XXL Nutrition

Het (Lucide) Dromen Topic

Bezoekers in dit topic

http://www.youtube.com/watch?v=mDX8QrcDI_o

Werd ook nog vannacht om 4 uur wakker na *4,5 uur slaap en had het idee dat het al half 8 was. Gewoon goed uitgerust dus :o

Heb inderdaad wat stukjes van Gladiator teruggekeken een weekje terug

Ja binaural beats gebruik ik ook weleens.
Misschien weer eens gladiator kijken dan, lol.:p
Gamers blijken trouwens goede lucide dromers te zijn, blijkbaar omdat ze al ervaring hebben met een andere ''realiteit'' ofzo.
 
http://www.youtube.com/watch?v=mDX8QrcDI_o

Werd ook nog vannacht om 4 uur wakker na *4,5 uur slaap en had het idee dat het al half 8 was. Gewoon goed uitgerust dus :o

Heb inderdaad wat stukjes van Gladiator teruggekeken een weekje terug

Wut, luister gewoon letterlijk dezelfde track als ik ga slapen..

We zijn connected bruur
stayconnected.jpg
 
Ja binaural beats gebruik ik ook weleens.
Misschien weer eens gladiator kijken dan, lol.:p
Gamers blijken trouwens goede lucide dromers te zijn, blijkbaar omdat ze al ervaring hebben met een andere ''realiteit'' ofzo.

Ik was vroeger inderdaad een erge gamer xd, heb in 18 jaar nooit lucide geweest tot 2 maanden geleden toen ik erover begon te lezen, nu al stuk of 10 keer lucide geweest, verder doe ik ook nooit geen reality checks of dergelijke, is well chill. :p
 
In de K-Hole voelt voor mij ook als een soort lucide droom. Echt supervet. Misschien moet ik ook eens gaan leren lucide dromen
 
Achievement unlocked; iets gegeten.
Ik werd wakker(FA), hoorde constant me audio opname met ''dit is een droom, kijk naar je hand'' ipv nog ff verder te gaan slapen, check ik me hand maar.
En ja hoor, ik droom nog, alles is donker en lastig controleerbaar, maar door constant dingen te roepen als ''word helder''.
Krijg ik uiteindelijk toch een zuivere levensechte lucid.
In me keuken zie ik bananen liggen, ze zijn alleen al een beetje verrot, ik zie ook nog een koekje dus pak het koekje maar.
Ik eet het koekje, resultaat, structuur/smaak, alles niet te onderscheiden van een echt koekje, haha.

Ga nog naar buiten, eindig op een slaapkamer met wat chicks(no fap day 6) en word wakker met een harde.
 
Ook al gepost in een ouder topic, maar dit is mijn enige lucide droom tot nu toe. Ga denk ik deze week nog beginnen met een droomdagboek. Blijkbaar is alleen al weten over lucide dromen en de reality checks soms al genoeg. Ik vermoed ook dat wanneer je minder diep slaapt je dus een grotere kans hebt om lucide te dromen. Tijdens een middag dutje of als je door gaat slapen na het wakker worden.

Heb wel nog af en toe dat ik wat meer bewust ben tijdens me dromen, Geen controle maar dat ik semi-bewust keuzes maakt. Of misschien denk ik dat alleen omdat me dromen super echt lijken de laatste tijd.

Had net mijn eerste lucide droom. 1 jaar geleden er het eerst over gelezen.. beetje geprobeerd. maar nooit gelukt.. Ik snap ook niet hoe het nu opeens wel gelukt is. Ik was doodmoe in de middag dus ging even in bed liggen.. ik viel in slaap maar dit had ik dus niet door.


Ik word wakker in mijn droom. Ik lig in mijn kamer op bed. Maar iets is mis. ik kan niet beschrijven wat. Maar de hele droom zag ik niet helder.. soort van zwart met delen zicht. Ik hoor stemmen.. klonk als psychiaters en dokters die zaten te vertellen dat ik ernstig ziek was of gek was geworden en ik nooit meer zou herstellen. Ik besefte alleen niet dat ik droomde. ik dacht serieus dat ik gek was geworden.

Als een soort instinct keek ik naar mijn handen om te kijken of ik droomde. Ze waren helemaal vaag en kon ze niet echt zien. Ik dacht holy ****.. lucid dreaming. Ik zag nog steeds niet echt iets en lag nog steeds op bed. Ik had nog gelezen dat als je veels te opgewonden bent dat je dan wakker wordt. Dus ik probeerde mezelf te kalmeren.

Toen werd ik weer wakker. mijn zus stond bij mijn bed en maakte mij wakker. (sorry dat ik je wakker maak bla bla bla). Dit klopt niet dacht ik, ten eerste zou ze dat niet doen en ten tweede is ze op stage. Ik keek weer naar me handen en zat nog steeds te dromen.

Ik probeerde toen wat lekkere wijven te voor schijn te toveren en werd ik helaas wakker
 
Ben er zelf een tijdje niet meer actief mee bezig geweest.
Merk wel gelijk heel veel achteruitgang als ik er niks aan doe.
Toevallig vandaag wel lucid geworden, was toch wel weer leuk, dus nog een aantal keer geprobeerd, wat resulteerde in nog eens 3 lucids.
Ben plots een methode gaan toepassen die ik nooit eerder deed, maar dus wel goed werkte.
Na wakker te zijn geworden, ga je nog even lekker liggen, op een bepaald moment voel je je dan totaal ontspannen.
Dan ga je ''jezelf'' een beetje van je bed/bank af rollen, een beetje heen en weer bewegen en vervolgens rol je ervan af.
Je doet je ogen open en loopt je huis uit en weer een nieuw avontuur kan beginnen. :D

Grappig feitje, dat ik elke keer de muziek door me droom heen hoorde, die ik op had staan.
 
Ben er zelf een tijdje niet meer actief mee bezig geweest.
Merk wel gelijk heel veel achteruitgang als ik er niks aan doe.
Toevallig vandaag wel lucid geworden, was toch wel weer leuk, dus nog een aantal keer geprobeerd, wat resulteerde in nog eens 3 lucids.
Ben plots een methode gaan toepassen die ik nooit eerder deed, maar dus wel goed werkte.
Na wakker te zijn geworden, ga je nog even lekker liggen, op een bepaald moment voel je je dan totaal ontspannen.
Dan ga je ''jezelf'' een beetje van je bed/bank af rollen, een beetje heen en weer bewegen en vervolgens rol je ervan af.
Je doet je ogen open en loopt je huis uit en weer een nieuw avontuur kan beginnen. :D

Grappig feitje, dat ik elke keer de muziek door me droom heen hoorde, die ik op had staan.

Klinkt gaaf

Bij mij is het een probleem om helder te worden in een droom en er controle over te krijgen. Ik droom echt vaak, waar ik een klein beetje de richting kan bepalen.
 
Klinkt gaaf

Bij mij is het een probleem om helder te worden in een droom en er controle over te krijgen. Ik droom echt vaak, waar ik een klein beetje de richting kan bepalen.

Reality checks?
 
Back
Naar boven