MuscleMeat

Het Kippen Topic! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Licht op schakelaar in je hokje maken, 16 uur licht per dag :thumbs:
Hmm, kunnen we eens proberen. Thx voor de tip!

Wel eerst nog 40m kabel door de tuin trekken :(
 
Hmm, kunnen we eens proberen. Thx voor de tip!

Wel eerst nog 40m kabel door de tuin trekken :(

Jup zelfde gehad haha,

Gewoon 1 a 2 verlengsnoeren beetje langs de randjes van de tuin naar je hokje leggen. Ik zelf heb ze er het hele jaar liggen. Maar mijn verlengsnoeren liggen dan ook niet over het gras (ivm maaien).

succes :cool:
 
Heb wel haantjes over, lopen er hier 3 in het hok, gaat helemaal mis :o

Binnenkort maar 2 slachten voor soepje :D
 
Cool topic!
Vind het altijd wel grappig om te zien hoe die kippen met hun poot in het zand aan het graven zijn naar wormpjes en zaadjes. :D
 

Volgens de overlevering ligt het wereldrecord vliegen voor kippen op 13 seconden....
(Kom je niet echt ver mee)


Ideale beesten als je je tuin geheel vrij van welke plant dan ook wilt hebben......

Worden door sommige eco-boeren dan ook wel gebruikt om wilde natuur klaar te maken voor beplanting van wat meer gebruiks/nuttige planten
 
Ik had vroeger een mini kip bij papa thuis. Ze heette Chick. Ze kwam altijd gezellig ff binnenlopen. Als
Papa dan even weg was dronk ze soms uit zijn wijnglas. Dan ging ze raar lopen. Ze heeft ook een paar stukjes kip op toen we drumsticks aan het eten waren. Best raar. Ze zat ook graag op de kop van onze Vlaamse reus. Ging alleen moeilijker naarmate ze groter werd.

Daarna hebben we ook nog een gans gehad maar daar zal ik niet teveel over vertellen, topic gaat immers over kippen. Leuk beest, dacht dat ik mama was. Was de eerste toen hij/zij uit het ei kwam en het heette eehoek (het was een grote canadeese gans, eehoek is het geluid dat ze maken). Vond het altijd leuk om haar uit te laten in een weiland. Dan sprong ze uit de auto en ging ze rondjes rennen en krijsen alsof ik dat beest verkrachtte.
 
Nieuw kippenren (8x5m) is af! Heeft letterlijk bloed, zweet en kleerscheuren gekost.

Straks om een nieuw haantje, want witte pluiskip mist haar Frank nog steeds :(
Ideale beesten als je je tuin geheel vrij van welke plant dan ook wilt hebben......
Ga onze twee hazelaars naar de ren verplaatsen, kwestie van het wat aan te kleden en extra schaduw voor de chickies. Nog eens rondkijken welke struiken er nog bij kunnen, desnoods met wat gaas er rond.
 
Onze kippen zijn broeds. Ze liggen soms met z'n 5'en allemaal op elkaar in het broedhok. Liggen 7-8 eieren onder ergens. De haan zit hele dag in z'n eentje buiten :D

---------- Toegevoegd om 12:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:54 ----------

sc8gp1.jpg
 
Stoppen ze niet met leggen? Ik gooi ze dan altijd buiten en sluit het hokje een paar uur af, is meestal voldoende.

haHa in zijn Eendje...
Wat kakel je jonguh? :D

Straks even fotoshoot met Marcel doen, ons nieuw haantje.
 
Stoppen ze niet met leggen? Ik gooi ze dan altijd buiten en sluit het hokje een paar uur af, is meestal voldoende.


Wat kakel je jonguh? :D

Straks even fotoshoot met Marcel doen, ons nieuw haantje.

LOL
Are you toking to me ? :D

geen kippen meer sinds vorig jaar :(
 
geen kippen meer sinds vorig jaar :(
Zou niet meer zonder kunnen denk ik.

Marcel;
(z'n pluisjes zijn al mooier dan toen we 'm kochten, maar moet nog wat herstellen wsl.)

2usbekj.jpg


WAT KIJK JE!!!

zwzvpg.jpg


Drankje doen met paar chickies.
 
Een heugelijk moment vandaag, onze haan is vader geworden!
 
Laatst bewerkt:
Haha kuikentje wat lief!
Wij hebben nog maar 2 van de 6 kippen over. Miss ook maar eens bevruchtte eieren eronder leggen.
 
Een heugelijk moment vandaag, onze haan is vader geworden!
lol, ging die hennen alweer van het nest schoppen omdat ze broeds zijn :p

proficiat!
 
Dankje.

Mamma en kids maken het goed

11l7von.jpg
 
wil ook kuikentjes, zo knoddig :$

Hoeveel zijn het er?
 
6 kuikentjes. Liggen nog twee eieren, maar ze broeden er niet echt meer op dus dat zal niks worden denk ik.
 
Back
Naar boven