AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Dit is de motor van mijn broer, heb er zelf niet veel verstand van maar schijnt best een snelle te zijn.

Volgens mij is het de Yamaha R1.

2laqazl.jpg

schijnt best een snelle te zijn zegtie :D

http://youtube.com/watch?v=_aWs1AWljYM&feature=related
 
m'n vader vindt dat ik niet direkt een 600cc moet pakken en begrenzen omdat deze nogal zwaar van gewicht zijn, hij vindt het beter om eerst een luchte te nemen. Iemand nog enige goede argumenten om hem te overtuigen? :rolleyes:
Ik vind het wel dom eigenlijk want gewicht maakt toch niet uit, het is toch niet dat je hem onder je arm ergens naar toe moet nemen -_-
 
zwaar zijn? die dingen(600 racers) wegen minder dan mijn les motor :D
 
Dit is de motor van mijn broer, heb er zelf niet veel verstand van maar schijnt best een snelle te zijn.

Volgens mij is het de Yamaha R1.

2laqazl.jpg

is maar wat je snel noemt :D


Jah haha schiet me niet af. Ik ben niet echt een motor kenner. Ik geloof dat dat ding 190 PK is met erg weinig kilos aan gewicht.

Ik dacht dat je per kilo aan 1 pk zat :eek:
 
m'n vader vindt dat ik niet direkt een 600cc moet pakken en begrenzen omdat deze nogal zwaar van gewicht zijn, hij vindt het beter om eerst een luchte te nemen. Iemand nog enige goede argumenten om hem te overtuigen? :rolleyes:
Ik vind het wel dom eigenlijk want gewicht maakt toch niet uit, het is toch niet dat je hem onder je arm ergens naar toe moet nemen -_-

Helaas halen mensen 'zware' motor (cilinderinhoud/koppel) en 'zware' motor (gewicht) nog wel eens door elkaar.

Eigenlijk maakt het geen drol uit, zolang ie maar 25kW is. Ik zou vanwege de veiligheid er een kopen die om en nabij de 25 kW zit in vermogen. Dan kun je tenminste nog enigszins mee met de rest van het verkeer.
Een lichte motor (gewicht) manouvreert alleen wat makkelijker bij lage snelheid voor een beginner. Maar zodra je met de balans van een motor leert omgaan maakt gewicht helemaal niets meer uit.

Ik leste zelf op een CB250...Tering wat een hok. :roflol: Koop die niet in ieder geval!
 
Helaas halen mensen 'zware' motor (cilinderinhoud/koppel) en 'zware' motor (gewicht) nog wel eens door elkaar.

Eigenlijk maakt het geen drol uit, zolang ie maar 25kW is. Ik zou vanwege de veiligheid er een kopen die om en nabij de 25 kW zit in vermogen. Dan kun je tenminste nog enigszins mee met de rest van het verkeer.
Een lichte motor (gewicht) manouvreert alleen wat makkelijker bij lage snelheid voor een beginner. Maar zodra je met de balans van een motor leert omgaan maakt gewicht helemaal niets meer uit.

Ik leste zelf op een CB250...Tering wat een hok. :roflol: Koop die niet in ieder geval!

de lesmotoren nu in België zijn Honda cb500 en cb600
lompe dingen dus :D
 
Hoe zit dat eigenlijk met die lessen?
Moet je in nederland lessen nemen om met de motor te mogen rijden?
Want ik weet namelijk zelf niet goed hoe het hier in België zit, toch gewoon theorie doen en na max. 1 jaar je praktijk afleggen niet?
@jumperke1tje :

MOET je lessen doen?
Als het nu een cbr600 moest zijn ofzo, dat zou stukke beter zijn ;)
 
je hoeft geen lessen te doen, je kan ook wel naar een rijschool gana en zeggen mag ik een examen afleggen zonder dat ik ooit eerder op een motor heb gereden. Dan moet je wel natuurtalent hebben. Maar de meeste rijscholen die doen dat niet, dan willen ze wel eerst kijken hoe je rijd natuurlijk.
 
gemakkelijker is om meteen eentje te kopen met <25kw op papier (hoeft daarom ni realistisch te zijn)
interessante moto's <25kw:
- de meeste supermotards zijn 'op papier' <25kw
- suzuki gs500
- kawasaki zx4
- aprilia rs 125
- kawasaki er500
- yamaha R6 (er zijn er te vinden met <25kw op papier)
- triumph daytona 675 (er zijn er ook te vinden met <25kw op papier)

Als je nu zo'n motor koopt als 19 jarige die zijn rijbewijs B heeft. Kan je dan gewoon je theorie voor motor studeren, slagen en beginnen met oefenen om binnen het jaar je praktisch af te leggen? Welke beperkingen heb je dan tijdens het oefenen?
 
je hoeft geen lessen te doen, je kan ook wel naar een rijschool gana en zeggen mag ik een examen afleggen zonder dat ik ooit eerder op een motor heb gereden. Dan moet je wel natuurtalent hebben. Maar de meeste rijscholen die doen dat niet, dan willen ze wel eerst kijken hoe je rijd natuurlijk.

Dus je moet direkt je praktijk afleggen????
Hoeveel lessen moet je anders nemen en hoeveel gaat dat dan weer kosten? :p
 
Hoe zit dat eigenlijk met die lessen?
Moet je in nederland lessen nemen om met de motor te mogen rijden?
Want ik weet namelijk zelf niet goed hoe het hier in België zit, toch gewoon theorie doen en na max. 1 jaar je praktijk afleggen niet?
@jumperke1tje :

MOET je lessen doen?
Als het nu een cbr600 moest zijn ofzo, dat zou stukke beter zijn ;)

hoe zal ik het hypocriete systeem in België uitleggen :p
in theorie MOET je geen lessen nemen, maar als je gewoon je examen gaat afleggen zonder dat je lessen genomen hebt zullen ze je waarschijnlijk buizen... :rolleyes:

(bij auto is dit toch zo, dus ik vermoed bij moto ook)
 
hoe zal ik het hypocriete systeem in België uitleggen :p
in theorie MOET je geen lessen nemen, maar als je gewoon je examen gaat afleggen zonder dat je lessen genomen hebt zullen ze je waarschijnlijk buizen... :rolleyes:

(bij auto is dit toch zo, dus ik vermoed bij moto ook)

Gaan ze dan vanachter bij je op de motor zitten? lol :p
Of is het dan zo een parcour dat je moet afleggen zoals bij scooter?
Maar dit is eigenlijk net hetzelfde als bij scooter ofniet? (ook met L voor een jaar of 3 jaar?)
 
Gaan ze dan vanachter bij je op de motor zitten? lol :p
Of is het dan zo een parcour dat je moet afleggen zoals bij scooter?
Maar dit is eigenlijk net hetzelfde als bij scooter ofniet? (ook met L voor een jaar of 3 jaar?)

heb geen idee hoe het in elkaar zit allemaal
ik weet alleen dat ze veel milder zijn als je lessen genomen hebt (verdienen zij meer aan)
 
Bij mij is het zo gegaan:
- eerst theorie
- dan 6uur praktijkles zoals manoeuvres (manoeuvres zijn zelfde als bij 50cc rijbewijs) en rijden in stad waarbij jij met een moto van de rijschool rijdt en je begeleider moet volgen (praktijkles is verplicht te nemen denk ik)
- dan heb je je voorlopig rbws, binnen het eerste jaar moet je je praktijk examen afleggen voor je vast rbws
 
Laatst bewerkt:
Bij mij is het zo gegaan:
- eerst theorie
- dan 6uur praktijkles zoals manoeuvres (zelfde als bij 50cc rijbewijs) en rijden in stad waarbij jij met een moto van de rijschool rijdt en je begeleider moet volgen (praktijkles is verplicht te nemen denk ik)
- dan heb je je voorlopig rbws, binnen het eerste jaar moet je je praktijk examen afleggen voor je vast rbws

ik heb geen lessen moeten volgen hoor bij 50cc, maar als ik lessen moet volgen dan zal ik dat wel gewoon doen.
Bedankt :D
 
ik heb geen lessen moeten volgen hoor bij 50cc, maar als ik lessen moet volgen dan zal ik dat wel gewoon doen.
Bedankt :D

je bent 17
van 91 of 90 ??
(ikzelf 14 januari 1991)

ik ga deze vakantie ook rijbewijs moto en auto doen
 
je bent 17
van 91 of 90 ??
(ikzelf 14 januari 1991)

ik ga deze vakantie ook rijbewijs moto en auto doen

rijbewijs moto op 17, gaat dat ook al dan? :eek:

van 90 maar ik verjaar op 31 december dus eigenlijk niet veel verschil :D
 
Jah haha schiet me niet af. Ik ben niet echt een motor kenner. Ik geloof dat dat ding 190 PK is met erg weinig kilos aan gewicht.

Ik dacht dat je per kilo aan 1 pk zat :eek:

190 lijkt me stug, als ie er al iets aan veranderd heeft komt ie misschien op de 180. Maar normaal zitten ze rond de 170pk.
 
Back
Naar boven