MuscleMeat

Sticky Het Motor Topic (6 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Persoonlijk denk ik dat die mooie officier van justitie zich aan ernstiger vergrijpen schuldig maakt, op dagelijkse basis.
 
Heb een probleem en het is eigenlijk een luxe probleem, maar toch. Vind een oplossing voor het onderstaande best moeilijk.

Ben een paar jaar geleden gescheiden en toen flink los gegaan op motor gebied, ondanks beperkt budget. Triumph Speed Triple gekocht voor sportief straatrijden en een Husqvarna 701 om lange off road tochten te gaan maken in de Alpen en Pyreneeën.

Maar toen kreeg ik weer verkering en die zit niet fijn op de Triumph (duosteunen veel te hoog) of de Husky (zadel veel te hard en te kort voor 2 forse personen).

Daarnaast heb ik erg veel geld uitgegeven aan specifieke kleding voor beide motoren.

Kan iemand een (bestaande) motor bedenken waar achterop zitten redelijk comfortabel is (met name laag geplaatste duosteunen) en waarmee ik ook nog het terrein in kan in mijn eentje OF redelijk sportief kan rijden op de straat?

De Husqvarna heb ik in 2020 nieuw gekocht (12.100 euro) en de 2012 Triumph tweedehands voor 8.250 euro (tweedehands omdat ik deze overal parkeer en er niet tegen kan als er krassen op de lak van een gloednieuwe motor komen). Eentje verkopen of allebei?
 
Laatst bewerkt:
Heb een probleem en het is eigenlijk een luxe probleem, maar toch. Vind een oplossing voor het onderstaande best moeilijk.

Ben een paar jaar geleden gescheiden en toen flink los gegaan op motor gebied, ondanks beperkt budget. Triumph Speed Triple gekocht voor sportief straatrijden en een Husqvarna 701 om lange off road tochten te gaan maken in de Alpen en Pyreneeën.

Maar toen kreeg ik weer verkering en die zit niet fijn op de Triumph (duosteunen veel te hoog) of de Husky (zadel veel te hard en te kort voor 2 forse personen).

Daarnaast heb ik erg veel geld uitgegeven aan specifieke kleding voor beide motoren.

Kan iemand een (bestaande) motor bedenken waar achterop zitten redelijk comfortabel is (met name laag geplaatste duosteunen) en waarmee ik ook nog het terrein in kan in mijn eentje OF redelijk sportief kan rijden op de straat?

De Husqvarna heb ik in 2020 nieuw gekocht (12.100 euro) en de 2012 Triumph tweedehands voor 8.250 euro (tweedehands omdat ik deze overal parkeer en er niet tegen kan als er krassen op de lak van een gloednieuwe motor komen). Eentje verkopen of allebei?
je minst favoriete verkopen en eventueel een transalp? Is zeer betaalbare allrounder (maar wel een beetje een ”tamme”)
 
Een KTM Adventure of SMT kopen :D

Is een Triumph Tiger 800 of een Yamaha Tenere 700 niets voor je?
 
Een KTM Adventure of SMT kopen :D

Is een Triumph Tiger 800 of een Yamaha Tenere 700 niets voor je?
Die T7 had ik bijna gekocht ipv de Husqvana 701, maar vond het teveel een straatmotor; qua gewicht en gevoel te dicht bij de Speed triple, die ik al had. Achteraf gezien wel een betere keuze...
 
Die T7 had ik bijna gekocht ipv de Husqvana 701, maar vond het teveel een straatmotor; qua gewicht en gevoel te dicht bij de Speed triple, die ik al had. Achteraf gezien wel een betere keuze...
Dan heb je denk ik al je antwoord. Alhoewel KTM nu ook een 790/890 Adventure heeft.
 
Dan heb je denk ik al je antwoord. Alhoewel KTM nu ook een 790/890 Adventure heeft.
Mijn grootste probleem is mijn zuinigheid: Triumph en Husqvarna verkopen en weinig overhouden na aankoop T7 of (de goedkoopste versie van) de Triumph Tiger.
 
Laatst bewerkt:
Heb een probleem en het is eigenlijk een luxe probleem, maar toch. Vind een oplossing voor het onderstaande best moeilijk.

Ben een paar jaar geleden gescheiden en toen flink los gegaan op motor gebied, ondanks beperkt budget. Triumph Speed Triple gekocht voor sportief straatrijden en een Husqvarna 701 om lange off road tochten te gaan maken in de Alpen en Pyreneeën.

Maar toen kreeg ik weer verkering en die zit niet fijn op de Triumph (duosteunen veel te hoog) of de Husky (zadel veel te hard en te kort voor 2 forse personen).

Daarnaast heb ik erg veel geld uitgegeven aan specifieke kleding voor beide motoren.

Kan iemand een (bestaande) motor bedenken waar achterop zitten redelijk comfortabel is (met name laag geplaatste duosteunen) en waarmee ik ook nog het terrein in kan in mijn eentje OF redelijk sportief kan rijden op de straat?

De Husqvarna heb ik in 2020 nieuw gekocht (12.100 euro) en de 2012 Triumph tweedehands voor 8.250 euro (tweedehands omdat ik deze overal parkeer en er niet tegen kan als er krassen op de lak van een gloednieuwe motor komen). Eentje verkopen of allebei?
Ktm1290 adventure.
Of
Bmw s1000xr.
 
Ktm1290 adventure.
Of
Bmw s1000xr.
Bedankt, maar beetje te duur voor mij.

Ik heb ook liever geen erg hoog vermogen. Daarom kocht ik die Speed Triple met 135pk, dacht dat het een ouwelullen motor was. Daarvoor alleen motoren met clipons gehad of enduro's. Blijkt de zithouding toch sportief, de grondspeling oneindig, de eerste montage banden Pirelli Super Corsa en de duovoetsteuntjes bijzaak (veel te hoog).
 
Ben vroeg klaar, het jeukt en kriebelt aan mn knieën
Ga mn pak aantrekken en wat kneedowns maken.
Kan het niet laten, wel wat minder fel insturen en hellingshoek uiteraard.
Mn vaste plekken zijn schoon zag ik net( de speeltuin Zegge.

Ff half uur rubber goed opwarmen en paar 10e bar uit de bandjes .
 
Ben vroeg klaar, het jeukt en kriebelt aan mn knieën
Ga mn pak aantrekken en wat kneedowns maken.
Kan het niet laten, wel wat minder fel insturen en hellingshoek uiteraard.
Mn vaste plekken zijn schoon zag ik net( de speeltuin Zegge.

Ff half uur rubber goed opwarmen en paar 10e bar uit de bandjes .
De Ogre Superbike School geeft een negatief KD advies voor deze omstandigheden.
 
Ik weet ik weet, en denk dat het uiteindelijk wel mee gaat vallen, meestal voel je op de bike pas wat kan en niet kan, en daar pas ik me echt op aan. Ga iig stukje rijden , dat wel

Beetje zon en gelijk worden we gek🤣

Edit, rij net weer langs en de binnekanten zijn nog vochtig zie ik. Dat word dus niks nee

Dus zal de kneedown forecast maar gehoorzamen...
 
Ja en dan het klittenband eraf🤣
Kneedown castratie😁
 
Dan kan je nog net iets schuiner. ;)
De techniek is iets anders. Bij toenemende hellingshoek gaat je uitgestoken been waar knieslider contact maakt met de grond, weer naar binnen.
 
Back
Naar boven