AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Maar jij bent nu 21 toch? Moet je nu dan alsnog 2 jaar rijervaring hebben (omdat je licht rijbewijs hebt) of kun je dat met je 21ste om laten zetten?

Ombouwen wou ik ook idd bij een dealer laten doen, ik heb zelf totaal 0,0 verstand van motoren... Met zoveel vermogen onder mijn kont durf ik dat ook niet zelf te doen :P
 
Jep is weer nieuwe regel. Al ben je 50.
 
nou, toen ik em 10 maanden terug haalde niet..

Ik ken die regel niet hoor?
 
Mijn neefje in augustus ofzo gehaadl en die vertelde mij dat. Dus weet het ook niet.
 
Volgens mij gaat die nieuwe regel pas in 2008 van start.

Maar ik heb gewoon me rijbewijs te vroeg gehaald, in september heb ik hem gehaald en in november ben ik 21 geworden. :eek:

Opzich vind ik het niet zo erg, tenminsten nu vind ik 25kw al wel weer erg sloom gaan, maar omdat ik geld moest lenen van me ouders wouden ze dat ik op een lichte motor ging rijden dus dat moet dan maar he. ;)
 
Maar jij bent nu 21 toch? Moet je nu dan alsnog 2 jaar rijervaring hebben (omdat je licht rijbewijs hebt) of kun je dat met je 21ste om laten zetten?

Ombouwen wou ik ook idd bij een dealer laten doen, ik heb zelf totaal 0,0 verstand van motoren... Met zoveel vermogen onder mijn kont durf ik dat ook niet zelf te doen :P

Heeft meer te maken dat als je hem laat ombouwen bij een dealer je achteraf nooit gezeik krijgt met de verzekering. Ook moet je hem officieel ombouwen dus met een officieel begrens kitje van de importeur.

Een dealer kan hem ook zelf wel knijpen is meestal wel goedkoper dan officieel kitje. maar daar kun je gezeik mee krijgen.
 
nou, toen ik em 10 maanden terug haalde niet..

Ik ken die regel niet hoor?

Ik wel, weet het zeker, staat ook vermeld op de site van CBR, dus kan er helaas niet omheen.. Vind het alleen een beetje tam dat je dan alsnog 2 jaar moet rijden, ook als je em 2 maanden voor je 21ste haalt.. Terwijl je WEL volledig rijbewijs had gekregen als je 2 maanden later was

@Habbekrats.. Jah, ik snap wat je bedoelt
 
Daarom heb ik express gewacht tot mn 21ste :)
 
wil ook gaar lessen maar je moet dus wel 2 jaar op een lichte rijden? ook na je 21e?
hoe lang doen jullie er gemiddeld over? korter als auto?
 
Ongeveer t zelfde.

Je hebt meer exames, dus langere wachttijden op de aanvraag
Maar ik had een stuk minder lessen nodig
 
Normaal gesproken heb je minder lessen nodig.. Pakketten bestaan meestal uit 5-10-15 lessen, terwijl dat bij auto vaak 25-30-35 is...

@DvO: Nog 9 maanden wachten? Kan ik in januari beginnen, dan maar lichter rijden :)
 
Regel is:
Onder de 21? Dan minimaal 2 jaar 25kw rijden, ook al ben je 20 en 364 dagen. 21 of ouder? Dan kan je meteen vol vermogen.
De wet van 24 jaar gaat pas over een aantal jaar in.
 
Normaal gesproken heb je minder lessen nodig.. Pakketten bestaan meestal uit 5-10-15 lessen, terwijl dat bij auto vaak 25-30-35 is...

@DvO: Nog 9 maanden wachten? Kan ik in januari beginnen, dan maar lichter rijden :)

Klopt wel. Bij bijzondere verrichtingen loopt die vergelijking mank. Heeft ook niets met je auto te maken. Maar bij verkeersdeelneming hebben mensen die hun autorijbewijs al hebben, idd in de meeste gevallen minder lessen nodig.
 
Je kan ook 2 daagse cursus nemen, maar of dat nou echt verstandig is.

Na die 2 dagen val je er niet meer af das iig zeker :cool:
 
korte cursussen zou ik niet doen. Je hebt gewoon echt je tijd nodig om te wennen aan alles en aan verschillende weer typen.

Lekker rijden daarna :) :)
 
korte cursussen zou ik niet doen. Je hebt gewoon echt je tijd nodig om te wennen aan alles en aan verschillende weer typen.

Lekker rijden daarna :) :)

volledig mee eens, en pas als je je rijbewijs hebt, begint het echte leren.
 
volledig mee eens, en pas als je je rijbewijs hebt, begint het echte leren.

Sluit ik me ook bij aan, daarom vond ik het ook niet erg eerst op een lichte motor te moeten rijden. Leer eerst wel lekker bochtjes te nemen voor ik 260 ga rijden :p
 
Mijn ZX-6R is vorige week donderdag gestolen :( Nu op zoek naar een ZX-6R 2005
 
volledig mee eens, en pas als je je rijbewijs hebt, begint het echte leren.

Klopt, maar waarom dan met opzet lessen over een lange tijd.. Ik heb echt schijt eerlijk gezegd, als ik dat papiertje heb leer ik vanzelf wel wennen aan verschillende weer typen etc..:D

@Scaleo: k*t man :(

Volgens mij mag je trouwens wel gewoon opnieuw examen doen, mocht je echt heel graag direct zwaar willen rijden met je 21ste
 
Back
Naar boven