

maar verder merk ik zelf veel profijt van foamrollen, vooral in de front delt als voordat ik ga honkballen. merk eigenlijk meteen dat het minder stijf is daarna. gooit dan een stuk fijner.
rest van de spieren merk ik ook wel verschil maar wel minder.

verder zelf ook niet echt een fan van mobilitywod, weet eigenlijk niet waarom maar kan de filmpjes gewoon niet uitstaan
 
Back
Naar boven