Fitness Seller

Sticky Het Katten Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

thumbnail_image0 (3).jpg


Fuck deze vuile mand, aapmens! Was m'n dekentje! NU!
 
Heb je geen kartonnen doos of zo?
 
Zo, de linker heeft echt wel een... "Bitch, I'm flawless"-attitude. :D
 
 
Ken die niet. Maar deze was mijn kat, en iedereen die ik er een heb aangesmeerd, helemaal wild van.
 
Vraagje voor de experts hier.

Ik heb twee poezen, één van 15 en één van 16. De oudste is sinds een paar weken overal in het huis gaan schijten en pissen. De katten mogen en kunnen altijd naar buiten, ik heb dit probleem dan ook niet eerder gehad. De kat van 15 is nog heel erg actief. Jaagt, rent door het huis, speelt nog, etc. Die van 16 is nooit zo'n jager geweest, meer een schootkat. Ze gaat nu alleen nog om het huis heen als ze buiten komt, dus van de voordeur naar de achterdeur, en dat ook niet meer veel. Ik heb het idee dat ze artrose heeft want ze gaat ook steeds langzamer de trap af, springt alleen nog via opstapjes op de bank, et cetera. Ik denk dus dat ze haar behoefte binnen doet omdat het haar allemaal niet meer zo goed lukt.

Nou was het kattenluik wat lastig bereikbaar, want daarvoor moeten de katten via een trapje naar de bijkeuken. Ik dacht dus, als ik er een soort invalidentoegang van maak, dan lukt het haar wel. Dus ik heb over een deel van het trapje een grove plank gelegd zodat ze makkelijk naar het kattenluik kan om buiten haar behoefte te doen. Ik heb het haar laten zien, ze is er meerdere malen probleemloos overheen gelopen en naar buiten gegaan, maar ze doet nog steeds haar behoefte binnen.

Ik ga overigens elk jaar met ze naar de dierenarts voor een algehele check. Dat moment is normaal gesproken weer in de herfst. Ik kan natuurlijk met dit probleem eerder langsgaan, maar ik dacht, laat ik het ook hier eens vragen. Wat kan ik er aan doen om ervoor te zorgen dat ze weer naar buiten gaat om te poepen en plassen?
Ik heb ergens ook nog wel een kattenbak van toen ze nog heel jong waren, maar dit is voor mij echt een laatste optie. Ik zou het zeer onprettig vinden als ik die weer zou moeten gaan gebruiken.

Extra info: ze heeft geen diarree.
Update. Dit bericht bleek een voorbode voor allerlei problematiek.

Volgens de dierenarts had ze artrose, daar heeft ze medicatie voor gehad maar het ging eigenlijk steeds slechter.
Van t weekend heeft ze waarschijnlijk een hersenbloeding gehad. Ze lag hevig trillend op het balkon. Ze ziet en hoort sindsdien helemaal niets meer. Zaterdagavond zag het er naar uit dat ze zou gaan sterven. We hebben op een mooie manier afscheid van haar genomen en haar op een rustig plekje gelegd om daar te kunnen vertrekken. Zondagochtend stond ze ineens weer mauwend voor de slaapkamerdeur. Vanmorgen naar de dierenarts geweest. Ze lijdt te veel. Ze wordt zo meteen ingeslapen als de kinderen thuis komen van school.

Vreemd hoe zo'n huisdier toch een enorme impact kan achterlaten. Ze is er altijd geweest voor de kinderen.
 
Wat een heftige verandering, dan kan het inderdaad ineens snel gaan. Wel fijn dat jullie zo adequaat handelen met oog op de levenskwaliteit van het dier en niet vanuit het 'kosten wat het kost in leven houden'. Denk dat het voor de kids prettig is dat ze afscheid kunnen nemen en zo te horen heeft ze een mooi leven gehad. Sterkte met het verlies!
 
Straks deze ophalen.
Aantal weken terug heeft een boer ze gevonden ergens langs zn akker zonder moeder. We adopteren deze mooie rooie rakker

20220608_202339.jpg
Screenshot_20220722-121734_Marktplaats.jpg


Ja alle 2 de poezen zijn geholpen. Hoef zelf geen nestjes
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven