AndroidHealthClinic

Sticky Wielrentopic

Bezoekers in dit topic

Oo men ik weet m'n 1e rit op klikpedalen nog.
Stoer leunen tegen zo'n paaltje bij een verkeerslicht, voelen dat je voorband langzaam naar achter rolt, je voet op willen tillen en vergeten dat het vastgeklikt zit..

1e lekke band kwam bij mij na 5 jaar fietsen gelukkig pas. 4x Ronde van Vlaanderen gefietst, nooit ergens last van. Strak fietspad in NL-->poef band leeg.

En dan erachter komen dat je voorganger een normale band, als tube gebruikt heeft. Ding zat compleet vastgeplakt op de velg en kreeg het voor geen goud los met m'n stokkies. Bijna een uur over gedaan..
 
Je mag het bijna niet zeggen op een bb-forum :). Ikzelf fiets (bijna) alleen nog maar na zo'n 20 jaar binnen in de sportschool te hebben gezeten. Als ik weer eens in het zonnetje op plekken kom waar het prachtig is, vraag ik me wel eens af waarom ik al die jaren binnen gezeten heb.
(qua lichaam is het wel een knop omzetten. Veel blijft er niet over :D)
 
Je mag het bijna niet zeggen op een bb-forum :). Ikzelf fiets (bijna) alleen nog maar na zo'n 20 jaar binnen in de sportschool te hebben gezeten. Als ik weer eens in het zonnetje op plekken kom waar het prachtig is, vraag ik me wel eens af waarom ik al die jaren binnen gezeten heb.
(qua lichaam is het wel een knop omzetten. Veel blijft er niet over :D)
Je kunt, zoals ik, ook beide doen. Kracht binnen, cardio buiten. Best of both worlds!
 
Je kunt, zoals ik, ook beide doen. Kracht binnen, cardio buiten. Best of both worlds!
Dit dus! :D Ik fiets atm 2-3 keer per week en doe 4 keer per week kracht (Vaak in combinatie met wat extra cardio ivm eeuwige cut).
Ben benieuwd hoe ik het ga doen als het kouder wordt. Ik wil graag gewoon een all season fietser zijn. Anders kun je je conditie gaan opbouwen als het weer wat mooier wordt in de lente.
 
Dit dus! :D Ik fiets atm 2-3 keer per week en doe 4 keer per week kracht (Vaak in combinatie met wat extra cardio ivm eeuwige cut).
Ben benieuwd hoe ik het ga doen als het kouder wordt. Ik wil graag gewoon een all season fietser zijn. Anders kun je je conditie gaan opbouwen als het weer wat mooier wordt in de lente.

Zo'n ding kopen waarmee je in huis kan fietsen. Het is mij te link om met als slecht weer buiten te fietsen. Ivm werk en ongevallen enzo.
 
Laatst bewerkt:
Dit dus! :D Ik fiets atm 2-3 keer per week en doe 4 keer per week kracht (Vaak in combinatie met wat extra cardio ivm eeuwige cut).
Ben benieuwd hoe ik het ga doen als het kouder wordt. Ik wil graag gewoon een all season fietser zijn. Anders kun je je conditie gaan opbouwen als het weer wat mooier wordt in de lente.
Rollen kopen voor de winter. Kan je indoor gewoon blijven trainen.
 
Ik fiets inmiddels meer dan 15k km per jaar. In het begin was het combineren nog wel te doen. Inmiddels mag ik blij zijn als ik 1x in de week een uurtje sportschool haal.
In de winter fietsen gaat prima (atb). Hele dagen regen komen toch maar zelden voor.
 
Obstakels die je in de winter tegen kunt kom:
-kou (kun je je op kleden, vergt wel een extra investering in kleding)
-donker (er is tegenwoordig zeer goede verlichting te koop, vergt ook weer een extra investering, fietsen in het donker is wel iets meer risicovol)
-gladheid (niets tegen te doen, of je moet het bos in gaan op een ATB/crosser)
 
Als je het hele jaar door in weer en wind wilt fietsen, dan is een racefiets niet de slimste keuze. Ik zou dan voor een sportieve tourfiets kiezen met o.a. naafversnelling, dynamo en spatboordjes. Veel langzamer rijd je er niet mee (en voor de fun/cardio maakt snelheid niet uit), maar het onderhoud kost veel minder tijd en het fiets wat comfortabeler.
 
Als je het hele jaar door in weer en wind wilt fietsen, dan is een racefiets niet de slimste keuze. Ik zou dan voor een sportieve tourfiets kiezen met o.a. naafversnelling, dynamo en spatboordjes. Veel langzamer rijd je er niet mee (en voor de fun/cardio maakt snelheid niet uit), maar het onderhoud kost veel minder tijd en het fiets wat comfortabeler.

Of een crossfiets.
Kan je in de zomer op weg banden en wielen rijden en in de winter crosswielen steken.
 
Dat heb ik ook overwogen, maar voor woon werk kilometers in het donker vond ik een tourfiets toch wat praktischer.
 
We gaan die fiets toch niet halen. Beetje apart onderbuikgevoel bij. Gisteren om 1400 bericht gestuurd en nog geen bericht terug.

10 jaar actief op marktplaats en 2 reviews.
En het is een uur rijden vanaf hier. Dus al met al maar besloten daar niet heen te gaan. Ook nog wat negatieve dingen online gevonden.

http://www.i-bike.nl/ is hun website misschien kent een van jullie deze zaak?
 
Gewoon een gravelfiets kopen :D
Dat wordt sowieso mijn volgende fiets. Kun je lekker op onverharde paden rijden én in de winter mee op de weg, omdat het toch iets dikkere bandjes zijn met meer profiel.
 
Maat van mij heeft ook goeie bandjes op zijn fiets.

IMG_7741.jpg
 
We gaan die fiets toch niet halen. Beetje apart onderbuikgevoel bij. Gisteren om 1400 bericht gestuurd en nog geen bericht terug.

10 jaar actief op marktplaats en 2 reviews.
En het is een uur rijden vanaf hier. Dus al met al maar besloten daar niet heen te gaan. Ook nog wat negatieve dingen online gevonden.

http://www.i-bike.nl/ is hun website misschien kent een van jullie deze zaak?
Komt niet niet bekend voor. Heb je je al lid gemaakt van de racefiets marktplaats groep op Facebook? Daar kun je echt een degelijke tweedehands beginnersfiets kopen.

Wil je toch een nieuwe? Wacht dan even/zoek goed, want zowel op Marktplaats als op die Facebook groep staan nu ook al wat showroommodellen die fietsmakers weg moeten hebben.
 
Als je het hele jaar door in weer en wind wilt fietsen, dan is een racefiets niet de slimste keuze. Ik zou dan voor een sportieve tourfiets kiezen met o.a. naafversnelling, dynamo en spatboordjes. Veel langzamer rijd je er niet mee (en voor de fun/cardio maakt snelheid niet uit), maar het onderhoud kost veel minder tijd en het fiets wat comfortabeler.
Heb een andere mening.
Had vroeger een sportieve tourfiets voor woon werk.31 km enkel.
Nu 1 jaartje een racefiets. Ik zou niet willen ruilen.
Qua comfort vind ik mn racefiets zelfs nog iets beter dan mn tourfiets. Maar das natuurlijk persoonsgebonden.
En ik persoonlijk rijd een stuk sneller op mn racefiets tov die tourfiets.
Op 31 km scheelt het voor mij in tijd makkelijk 10 minuten.
En dat vind ik belangrijk. Elke minuut dat ik vroeger thuis ben telt.

Heb voor regenweer zeer goede kledij. Spatborden mis ik helemaal niet.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven