MuscleMeat

Het kleine vragen topic

Bezoekers in dit topic

Akira

Huge Freak
Elite Member
15 jaar lid
Lid geworden
1 aug 2005
Berichten
8.424
Waardering
128
Dit is een topic voor alle kleine vraagjes, zodat je niet voor elke vraag een nieuw topic moet maken. Dus als je kleine vraagjes hebt mag je ze hier stellen.

Ik trap af:

wat is een marskramer? Als ik het opzoek in het woordenboek word ik er nog niet wijzer uit??
 
Dat is een winkel keten voor de " Doe het zelfer"
 
Marskramer

Een marskramer was een huis-aan-huis verkoper van kleine artikelen in de tijd dat veel verkopers zich geen vervoer konden permitteren en winkels relatief dun gezaaid waren. De marskramer droeg zijn handelswaar doorgaans in een mand (de mars) op zijn rug.

Een gezegde waarin de marskramer voorkomt is iets in zijn mars hebben.

Marskramer is ook de naam van een warenhuis in huishoud- en speelgoedartikelen.
 
Waarom hebben mannen tepels?
 
Thx bros, laat het topic verder leven, zonder veel off topics
 
Ben ziek, meer mensen?
 
Waarom hebben mannen tepels?
Achtergebleven stukje genetica. Ze zijn nutteloos en wanneer we straks verder evolueeren zullen deze ook verdwijnen.

huh wacht, dieren hebben dat ook? Dan weet ik het niet:scratch:
 
wat is een marskramer? Als ik het opzoek in het woordenboek word ik er nog niet wijzer uit??
Aanvulling: de marskramer is een beroep uit lang vervlogen tijden. De authentieke marskramer met de knapzak op de rug is tegenwoordig vervangen door bijvoorbeeld de strandverkopers. Een middeleeuwse marskramer (uit deze tijden spreken we ja) had ook trekjes van een minstreel; hij zong ook liedjes en voerde sketches op voor zijn passanten. In ruil voor geld natuurlijk. De marskramer voerde een gevaarlijk beroep uit, aangezien hij vaak slachtoffer was van straatrovers.
 
Aanvulling: de marskramer is een beroep uit lang vervlogen tijden. De authentieke marskramer met de knapzak op de rug is tegenwoordig vervangen door bijvoorbeeld de strandverkopers. Een middeleeuwse marskramer (uit deze tijden spreken we ja) had ook trekjes van een minstreel; hij zong ook liedjes en voerde sketches op voor zijn passanten. In ruil voor geld natuurlijk. De marskramer voerde een gevaarlijk beroep uit, aangezien hij vaak slachtoffer was van straatrovers.

volgens mij werd de mand/zak waarin hij zijn goederen vervoerde de 'mars' genoemd. (wat heb jij in je mars?)
 
Waarom poepen vrouwen?
 
Dit is een topic voor alle kleine vraagjes, zodat je niet voor elke vraag een nieuw topic moet maken. Dus als je kleine vraagjes hebt mag je ze hier stellen.

Ik trap af:

wat is een marskramer? Als ik het opzoek in het woordenboek word ik er nog niet wijzer uit??
bedoel je niet marktkramer?

ALS MARKTKRAMER BEN IK GEBOREN - EDDY WALLY
Als marktkramer ben ik geboren
Als marktkramer blijf ik bestaan
En als ik mijn stem laat horen
Dan komen de mensen aan mijn kraam
Als marktkramer ben ik geboren
Als marktkramer blijf ik bestaan
M’n hart zal voor altijd behoren
Aan de mensen, de markt en m’n kraam

Ik reis naar Blankenberge,
Naar Oudenaarde, Roeselare
De mensen kopen bij mij
En daarom zing ik blij

Als marktkramer ben ik geboren
Als marktkramer blijf ik bestaan
En als ik mijn stem laat horen
Dan komen de mensen aan mijn kraam
Als marktkramer ben ik geboren
Als marktkramer blijf ik bestaan
M’n hart zal voor altijd behoren
Aan de mensen, de markt en m’n kraam
 
Waarom dragen vrouwen een beha? Vind het geiler als alles lekker heen en weer slingert :meal:

Mikki kan jij deze vraag beantwoorden?
 
Back
Naar boven