AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic

Bezoekers in dit topic

Blok uitbouwen is minder werk als je denkt. En dat scheelt een hoop geklooi.
En dan heb je meteen tijd om alles aan te pakken wat je wilt en je blok even mooi te reinigen. Zaterdagmorgen uitbouwen en zondag weer inbouwen.

Uitbouwen 1,5uur max als je je motor kent

One step ahead of you ;)Bekijk bijlage 605519

Probleem is dat ik geen werkplaats heb. Dus alles moet buiten op de parkeerplaats. Geen tafel om alles netjes uit te leggen, geen dak boven je hoofd, geen optie om alles even een half uurtje neer te leggen en met een kopje thee op de bank het boek nog eens uit te pluizen en Youtube te raadplegen. Geen optie om te zeggen 'hmm morgen maar weer verder'

Dat is wat me met een klus als deze nog het meeste tegenstaat. Alles moet in een keer lukken en in een keer af.
Kan je niet bij iemand terecht in een garage .. buiten sleutelen is niet te doen ik spreek uit ervaring

De Speeds met minder dan 150pk (zoals de 2012 van mij) trekken niet sneller op dan een Street.

Geen wonder toch, de recentere street triples hebben nagenoeg dezelfde hoeveelheid PK als jouw model en zijn daarbij een stuk lichter.

Geen wonder toch, de recentere street triples hebben nagenoeg dezelfde hoeveelheid PK als jouw model en zijn daarbij een stuk lichter.
Inderdaad, zelfs mijn Speed FOUR (600cc 4 cylinder met 100pk) had dezelfde acceleratie van 0-200, ongeveer 10s. Gelukkig vind ik dat niet erg belangrijk.

Die nieuwe triples zijn echt absurd snel voor wat ze zijn :p die van mij heeft volgens mij echt ruim 15 pk minder dan die nieuwe 765

De oude 675 zijn ook sneller. Maar dat ligt aan de massatraagheid van het blok van de 1050. De laatste versie met 1050 cc had 150pk en lichtere bewegende onderdelen in het motorblok en was wel enorm vlot. Die heb ik bewust niet gekocht omdat tot voor kort de motor mijn enige vervoermiddel was en ik hem overal krasgevoelig moest parkeren. Achteraf gezien had ik toch die moeten kopen...

De oude 675 zijn ook sneller. Maar dat ligt aan de massatraagheid van het blok van de 1050. De laatste versie met 1050 cc had 150pk en lichtere bewegende onderdelen in het motorblok en was wel enorm vlot. Die heb ik bewust niet gekocht omdat tot voor kort de motor mijn enige vervoermiddel was en ik hem overal krasgevoelig moest parkeren. Achteraf gezien had ik toch die moeten kopen...

Ik snap wat je bedoelt.
Die 900cc triple van mij is uit 1998, loodzwaar, over-engineered zogezegd en met maar 82 pk.

Dat merk je absoluut met acceleren, alhoewel het nog wel meevalt door een relatief laag max koppel.
Ligt wel heel solide en stabiel op de weg, dus voor toeren prima geschikt.

Ik snap wat je bedoelt.
Die 900cc triple van mij is uit 1998, loodzwaar, over-engineered zogezegd en met maar 82 pk.

Dat merk je absoluut met acceleren, alhoewel het nog wel meevalt door een relatief laag max koppel.
Ligt wel heel solide en stabiel op de weg, dus voor toeren prima geschikt.
1699984156936.png

Zoiets?

1 op 21.3 kwam ik op uit, 90% snelweg/provinciaal. Dus valt mee. Moderne 650cc's doen echt easy 1 op 25.
Mijn Guzzi 850 doet 1 op 21 als ik belachelijk tam rij. Met een Versus 650 haalde ik geen 1op 20. Speed Triple 1 op 16, wel 1:20 bij lange snelwegritten.

Mijn Guzzi 850 doet 1 op 21 als ik belachelijk tam rij. Met een Versus 650 haalde ik geen 1op 20. Speed Triple 1 op 16, wel 1:20 bij lange snelwegritten.
Netjes wel die Guzzi.

Normaal doe ik ong 1 op 19 met mijn FZ6.
De tracer 900 van vriendin van mij ong 1 op 17.
MT7 huurmotor alleen maar landwegen 1 op 23.
V-strom 650 huurmotor in de bergen 1 op 24.

Bijzonder dat die Versys geen 1 op 20 haalde.

Netjes wel die Guzzi.

Normaal doe ik ong 1 op 19 met mijn FZ6.
De tracer 900 van vriendin van mij ong 1 op 17.
MT7 huurmotor alleen maar landwegen 1 op 23.
V-strom 650 huurmotor in de bergen 1 op 24.

Bijzonder dat die Versys geen 1 op 20 haalde.
Met mijn Diavel kan ik max 190km op een volle tank rijden 😂

Back
Naar boven