XXL Nutrition

Het juist trainen van mijn biceps? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Asandor

Novice
Lid geworden
10 mrt 2015
Berichten
13
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
80kg
Hoi :rolleyes:

Ik train nu ongeveer weer ~2 maanden en ga minimaal 4 keer per week naar de gym.
Mijn focus ligt op dit moment op spiermassa, ben in die laatste 2 maanden ~4kg aangekomen gaat de goede kant dus op.

Nu heb ik een probleem, altijd, maar dan ook altijd als ik bezig ga met mijn biceps dan verzuren mijn onderarmen al voordat ik ook maar het gevoel heb dat ik met mijn biceps bezig ben..
Meestal begin ik met 21'en, daarna dumbbell-curls (dan zijn m'n onderarmen meestal al naar de klote en knoeterhard na zon 5-10 min ga ik dan verder) en meestal nog hammer-curls.

Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen; Zijn er betere oefeningen in het kader van spiermassa voor je biceps? Overbelast ik iets te veel? Wat zou ik beter kunnen doen?


Alvast bedankt voor de reacties ;)



PS.

1,76 M
~78 KG
23 J
 
Onderarmen versterken
 
Barbell curl, incline curl en concentration curl als finisher.
 
???:p


@ TS: waarom 21'en ? Leuke oefening om pomp te krijgen maar voor massa/kracht zijn er betere oefeningen. Ik zou gewoon beginnen met een reguliere barbell curl.

Werd mij verteld dat je daar bovenkant, onderkant, en de gehele biceps mee pakt, klonk ook logisch.

Thnx voor de tip.
 
In feite maak je sets van 21 reps, niet echt gericht om te groeien.
 
Werd mij verteld dat je daar bovenkant, onderkant, en de gehele biceps mee pakt, klonk ook logisch.

Thnx voor de tip.

je pakt met een curl de hele bicep, accent leggen op de onder boven kant is gewoon onzin.
verder is 21 gewoon heel erg overschat
 
Je onderarmen zijn gewoon het zwakste schackel bij je biceps oefeningen. Dus wat voortgangers hebben gezegd je moet je ondearmen versterken voordat je verder kan gaan.
 
Je onderarmen lopen waarschijnlijk achter ten opzichte van je biceps, waardoor die eerder verzuurd raken dan je biceps. Gewoon blijven trainen, je traint je hele biceps/onderarm met goede curls, feit dat je alleen je onderarmen voelt komt gewoon omdat die achter lopen en dus eerder verzuurd raken. Je moet gewoon blijven trainen en geduld hebben vriend, je traint pas 2 maanden he. Dan is het logisch dat niet je hele lichaam op hetzelfde niveau zit. Als je goed traint trekt dat zich vanzelf recht, maar het is naief om te denken dat dat binnen 2 maanden gebeurd zou moeten zijn. Geduld...
 
Omdat je begint met 21's verzuren je onderarmen al snel. Lange belasting..
Dus die sowieso niét mee beginnen.
Doe je trouwens altijd hetzelfde voor je biceps? Verandering is goed hoor, zowel in oefeningen als reps.
 
Thnx allemaal voor de reacties en tips,
@Jurek; Aangezien meerdere dit zeggen ga ik er maar in mee hehe
@Mush; Thanks voor je reactie, en heb btw wel eerder getraint toen zon jaar of anderhalf goed volgehouden echter niet zo vaak trainen als nu. Tussen toen en nu ik weer begonnen ben zat ook wel zo'n anderhalf jaar.
@Peric; Klinkt ook heel logisch inderdaad. In vervolg doe ik gewone curls moet ook zeggen dat ik mijn biceps veel beter belast voelde! Deed redelijk vaak hetzelfde wisselde af met curls. Ben wel echt bezig met basis oefeningen omdat ik echt met massa bezig ben op t moment.

Iemand die toevallig een mooi splitschema (train minimaal 4x in de week) weet voor massa? Ben na twee maanden wel aan een nieuwe toe.
 
Lb\ub doen als ge 4 dagen gaat.
 
Lower body upper body [emoji14]
 
44keer per week is wel heel vaak, dat is gemiddeld 6,29 keer per dag:)
 
Hahahaha 44x betwijfel of ik dat ga redden..

4-6x ga zeker lukken, iemand ie hier op t forum een goede weet en/of aanraad?
 
Back
Naar boven