MuscleMeat

het grote 'zielepiet Sylvana' topic

Bezoekers in dit topic

24pz5ts.gif
 

Andere video's

Sylvana Simons in 2001: ‘Zwarte mannen zijn gewelddadiger’
'Als je op zwarte mannen valt heb je echt een probleem'

“Wetende dat de zwarte man in de minderheid is en hij overal aan zijn trekken kan komen, maakt hij zich over het algemeen geheel niet druk om wat zij voelt, denkt of wil.”

En: “Hij is meestal al vanaf jonge leeftijd bezig een harem te vormen, en een nieuwkomertje dat begrip eist is zo vervangen.”

En: “Voor een zwarte man gaat kwantiteit boven kwaliteit.”

En: “Vrouwen, wit en zwart, die op zwarte mannen vallen, zijn vaak alleen en lopen tegen dezelfde dingen aan: ontrouw, onbetrouwbaarheid, het onvermogen van die mannen om over gevoelens te praten.”

En: “In de Surinaamse cultuur is het heel normaal dat je als vrouw je kinderen helemaal alleen opvoedt en ook nog werkt.”

En: “Zwarte mannen moeten nog een inhaalslag maken, net zoals witte mannen eerder gedaan hebben.”

En: “Ik heb de indruk dat zwarte mannen gewelddadiger zijn.”


http://media.tpo.nl/2016/05/21/bonusquote-sylvana-simons-in-2001-zwarte-mannen-zijn-gewelddadiger/

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/article/detail/594283/2001/01/13/Sylvana-Simons.dhtml
 
We moeten dat sneue figuur juist geen aandacht en geen podium geven. Gewoon op een boot zetten en deporteren....
 
Ze is verdomme goed bezig om het hele Sinterklaas feest in België ook te verzieken, bah.
 
Hoe dan? Dat gezeik bij arcelor-mittal ofzo?

Studio100 en een paar speelgoedketens zouden een pietenverbond hebben ondertekend las ik in HBVL.
 
Journalist Erik Dijkstra was weer terug in VARA-programma De Wereld Draait Door (DWDD), ditmaal als tafelheer, en opperde daar dat Sylvana Simons vrouw van het jaar moet worden.

Fragment vanaf 13.25:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/367060

Welja, vrouw van het jaar. Kan het nog gekker. Iedere dag een andere pruik. Ik zie haar inmiddels als het gezicht van het polariseren en stukmaken van het hele debat rondom Sinterklaas. Die halve Gario kreeg veel minder aandacht, en dat was al veel te veel. Die bedreigingen gaan te ver, maar het komt DENK ook wel erg goed uit.
 
Laatst bewerkt:
Laten in ieder geval niet die bedreiging goed gaan praten met zn allen
 
Fragment vanaf 13.25:
http://dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/367060

Welja, vrouw van het jaar. Kan het nog gekker. Iedere dag een andere pruik. Ik zie haar inmiddels als het gezicht van het polariseren en stukmaken van het hele debat rondom Sinterklaas. Die halve Gario kreeg veel minder aandacht, en dat was al veel te veel. Die bedreigingen gaan te ver, maar het komt DENK ook wel erg goed uit.
'Journalist' Erik Dijkstra, ook wel bekend van:
 
Laten in ieder geval niet die bedreiging goed gaan praten met zn allen
Ben ik voor. Ze mag vinden wat ze vindt, zoals iedereen. Echter moet ze ook niet haar kop in het zand steken, struisvogelpolitiek. Ze noemt zo'n beetje letterlijk iedereen die voor zwarte piet is een racist en dan kan je logischerwijs racistische 'grappen' verwachten. Heb haar niet eens kunnen betrappen op een eerlijke zelfreflectie, van misschien ben ik er met gesrekt been in gegaan hier en daar en had ik dat was anders kunnen zeggen of doen. Dat is namelijk wel wat ze eist van anderen. Ze roept kennelijk enorm veel weerstand op. Ook bij mij. En niet omdat ze zwart is. Het heeft met haar manier van praten te maken en het geven van waardeoordelen. Ik ben kennelijk een racist, mijn ouders idem en eigenlijk iedereen waarmee ik ben opgegroeid. Zo voel ik het niet, maar dat is feitelijk wat ze zegt. En wanneer ik niet mee wil gaan in haar eisen qua aanpassen (tempo) ben ik een boze blanke man die gebruik maakt van 'white privilege'.
 
Ben ik voor. Ze mag vinden wat ze vindt, zoals iedereen. Echter moet ze ook niet haar kop in het zand steken, struisvogelpolitiek. Ze noemt zo'n beetje letterlijk iedereen die voor zwarte piet is een racist en dan kan je logischerwijs racistische 'grappen' verwachten. Heb haar niet eens kunnen betrappen op een eerlijke zelfreflectie, van misschien ben ik er met gesrekt been in gegaan hier en daar en had ik dat was anders kunnen zeggen of doen. Dat is namelijk wel wat ze eist van anderen. Ze roept kennelijk enorm veel weerstand op. Ook bij mij. En niet omdat ze zwart is. Het heeft met haar manier van praten te maken en het geven van waardeoordelen. Ik ben kennelijk een racist, mijn ouders idem en eigenlijk iedereen waarmee ik ben opgegroeid. Zo voel ik het niet, maar dat is feitelijk wat ze zegt. En wanneer ik niet mee wil gaan in haar eisen qua aanpassen (tempo) ben ik een boze blanke man die gebruik maakt van 'white privilege'.
Eensch, op die manier lokt ze de backlash uit als ze mensen in hokjes blijft plaatsen, als racist bijv. Andersom denk ik dat haar als boosneger afschilderen ook gaat resulteren in een boosneger :o

Sowieso ontdoet het elke discussie van enige kwaliteit als je een mening direct afschildert als 'idioot, racistisch, backwards, etc'. Dat gaat het open argument niet helpen en praten over belangrijke zaken wordt zodoende onmogelijk gemaakt.

Heb dus meer wat tegen d'r dat ze dat politiek correcte afdwingt
 
Vanaf 13.15 - 13.46 is denk ik wat onder andere veel weerstand oproept.
- dekolonisatie geschiedenisboeken en taalgebruik (?)
- al die dingen waar 'we' zo vanzelfsprekend mee zijn opgevoed vinden waarvan 'wij' niet weten dat de helft niet klopt (?) en voor subliminal boodschappen in zitten (?)


Kan mij een stroopwafelpiet of een regenboogpiet nou schelen. Who gives a fuck. Die lopen al mee in veel gemeenten. Dat er mensen zijn die aan zwarte piet enorm veel aanstoot aannemen wil ik oprecht geloven. Maar zwarte piet willen verwijderen door opleggen vanuit een minderheid met de mededeling dat 'we' zo niet verder kunnen gaan, gaat niet goed werken. Dat heeft tijd nodig. Sylvana ervaart pijn omdat, zo zegt ze, zwarte piet een symbool is. En het gaat eigenlijk wat daaronder zit. Dat we in een samenleving leven waarbij zwarte jonge mensen moeite hebben om te integreren, niet omdat het alleen aan hen ligt maar, omdat stereotypen bestaan.
 
Daarbij komt ook dat Sylvana het stokje is gaan overnemen van onderstaande halve Gario:
 
Back
Naar boven