MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Morgen krijgt de cbr een grote beurt, nieuwe bandjes, nieuwe kettingset, nieuwe remblokken en wie weet wat nog meer........ik denk dat ik even een giro 555 aktie ga opzetten.

Mocht ik na vandaag niet meer online komen, dan is mijn internetverbinding waarschijnlijk afgesloten.

Haha :roflol:

Ga je het zelf doen of niet? Welke banden heb je gekozen?

Als je beetje de goeie adressen zoekt, wil het nog wel eens schelen. Dealer bij mij in de buurt. MPR 2ct 240 euro, bij iemand die het als bijbaantje doet kan ik hem voor 180 krijgen.
 
Haha :roflol:

Ga je het zelf doen of niet? Welke banden heb je gekozen?

Als je beetje de goeie adressen zoekt, wil het nog wel eens schelen. Dealer bij mij in de buurt. MPR 2ct 240 euro, bij iemand die het als bijbaantje doet kan ik hem voor 180 krijgen.

Nee laat alles lekker doen, kost een hoop, maar levert met inruil/verkoop ook weer wat voordeel op. Bandjes worden waarschijnlijk pirelli angel st, maar ik kijk even wat de dealer in de aanbieding heeft.

Als je echt goedkope banden wil moet je bij deze site zijn, alleen even kijken wie ze er op wil leggen. http://www.rodamoto.es/
 
Hoezo zou het meer opleveren als je hem gaat verkopen/inruilen?

Is dagje werk om beide velgen eraf te halen, ketting erom heen te doen. Maar het scheelt soms wel meer dan 200 euro. Zo leer je wat van de motor en bespaar je geld. win, win situatie :)

---------- Toegevoegd om 17:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:56 ----------

Lol die site is wel sick goedkoop :eek:

Nice, danku!
 
Hoezo zou het meer opleveren als je hem gaat verkopen/inruilen?

Is dagje werk om beide velgen eraf te halen, ketting erom heen te doen. Maar het scheelt soms wel meer dan 200 euro. Zo leer je wat van de motor en bespaar je geld. win, win situatie :)

Heb "vroeger" veel aan mijn brommer gesleuteld, maar heb geen zin om risico's te nemen met de motor. Dan werk ik liever bij mijn normale baan, zodat ik de dealer kan betalen om te sleutelen :p.

Je koopt zelf ook liever een motor met onderhoudshistorie, dan een motor waar aan gesleuteld is door een beunhaas :p.

Misschien dat ik na het zien van de rekening wel heel anders lul hoor :D.
 
Laatst bewerkt:
Niet elke sleutelaar is een beunhaas.

Begrijp wel dat het makkelijker is om het te laten doen, maar ik als student zijnde vind het wel leuk om te sleutelen en bespaart me geld.

Heb ongeveer al bijna 3 pagina's aan onderhoud historie. Bijna alles tot de schroef hou ik bij wat ik er aan verander. Denk dat, dit nog wel wat beter eruit ziet als een paar bonnetjes.
 
Niet elke sleutelaar is een beunhaas.

Begrijp wel dat het makkelijker is om het te laten doen, maar ik als student zijnde vind het wel leuk om te sleutelen en bespaart me geld.

Heb ongeveer al bijna 3 pagina's aan onderhoud historie. Bijna alles tot de schroef hou ik bij wat ik er aan verander. Denk dat, dit nog wel wat beter eruit ziet als een paar bonnetjes.

klopt, maar dat weet je niet van tevoren. Verder reken ik mezelf zeer zeker tot deze catagorie :o.
 
Zelf een grote beurt doen scheelt al gauw een aantal honderden euro's. ****ing belachelijk wat bedrijven rekenen voor arbeidsuren van simpele monteurs en eenvoudige handelingen. Net als een basisbedrag rekenen voor bepaalde verrichtingen, slaat nergens op.

Goed paar remblokken kost misschien 50 euro per rem maar er op laten zetten kost iets van 100 euro per rem. Dit terwijl het 10 minuten kost om het zelf te doen.. Het geld groeit er bijna van op je rug. :)

Enige wat je beter kan uitbesteden zijn afstelwerkzaamheden en blokrevisies, rest zou je allemaal zelf moeten doen (en kunnen!).
 
Zo ook weer rijles! Het weer is er wel uitstekend voor zeg!! :cool:
 
Zo ook weer rijles! Het weer is er wel uitstekend voor zeg!! :cool:

Zeker mooi weer om te lessen! Ik zou vandaag ook les hebben maar de vrouw van mijn instructeur is bevallen. Damn...is het een keer mooi weer om te lessen.
Nou..ik geef mezelf wel weer les zometeen, even stukje rijden hoor.:)

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

Zelf een grote beurt doen scheelt al gauw een aantal honderden euro's. ****ing belachelijk wat bedrijven rekenen voor arbeidsuren van simpele monteurs en eenvoudige handelingen. Net als een basisbedrag rekenen voor bepaalde verrichtingen, slaat nergens op.

Goed paar remblokken kost misschien 50 euro per rem maar er op laten zetten kost iets van 100 euro per rem. Dit terwijl het 10 minuten kost om het zelf te doen.. Het geld groeit er bijna van op je rug. :)

Enige wat je beter kan uitbesteden zijn afstelwerkzaamheden en blokrevisies, rest zou je allemaal zelf moeten doen (en kunnen!).

Klopt..ik heb het laatst ook gedaan, wel met hulp van een maatje die monteur is geweest.
Maar stelt idd weinig voor. Nieuwe olie en filter, bougies, rem ontluchten en nieuwe olie erop. Was aan onderdelen+olie 7 tientjes kwijt.
 
Net terug van de garage:

-grote beurt
- nieuwe banden (dunlop roadsmart)
- kettingset

650 euro aan onderdelen, en dan nog 300 euro voor de monteur. Hopen dat er verder geen gekke dingen bij komen.
 
Nog twee foto,s van mijn motor:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

&

ri5dur.jpg


Ik mag straks wel rijlessen gelukkig, vandaag het examen geld betalen zodat hij ook het examen kan inplannen!
 
Strak ding man!
 
Net terug van de garage:

-grote beurt
- nieuwe banden (dunlop roadsmart)
- kettingset

650 euro aan onderdelen, en dan nog 300 euro voor de monteur. Hopen dat er verder geen gekke dingen bij komen.
:roflol:
 
hier mijn 2 speeltjes:

een 929 fireblade en een honda crf250
vandaag aan het knallen geweest op de blade(heb hem nog maar een weekje, maar is wel al mn 3e fireblade, heb oa ookal een 1000rr gehad)
morgen weer motocrossen.

fa5f9000c7d7812ae829c6e009ae4ca4.jpg

edit: foto werkt niet
 
Vorig jaar ook aan de motorrijlessen gegaan, maar helaas na een sterfgeval dichtbij gestopt.. Kon het even niet meer opbrengen. Maar nu het lekkere weer weer begint gaat het weer kriebelen! M'n theorie is nog geldig tot 24 juni dus ik denk dat ik er maar aan moet geloven :) Een rijschool bij me in de buurt heeft nu een top aanbieding, 825 euro voor 20 lessen + beide exames!
 
als het goed is doet hij t nu wel:

mijn fireblade en mn honda crf250, vandaag wezen motocrossen. Op de weg kun je je nooit helemaal laten gaan en wordt het pas leuk bij veeel te hoge snelheden. Met motocrossen kun je tenminste altijd op de max rijden, zonder het risico je rijbewijs kwijt te raken.

P1020556.jpg
 
zon 2 taktje is wel een wheelymonster of niet, beetje achterover leunen en hij gaat al volgens mij
 
oja een cr is 2takt he, mijn fout.

Maar ik zie die uitlaat niet echt zitten hier? Weet wel bij die cr dat ie helemaal omdat blok heen loopt en hier gewoon recht naar achter aan de rechterzijde?
 
Back
Naar boven