Fitness Seller

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

Mooie finale van de E3! Wel jammer dat weer Quickstep wint :(
 
e0ab52e0-5316-11e9-a23a-4401a0e866d6_web_scale_0.067402_0.067402__.jpg

De Nederlandse renner Robbert de Greef (27) kreeg tijdens de Omloop van de Braakman een hartaanval en werd ter plekke gereanimeerd en in kritieke toestand overgebracht naar het ziekenhuis van Antwerpen. Dat melden Nederlandse media.
 
Al twee renners - en niet de minsten - ‘bestolen’ nadat ze ten val zijn gekomen
Een valpartij betekent voor een renner doorgaans al grote miserie en alsof het lichamelijk leed al niet volstaat, moeten de slachtoffers na afloop ook nog eens vaststellen dat hun ‘boordcomputer’ verdwenen is. Het overkwam de voorbije dagen alvast twee toprenners in de Ronde van Catalonië.

Het was Dan Martin die maandag als eerste de kat de bel aanbond. De kopman van UAE verloor er wel zijn humor niet bij, vermoedelijk omdat hij zijn val in de straten van Barcelona zonder kleerscheuren overleefde. De Ier lanceerde dan ook een warme oproep: “Aan diegene die mijn ‘Garmin’ van mijn fiets heeft gestolen op het ogenblik dat ik probeerde overeind te krabbelen na mijn valpartij: stuur alstublieft mijn trainingsgegevens naar @doctorinigo want mijn @TrainingPeaks hebben een update nodig.”

En achteraf bleek dat Martin niet het enige slachtoffer was. Ook Romain Bardet geraakte in de bewuste valpartij betrokken en ook hij stelde achteraf vast dat zijn ‘powermeter’ niet meer zat waar hij hoorde te zitten.

En dat is eigenlijk best vreemd. Het peloton wordt al jaren geplaagd door fietsdiefstallen waarbij ’s nachts - vaak op bestelling - dure wedstrijdfietsen worden gestolen uit de vrachtwagens van de teams. En je hebt altijd wel enkelingen die na de wedstrijd proberen de bidon te ontfutselen uit de bidonhouder van de renners. Maar zelfs de beste getrainde dief kan nooit voorspellen waar een valpartij zich zal voortdoen. Het kan dus bijna niet anders dan dat er souvenirjagers aan het werk zijn die van de gelegenheid gebruik willen maken om thuis te pronken met de ‘powermeter’ van Romain Bardet of de ‘Garmin’ van Dan Martin.
Mensen...
 

Alsof hij hele etappes kijkt :emo: Bij Tour du Jour hoor je hem ook nooit iets speciaals zeggen
 
Verschrikkelijke man, die Mart Smeets. Zo gespeeld allemaal.
Logisch dat RvV niet volstaat in kranten, het is in België..
Moeten we voor elke belangrijke wedstrijd dan een week lang alle kranten vol zetten?

RVV is niet zomaar een belangrijke wedstrijd... RVV is zowat de essentie van het wielrennen.
 
RVV is niet zomaar een belangrijke wedstrijd... RVV is zowat de essentie van het wielrennen.

Dat maken de Belgen er van.
TDF is toch echt wereldwijd vele malen groter.

Vond deze RVV zwaar matig, toppers die niet te vroeg durfden en naar elkaar keken.
Als MvdP niet zo dom had gereden met dat springen waardoor zn wiel klapte, was het denk ik eerder losgegaan.
Had hem wel eerder zien aanvallen, als je zag hoe makkelijk hij op de Paterberg nog ff 50 meter pakte aan het eind. Door zn val niet meer de kracht om daarna weg te rijden. Zonde.
 
Dat maken de Belgen er van.

Nope...

The Monuments are five classic cycle races generally considered to be the oldest, hardest and most prestigious one-day events in road cycling. They each have a long history and specific individual characteristics. They are currently the one-day races in which most points can be earned in the UCI World Tour.
Milan–San Remo
Tour of Flanders
Paris–Roubaix
Liège–Bastogne–Liège
Tour of Lombardy
In Vlaanderen staat Parijs-Roubaix het hoogst aangeschreven.
 
TdF is toch echt 10 jaar ouder dan de Ronde.
Daarom zeg ik, in Belgie leeft de ronde veel meer, in andere echte fietslanden zoals Italie, Frankrijk, Spanje, Zuid-Amerika, leeft het veel minder.

Het is maar net waar je woont wat volgens kenners het grootst is.
Belgen willen de RvV winne, Fransen de Tour, Spanjaarden de Vuelta, Italie enz..
en dan heb je Nederlanders die meevaren op waar op dat moment de kans het grootst is om te winnen
 
Andere Tijden Sport nu op 1 over Gerrie Knetemann

Vond ik altijd een niet onaardig typetje
 
Verstappen is ook een Belg.

Jij zou trots moeten zijn op Mat & Max.


Denk dat hier meer de focus ligt op ronderenners (Dumoulin)
 
Back
Naar boven