MuscleMeat

Het leven van een student aan de UNI. (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Killy jij denkt echt dat alles simpel is he. Alles

jij gaat jezelf nog vaak tegenkomen

Top man, volgens mij ken jij mij echt niet brah.
Werk full time doe er een avond studie bij en train 5x per week.
Jeffrey laat me niet indutten.
Eet ook nog eens 2x zoveel als jou, dus snap niet wat er zo lui/laks aan mij is.
Heb al een hbo P op zak, beetje lullig dat ik wegebezuinigd ben bij defensie maarja, vind dat ik het aardig doe op net 18 jaar :)
 
Top man, volgens mij ken jij mij echt niet brah.
Werk full time doe er een avond studie bij en train 5x per week.
Jeffrey laat me niet indutten.
Eet ook nog eens 2x zoveel als jou, dus snap niet wat er zo lui/laks aan mij is.
Heb al een hbo P op zak, beetje lullig dat ik wegebezuinigd ben bij defensie maarja, vind dat ik het aardig doe op net 18 jaar :)

:roflol:

daar maak je niet echt indruk mee bro, je kent me niet eens dus hoe ga je mij nou met jezelf vergelijken. "Ik eet 2x zoveel als jou" :roflol: bitch please

Jij moet nog veel leren van de wereld, en het feit dat je wegbezuinigd bent is alleen maar een teken dat je "één van de zoveel bent" dus plaats jezelf alsjeblieft niet boven anderen.

Pm me nog maar is als je echt wat bereikt hebt in je leven
 
Trolololol

Oke man, ben jij al 120kg en heb je na je uni een miljoen verdient? Good for you!
En dat jij al zo jong 'de wereld' hebt bedwongen!
 
Rechtsgeleerdheid kan ik je van zeggen dat je geen reet hoeft te doen. Misschien 4-10 uur met je studie bezig afhankelijk van hoe lui je bent. Eerste jaar is easy, tweede en derde jaar ook.
 
Aghja, als ik eerlijk moet zijn heb ik wel het vermoeden dat Killy veel gaat bereiken hoor, ALS hij zo door blijft gaan, gaan we nog veel van Killy horen op BB gebied. Het is maar net of hij zijn sterke motivatie JAREN kan vasthouden, dat doen er weinig.
 
Laatst bewerkt:
maar killy wat voor toekomst zie je in fysio? volgens mij word deze opleiding veel te veel gekozen en zal er juist meer aanbod zijn dan vraag naar dit beroep

verder wel leuk om een opleiding te kiezen wat met je hobby te maken heeft (ga ik ook doen als ik aangenomen wordt)
 
Top man, volgens mij ken jij mij echt niet brah.
Werk full time doe er een avond studie bij en train 5x per week.
Jeffrey laat me niet indutten.
Eet ook nog eens 2x zoveel als jou, dus snap niet wat er zo lui/laks aan mij is.
Heb al een hbo P op zak, beetje lullig dat ik wegebezuinigd ben bij defensie maarja, vind dat ik het aardig doe op net 18 jaar :)
Leipe shit hoor :') maar prijs jezelf niet zo de hemel in, daar word je arrogant van. En je kan moeilijk zeggen dat de Uni zo makkelijk is als je er zelf niet aan hebt gestudeerd.

Zelf heb ik even Psychologie gestudeerd, kan je vertellen dat je heel veel tijd hebt die je zelf kan indelen.. bij 1 college moest je wekelijks wat opdrachten afwerken, de rest was voornamelijk aan jezelf.

Dit jaar ga ik beginnen met Bedrijfskunde, verwacht daar ook niet al teveel van eigenlijk. Bèta studies zijn meestal een ander verhaal.
 
:roflol:

daar maak je niet echt indruk mee bro, je kent me niet eens dus hoe ga je mij nou met jezelf vergelijken. "Ik eet 2x zoveel als jou" :roflol: bitch please

Jij moet nog veel leren van de wereld, en het feit dat je wegbezuinigd bent is alleen maar een teken dat je "één van de zoveel bent" dus plaats jezelf alsjeblieft niet boven anderen.

Pm me nog maar is als je echt wat bereikt hebt in je leven

Alsof jij met je 18 jaar alles van de wereld weet. Wat doe jij nu dan voor masterstudie als je killy hier zo loopt af te kraken, want dat moet wel helemaal geweldig zijn. Op zijn achtiende al aan zijn derde studie beginnen vind ik behoorlijk indrukwekkend als je weet dat ie zeker een jaar kwijt is geraakt aan zijn hbo propedeuse. Van je 16de ongeveer al van school af op minimaal havo is best wel goed. Dit is iemand die niet stilzit, daar gaan we later zeker nog meer van horen.
 
Laatst bewerkt:
lol lijpehond je maakt een grapje hoop ik:o

ruud doet bk volgens mij, faka tudelft
 
Laten ze nu juist een groot overschot hebben in de bankenwereld. En als je een flotte babbel hebt en je goed kunt verkopen kom je veel verder mee dan met een top cijferlijst en geen social skills ;) .

Je komt met een k*t CV niet eens voorbij de eerste filterronde bij GS/MS/JPM etc. Dus de beste babbel van de wereld zou je nog niet kunnen helpen.

Wat een vergelijking ook trouwens, een vlotte babbel vs een top cijferlijst en geen social skills. Hoezo zou je niet én én kunnen hebben? Hoezo heb je geen social skills als je een top cijferlijst hebt? De meeste mensen verdoen veel van hun tijd met een beetje onproductief niks doen (posten op DBB, TV kijken etc.), in die tijd kan je ook studeren/werken of afspreken met vrienden.
 
Je komt met een k*t CV niet eens voorbij de eerste filterronde bij GS/MS/JPM etc. Dus de beste babbel van de wereld zou je nog niet kunnen helpen.

Wat een vergelijking ook trouwens, een vlotte babbel vs een top cijferlijst en geen social skills. Hoezo zou je niet én én kunnen hebben? Hoezo heb je geen social skills als je een top cijferlijst hebt? De meeste mensen verdoen veel van hun tijd met een beetje onproductief niks doen (posten op DBB, TV kijken etc.), in die tijd kan je ook studeren/werken of afspreken met vrienden.

45% van DBB heeft dat niet
 
Ik heb cum laude mn bachelor International Business gehaald aan de UvT, ben soms maar 1dag in de week naar de uni geweest. Ik vond het altijd onzin om naar een leraar te gaan luisteren als die precies vertelt wat in het boek staat. Alleen voor vakken zoals mathematics en statistics ging ik naar de uni. Dus ik had genoeg tijd om te werken en 4 of 5x per week te trainen.Tijdens mn master accounting die ik nu bijna afgerond heb ben ik wel vaker naar de uni gegaan en heb ik nog 3x in de week getraind ofzo...maar ik moest ook 1,5u heen en 1,5u terug reizen naar de uni.

Conclusie: voor mij was uni en trainen goed te combineren, maar het zal ook afhankelijk zijn van de studie die je doet en hoeveel vrijheid je krijgt van de uni en of je gemakkelijk zelfstandig kunt leren.
 
Alsof jij met je 18 jaar alles van de wereld weet. Wat doe jij nu dan voor masterstudie als je killy hier zo loopt af te kraken, want dat moet wel helemaal geweldig zijn. Op zijn achtiende al aan zijn derde studie beginnen vind ik behoorlijk indrukwekkend als je weet dat ie zeker een jaar kwijt is geraakt aan zijn hbo propedeuse. Van je 16de ongeveer al van school af op minimaal havo is best wel goed. Dit is iemand die niet stilzit, daar gaan we later zeker nog meer van horen.

Moet ik hier nu serieus op gaan reageren? :roflol:

Ik heb hier helemaal niets te bewijzen op een internet forum
 
Ligt aan de opleiding.

Had zelf alleen in de weekenden tijd om te werken. Maar even tussendoor of na college gym induiken gaat natuurlijk prima.
heeft echt niks met heel dit onderwerp te maken, maar zag net opeens dat je een vrouw was!:)
Nice:P

betekent... AbFap nog wat verder?
 
Top man, volgens mij ken jij mij echt niet brah.
Werk full time doe er een avond studie bij en train 5x per week.
Jeffrey laat me niet indutten.
Eet ook nog eens 2x zoveel als jou, dus snap niet wat er zo lui/laks aan mij is.
Heb al een hbo P op zak, beetje lullig dat ik wegebezuinigd ben bij defensie maarja, vind dat ik het aardig doe op net 18 jaar :)

haha, man ik wil je niet bashen, maar je bent 18... trust me: you'll get off your high horse.

heeft echt niks met heel dit onderwerp te maken, maar zag net opeens dat je een vrouw was!:)
Nice:P

betekent... AbFap nog wat verder?

AbFab = Absolutely Fabulous; een hilarische britse komische serie van de vrouw van Eddie Hitler :D
 
Top man, volgens mij ken jij mij echt niet brah.
Werk full time doe er een avond studie bij en train 5x per week.
Jeffrey laat me niet indutten.
Eet ook nog eens 2x zoveel als jou, dus snap niet wat er zo lui/laks aan mij is.
Heb al een hbo P op zak, beetje lullig dat ik wegebezuinigd ben bij defensie maarja, vind dat ik het aardig doe op net 18 jaar :)

Het is dus niet alleen trainen waarbij je loopt op te scheppen.
 
Fatsoenlijke werkgevers wel ja. Je komt als economie student niet binnen bij top zakenbanken met een 6-7.

Ik denk dat er veel verschil in zit. Grotere bedrijven die 30 mensen over de vloer krijgen voor een vacature zullen misschien een preselectie maken adhv cijferlijsten. Echter, iemand die met relatief lage cijfers komt en het klikt tijdens een sollicitatiegesprek, dan zullen ze daar verder niet zo veel aandacht aan besteden aan een 6 of een 8. Uiteindelijk gaat het om een totaal plaatje, waarbij een persoonlijke klik en charisme vanuit jezelf je cijferlijst makkelijk kunnen overtreffen. Eventueel moet je assessments doen waar onder iq testen, als je dan simpelweg niet het intelligentieniveau hebt wat ze zoeken zal je falen.

Maar op de meeste uni's heerst sowieso niet zo'n 6 jes mentaliteit, je master halen is voor de meeste mensen een ambitieuze stap waarbij je zorgt dat je je tentamens haalt, daarvoor moet je de stof beheersen (itt de meeste hbo's waar je met 2 oude tentamens en een aardige buurman ook een 8 haalt voor een vak waar je de ballen verstand van hebt). Zodra je de stof beheerst zal je toch vaak zien dat je mooie cijfers kan halen.
 
Verder ben im het wel met Isnogood eens, als je doelgericht je studie volgt, weet waar je naartoe wil, dan kan je maar beter zorgen dat je met een baffeling cv komt. Kijk, een indrukwekkende cv met veel nevenactiviteiten en dikke cijferlijsten, daar kan niemand omheen. De enige ,anier waarop je het dan nog kan vernken is door autistisch te zijn, echter ben je dit niet, anders had je niet die indrukwekkende cv met nevenactiviteiten. Als je dan ook nog een groot netwerk hebt, dan zal je een startbaan kunnen scoren waar sommige mensen eerst nog 10 jaar kont voor moeten likken die hetzelfde papiertje als jij hebben.
 
Verder ben im het wel met Isnogood eens, als je doelgericht je studie volgt, weet waar je naartoe wil, dan kan je maar beter zorgen dat je met een baffeling cv komt. Kijk, een indrukwekkende cv met veel nevenactiviteiten en dikke cijferlijsten, daar kan niemand omheen. De enige ,anier waarop je het dan nog kan vernken is door autistisch te zijn, echter ben je dit niet, anders had je niet die indrukwekkende cv met nevenactiviteiten. Als je dan ook nog een groot netwerk hebt, dan zal je een startbaan kunnen scoren waar sommige mensen eerst nog 10 jaar kont voor moeten likken die hetzelfde papiertje als jij hebben.

lichtelijk overdreven ja, je zal een traineeship krijgen bij bv Shell, Goldman Sachs of Mc Kinsey waarin je je een paar jaar lang bewijst, uitzending naar NY, London of ergens anders op de wereld en als je een tijd lang goed preseert krijg je mogelijk een leidinggevende functie en/of MBA bij Esade oid en ben je waar een ander 10 jaar voor werkt (kontlikken alleen brengt je niet daar vrees ik ;) of je moet wel heel diep gaan :D)



ach ja... dat is allemaal nog zo ver weg. De reis er naar toe moet ook een beetje leuk zijn.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven