AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

Nieuwe kannibaal heeft België sedert vandaag?
o-u1-gif.gif
 
“Mathieu van der Poel is een superfenomeen”

3a5cc0dc-6468-11e9-8988-2e818b2016c3_web_scale_0.2586207_0.2586207__.jpg

Volgens Patrick Lefevere is het niet omdat Wout Van Aert en vooral Mathieu van der Poel ineens de jackpot pakken, dat iedereen gek moet worden en zijn wegrenners in de winter moeten doen crossen.

“Dat is erover”, zei de manager van Deceuninck-Quick Step na de demonstratie van Mathieu van der Poel in de Amstel Gold Race. “We moeten niets aan onze wintervoorbereiding veranderen. Omdat het crossers zijn, hebben ze een specifieke aanpak. Vandaag stopt hun wegseizoen wel. Voor de andere jongens loopt het seizoen gewoon door. Het is gewoon een goede inschatting van de combinatie, crossen, rusten, trainen en koersen.”

“Wij voelen ons niet geroepen om het anders te doen: we hebben al 24 zeges gepakt waaronder toevallig ook Milaan-Sanremo en Parijs-Roubaix. En het is nog niet gedaan. Vergeet niet dat we met een superfenomeen te maken hebben die Mathieu van der Poel heet. De jonge Kwiatkowski won op een bepaald moment ook op zo’n manier koersen, waaronder het WK. En er was natuurlijk ook Sagan.”

“Maar wat Mathieu doet, hebben we de jongste jaren niet gezien. Het is anders dan bij Kwiatkowski en Sagan. Het is zijn eerste voorjaar: in de eerste plaats wordt hij als een crosser beschouwd, maar nu gaan ze wel anders ernaar kijken. Hij bewijst dat hij heeft geen ploeg nodig heeft. Nog niet. Maar hij heeft geluk gehad dat er vier jongens van Education First bij zaten en dat Fuglsang spelletjes speelde op vier kilometer van de meet. Alaphilippe had wel krampen, terwijl achterin iedereen bleef rijden.”
 
Nederlandse bondscoach wil Mathieu van der Poel absoluut meenemen naar het WK

1ffae8f6-64f7-11e9-9d0f-93c72373d0bf_web_scale_0.0592672_0.0592672__.jpg

Na zijn indrukwekkende zege in de Amstel Gold Race van zondag is het uitkijken naar wat het volgende kunststukje van Mathieu van der Poel wordt op de weg. Zou dat het WK in Yorkshire kunnen worden? Als het van de Nederlandse bondscoach Koos Moerenhout afhangt, zal er voor MVDPalvast een plaatsje voor hem gereserveerd worden in zijn selectie. “Het mag geen verrassing zijn dat ik hem graag erbij wil”, zei Moerenhout in het Nederlandse Algemeen Dagblad.

Mathieu van der Poel won op de weg al eens een regenboogtrui bij de junioren, tijdens het WK in Firenze in 2013. Volgens Koos Moerenhout zou dat ook bij de elite moeten kunnen. “Ik ben het parcours in Yorkshire al gaan verkennen en het is hem op het lijf geschreven”, zegt de voormalige wielrenner. “Als hij naar het WK gaat, op en top voorbereid zoals hij zich nu ook gefocust heeft op dit voorjaar, dan hoort hij daar thuis.”

Dat Van der Poel speelt met het idee om naar het WK te gaan, is al even bekend. Na de veldrit in Hulst in februari vertelde hij aan onze man ter plekke dat het zeker een mogelijkheid is en dat hij al over een eventuele deelname had gepraat met zijn bondscoach. Of MVDP ook tijd zal hebben in zijn schema om zich goed voor te bereiden op een eventueel WK op de weg, is nog maar de vraag. “Het is de keuze van Mathieu. Hij moet kijken of het past in zijn programma, gezien zijn bezigheden op de mountainbike en zijn voorbereiding op het veldritseizoen. We zullen er binnenkort over praten en daarna een besluit nemen, maar Mathieu heeft laten zien dat hij goed is in keuzes maken”, klinkt het bij Moerenhout.

Van der Poel zal de komende maanden in principe amper aan de start komen in wegwedstrijden: over vijf weken begint hij aan een reeks mountainbikewedstrijden en ook het WK mountainbike in het Canadese Mt-St-Anne, vier weken voor het WK op de weg, staat op zijn programma. Ook daar is MVDP niet kansloos, want vorig jaar werd hij nog derde op het WK in het Zwitserse Lenzerheide.
 
Link Dood
 
Laatst bewerkt:
Wint ze ook nog eens wat of is het vooral social media?
 
Tour Du Jour toch anders nu zonder Wilfred
 
Iemand hier verstand van race /wielrenfietsen?

Ben van plan eentje to kopen, van rond de 800/900€.
 
Iemand hier verstand van race /wielrenfietsen?

Ben van plan eentje to kopen, van rond de 800/900€.

Op marktplaats kan je voor 900 euro een hele mooie fiets kopen. Voordata je actief gaat zoeken zou ik me eerst bij een speciaalzaak ff laten opmeten zodat je weet welke maat je moet gaan zoeken. Verder zou ik me niet blindstaren op full carbon frames en gewoon voor een aluminium gaan, maar dan wel met goede afmontage. Minimaal Ultegra/Sram Red. Moet voor jouw budget prima te vinden zijn.
 
Iemand hier verstand van race /wielrenfietsen?

Ben van plan eentje to kopen, van rond de 800/900€.

Oh ja je moet ook niet vergeten dat je aan pedalen, helm, schoenen, kleding etc. ook nog een boel geld kwijt bent.
 
Oh ja je moet ook niet vergeten dat je aan pedalen, helm, schoenen, kleding etc. ook nog een boel geld kwijt bent.
Helm en schoenen broekje shirtje enzo heb ik nog van het mountainbiken. Al denk ik dat de schoentjes wel aan vervanging toe zijn.

Ik wil ook geen carbon. Zoek gewoon een degelijke fiets voor een mooie prijs.
Om eerlijk te zijn ben ik niet zo van het kopen via marktplaats:(. Maar ik zal straks wel even op onderzoek uitgaan. Bedankt voor je berichtje:).
 
Minimaal Ultegra is wel een beetje overdreven.

Maar wil je tweede hands of nieuw en wil je er alleen met mooi weer mee rijden of door weer en wind voor woon werk verkeer?
 
Minimaal Ultegra is wel een beetje overdreven.

Maar wil je tweede hands of nieuw en wil je er alleen met mooi weer mee rijden of door weer en wind voor woon werk verkeer?

Voor 900 euro alsnog een fiets met 105 kopen is een beetje zonde. Ultegra is gewoon beter en schakelt 100 keer fijner.
 
Back
Naar boven