Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (5 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

  • Een CBR125 vind ik echt niks. Lijkt net een brommer :roflol:

    Die van 2007 vallen wel mee

    Honda_CBR125R_2007_rouge_stgz.jpg


    die daarvoor zijn idd klein :D


    is inderdaad een 4takt, dus eigenlijk 125cc toch beter 2takt?
     
    Een Aprilia RS125 rijd max ong 170km/u. Een Honda CBR125 max ong 120 km/u.

    Met zo'n ding kun je niet op de snelweg rijden want dat is gewoon levens gevaarlijk.

    Misschien heb je wat aan deze site: http://www.25kilowatt.nl/
     
    In belgie mag je met een autorijbewijs (B) met logisch een auto rijden :D en een motor met max. 11kw dus 125cc. Voor zwaarder moet je voor een motorrijbewijs gaan. Maar in belgie kan je geen motors meer laten afstellen op 25kw of je moet ze bij aankoop op 25kw hebben gekocht, daarom ben ik momenteel op zoek naar een 125cc om rustig mee te beginnen zodat ik na 2 jaar ineens een dure kan kopen van 600cc of 1000cc ofzo =)

    Het is alleen het merk dat me stoort, omdat ik het niet ken.
    Als ie prachtig rijdt maakt het niet uit dat het kangchao is maar als ie zeg maar uiteenvalt is het wel 2000 euro weggegooid ;)

    je vergeet iets...je moet minstens 2 jaar je auto rijbewijs hebben voor je op een 11kw mag kruipen...
     
    Een Aprilia RS125 rijd max ong 170km/u. Een Honda CBR125 max ong 120 km/u.

    Met zo'n ding kun je niet op de snelweg rijden want dat is gewoon levens gevaarlijk.

    Misschien heb je wat aan deze site: http://www.25kilowatt.nl/

    Ik wou even melden dat een rs25 ook niet alles is mijn neef heeft er een en die heeft grootte spijt dat hij niet met een echte motor is begonnen.
    Z'n ding haalt ook echt geen 170echte(wel op de org. teller) max. 145/150kmh.
    Ik heb na horen zeggen dat hij enorm veel problemen heeft om mee te komen op de snelweg.
    Met z'n op dat ding is helemaal een ramp(snelweg).
     
    Ik wou even melden dat een rs25 ook niet alles is mijn neef heeft er een en die heeft grootte spijt dat hij niet met een echte motor is begonnen.
    Z'n ding haalt ook echt geen 170echte(wel op de org. teller) max. 145/150kmh.
    Ik heb na horen zeggen dat hij enorm veel problemen heeft om mee te komen op de snelweg.
    Met z'n op dat ding is helemaal een ramp(snelweg).

    Je hebt gelijk :) Met beide hoor je niet thuis op de snelweg.
     
    Je hebt gelijk :) Met beide hoor je niet thuis op de snelweg.

    de rs heeft toch 25 kw ongeveer? lijkt me voldoende voor de snelweg. dan ben je net zo snel als de gemiddelde auto of iets langzamer, je moet natuurlijk niet proberen de snelheidsduivel uit te hangen :roflol:
     
    de rs heeft toch 25 kw ongeveer? lijkt me voldoende voor de snelweg. dan ben je net zo snel als de gemiddelde auto of iets langzamer, je moet natuurlijk niet proberen de snelheidsduivel uit te hangen :roflol:

    wat dacht je van 11, en denk aan cilinderinhoud en koppel, pk's is niet alles he ;)
     
    Heb mijn motor net bij de dealer opgehaald...

    Wauw :heart: Wat een vermogen heeft dat ding zeg. Zal morgen of in de loop van volgende week eens foto's maken.
     
    wat dacht je van 11, en denk aan cilinderinhoud en koppel, pk's is niet alles he ;)
    nou als je hard wilt blazen heb je veel pk's nodig. en dat staat een beetje evenredig aan het aantal cc's > meer cc's is meer pk's (op een zelfde soort motot)
     
    wat dacht je van 11, en denk aan cilinderinhoud en koppel, pk's is niet alles he ;)

    11kw begrenst, maar onbegrensd hebben ze iets in 25kw dacht ik.

    Staat dan wel aardig gelijk aan een teruggezette 25kw motor.
    Hoewel mijn zxr400 toch wel sneller(hogere top) is en ik heb met beide gereden. ;)
     
    nou als je hard wilt blazen heb je veel pk's nodig. en dat staat een beetje evenredig aan het aantal cc's > meer cc's is meer pk's (op een zelfde soort motot)

    Verdiep je nog ff wat meer in de materie.

    Meer CC is niet meer PK. Hoe meer CC staat in 90% van de gevallen gelijk aan meer koppel. Veel PK is leuk voor een hoge top, veel koppel voor optrekken.
    Maar zo simpel werkt het allemaal niet.
     
    11kw begrenst, maar onbegrensd hebben ze iets in 25kw dacht ik.

    Staat dan wel aardig gelijk aan een teruggezette 25kw motor.
    Hoewel mijn zxr400 toch wel sneller(hogere top) is en ik heb met beide gereden. ;)

    34pk uit een 125?

    Het is logisch dat je 400 sneller optrekt, meer cilinderinhoud, meer koppel :)
     
    Vandaag nog even mijn 130 paarden uit de stal gehaald voor een klein ritje :D. Even de achterband opgepompt want die was veel te zacht. Toen even snel naar de 200km/h en weer terug gezet, want zonder winterhandschoenen was het toch wel erg koud aan mijn vingers.
     
    Back
    Naar boven