XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Hoe zit het nou als je alleen nog maar op 25 kw motors mag rijden? Welke leuke motors zijn er dan? Of laat je je motor gewoon begrensen?

Zoiezo de meeste motoren na '96 is wel een officeel afvoerkitje voor te krijgen. Het maximale aantal cc is meestal 600, wil je een 1000 begrenst hebben gaat dat meestal niet goed, rijd niet lekker, sputteren etc.. En wie wil er nou met een r1 maar 25kw hebben.....:rolleyes:
Als ik jou was zou ik kijken voor een racer 4 cilinder, is vrijwel onderhoudsvrij afgezien van de beurten en af en toe een bandje en kettingtje.
Terwijl een 1 cilinder supermotard je zowat elk weekend in je garage staat te sleutelen, afstellen, vloeistof verversen. En het is ongelovelijk k*t op de snelweg een 1 cilinder.
Wil je geen racer kijk dan voor een 4 cilinder naked of streetfighter of voor een lekkere cruiser/tourbike. Ik zou zoiezo altijd voor een 4 cilinder gaan, een 1 cilinder of 2 cilinder zou ik alleen als weekend motor voor de lol hebben, meer niet.
 
Zoiezo de meeste motoren na '96 is wel een officeel afvoerkitje voor te krijgen. Het maximale aantal cc is meestal 600, wil je een 1000 begrenst hebben gaat dat meestal niet goed, rijd niet lekker, sputteren etc.. En wie wil er nou met een r1 maar 25kw hebben.....:rolleyes:
Als ik jou was zou ik kijken voor een racer 4 cilinder, is vrijwel onderhoudsvrij afgezien van de beurten en af en toe een bandje en kettingtje.
Terwijl een 1 cilinder supermotard je zowat elk weekend in je garage staat te sleutelen, afstellen, vloeistof verversen. En het is ongelovelijk k*t op de snelweg een 1 cilinder.
Wil je geen racer kijk dan voor een 4 cilinder naked of streetfighter of voor een lekkere cruiser/tourbike. Ik zou zoiezo altijd voor een 4 cilinder gaan, een 1 cilinder of 2 cilinder zou ik alleen als weekend motor voor de lol hebben, meer niet.

Pff niks mis met 2 cilinder :fire: heb zelf een gs500 :fu:

Ligt er aan hoeveel geld hij heeft, weinig koop een gs of cbr ;)
Veel geld kun je veel kiezen Zx6r is echt relaxt als 25kw !!
 
Pff niks mis met 2 cilinder :fire: heb zelf een gs500 :fu:

Ligt er aan hoeveel geld hij heeft, weinig koop een gs of cbr ;)
Veel geld kun je veel kiezen Zx6r is echt relaxt als 25kw !!

Pff gs500 :p geintje :cool: Jij hebook een balansas erin toch? Dat scheelt ook weer met trillen, wel beter.
CBR is ook relaxed idd als beginners motor. Ik ga voor de zx6r, zou eerst voor een bandit gaan, maar uiteindelijk toch maar niet..:rolleyes: (wil niet als windvanger fungeren op de snelweg)
 
van de zomer denk ik maar een cb 500 four kopen, vind het echt een mooi motortje, is ook nog eens een oldtimertje en meestal niet te moeilijk zodat ik het meeste er zelf wel aan kan doen.

alleen moet ik dan wel m'n rijbewijs gaan halen :o

12224326-honda-cb-500-four-1974-retro-special-paint.gif
 
Vandaag eerste rijles gehad, had nog nooit op een motor gezeten, maar het heeft idd aardig wat weg van een auto (schakelen etc.).. Eerst beetje rondjes gereden in 1en 2.. Daarna rondje, voor bochten terugschakelen naar 2 etc.. Als laatste slalom gedaan met 30km/u.. Leuk om te doen allemaal en ging me ook best goed af al zeg ik het zelf...

Zit nu weer enorm te twijfelen ivm 25kw.. Rijinstructeur heeft me al aangeboden om voor 200 euro in januari met mij alle oefeningen dan nog een keer door te nemen en dan weer opnieuw op te gaan.. Op zich aardig aanbod lijkt mij..

Daarnaast had hij ook de deal om mij bijvoorbeeld een geheel pakket te
regelen voor bijv. 2000 euro
- Motorrijbewijs licht
- Motor op 25kw (als ik het goed heb een gs500)
- Opnieuw op voor motorrijbewijs

Nu wil ik eigenlijk een deal met hem maken dat hij me dan ook die motor weer terugneemt voor een bepaalde prijs mits ik dat ding niet afgeragt heb etc.. Zou leuk zijn, kan ik die tijd uitrijden totdat ik 25+ kan rijden en dan op zoek gaan naar wat anders
 
Hoe zit het nou als je alleen nog maar op 25 kw motors mag rijden? Welke leuke motors zijn er dan? Of laat je je motor gewoon begrensen?

Als je even een paar pagina's terug zoekt daar heb ik een spoiler gepost met alle motoren waarmee het zou kunnen...

Daarnaast zijn er 'universele' kitjes te krijgen waarmee je eigenlijk ALLES kan begrenzen (of het lekker loopt is een twee).. Moet je wel bij je verzekeraar checken of ze dat accepteren
 
thkx kerels!

ohja door dit Topic ga ik dus mijn motor rijbewijs halen!
 
Pff gs500 :p geintje :cool: Jij hebook een balansas erin toch? Dat scheelt ook weer met trillen, wel beter.
CBR is ook relaxed idd als beginners motor. Ik ga voor de zx6r, zou eerst voor een bandit gaan, maar uiteindelijk toch maar niet..:rolleyes: (wil niet als windvanger fungeren op de snelweg)

Ja geen enkel last van trillingen ofzo. Zelf wou ik ook graag een bandit maar na er op gereden te hebben was het tog niet wat ik zocht, als je een bocht nam had je meteen het gevoel dat je om donderde. Zx6r was er toen helaals niet, of ik kon hem niet betalen. Die gast had ook een gs staan en klein stukkie rijden en ik was verkocht :) jammer dat die snelheid zo snel went ;)
 
Vandaag eerste rijles gehad, had nog nooit op een motor gezeten, maar het heeft idd aardig wat weg van een auto (schakelen etc.).. Eerst beetje rondjes gereden in 1en 2.. Daarna rondje, voor bochten terugschakelen naar 2 etc.. Als laatste slalom gedaan met 30km/u.. Leuk om te doen allemaal en ging me ook best goed af al zeg ik het zelf...

Zit nu weer enorm te twijfelen ivm 25kw.. Rijinstructeur heeft me al aangeboden om voor 200 euro in januari met mij alle oefeningen dan nog een keer door te nemen en dan weer opnieuw op te gaan.. Op zich aardig aanbod lijkt mij..

Daarnaast had hij ook de deal om mij bijvoorbeeld een geheel pakket te
regelen voor bijv. 2000 euro
- Motorrijbewijs licht
- Motor op 25kw (als ik het goed heb een gs500)
- Opnieuw op voor motorrijbewijs

Nu wil ik eigenlijk een deal met hem maken dat hij me dan ook die motor weer terugneemt voor een bepaalde prijs mits ik dat ding niet afgeragt heb etc.. Zou leuk zijn, kan ik die tijd uitrijden totdat ik 25+ kan rijden en dan op zoek gaan naar wat anders


Krijg je dan de gs van de rijschool ? Meestal zijn die afgestrapt iig de koppeling. Mijn rijlessen en sjit koste bij elkaar 750, als ik nu weer voor vol wil moet ik alles over doen :(
 
Ja dat gezeik met de 25 Kw grens heb ik ook gehad. Ik heb toendertijd gezocht naar een geschikte motor, maar omdat mijn budget nogal beperkt was heb ik er geen kunnen vinden. Je komt dan op de standaard - 25 Kw motors toch al uit op een Kawasaki ZZR 250 , de Aprillia's 250 en dan nog de geknepen modellen zoals de Honda GS500 ( heb ik rijles op gehad en dat is eigenlijk helemaal geen verkeerde motor ) .

Ik wilde niet op zo'n 'wannabe motor' rijden ik wilde een fatsoenlijke motor. En dus heb ik met veel pijn in mijn hart maar twee jaar gewacht en toen mijn suzuki GSX 750 gekocht. Ik heb het toen heel voorzichtig aangepakt, zolang je jezelf blijft corrigeren en niet overmoedig wordt moet dit geen probleem zijn.
 
Ja dat gezeik met de 25 Kw grens heb ik ook gehad. Ik heb toendertijd gezocht naar een geschikte motor, maar omdat mijn budget nogal beperkt was heb ik er geen kunnen vinden. Je komt dan op de standaard - 25 Kw motors toch al uit op een Kawasaki ZZR 250 , de Aprillia's 250 en dan nog de geknepen modellen zoals de Honda GS500 ( heb ik rijles op gehad en dat is eigenlijk helemaal geen verkeerde motor ) .

Ik wilde niet op zo'n 'wannabe motor' rijden ik wilde een fatsoenlijke motor. En dus heb ik met veel pijn in mijn hart maar twee jaar gewacht en toen mijn suzuki GSX 750 gekocht. Ik heb het toen heel voorzichtig aangepakt, zolang je jezelf blijft corrigeren en niet overmoedig wordt moet dit geen probleem zijn.

Als je je rijbewijs hebt dan moet je eigenlijk meteen gaan rijden vind ik, niet wachten, maar gewoon rijden met die hap, zo bouw je ervaring, om dan 2 jaar te wachten vind ik wel veel. Dat is mijn mening.

(het is trouwens suzuki gs500)
 
Als je je rijbewijs hebt dan moet je eigenlijk meteen gaan rijden vind ik, niet wachten, maar gewoon rijden met die hap, zo bouw je ervaring, om dan 2 jaar te wachten vind ik wel veel. Dat is mijn mening.

(het is trouwens suzuki gs500)

Juist suzuki gs500 of honda cb500 !

*cb500 stuurt ook super fijn !! (was me les motor)
 
het irritante met die 25kw dingen is dat niet alle motoren ervoor geschikt zijn, honda cb 400 f heeft officieel 28kw, motor is een oldtimer en dan is het natuurlijk logisch dat ie door slijtage etc. de 28kw niet meer haalt maar gewoon onder de 25 is, echter is ie officieel nog steeds 28 en je kunt welleenswaar dan een testbankuitdraai regelen en zo met de verzekering zwart op wit regelen dat ie verzekerd kan worde als 25kw, maar de politie kan je nog steeds zwaar naaien door te zeggen dat je geen lichte motor rijd.
 
het irritante met die 25kw dingen is dat niet alle motoren ervoor geschikt zijn, honda cb 400 f heeft officieel 28kw, motor is een oldtimer en dan is het natuurlijk logisch dat ie door slijtage etc. de 28kw niet meer haalt maar gewoon onder de 25 is, echter is ie officieel nog steeds 28 en je kunt welleenswaar dan een testbankuitdraai regelen en zo met de verzekering zwart op wit regelen dat ie verzekerd kan worde als 25kw, maar de politie kan je nog steeds zwaar naaien door te zeggen dat je geen lichte motor rijd.

Idd, maar welke motoragent gaat er nu vanuit dat een '70 honda meer dan 25kw heeft :rolleyes: :p

Dus de kans dat je al aangehouden word is al erg klein.
 
Idd, maar welke motoragent gaat er nu vanuit dat een '70 honda meer dan 25kw heeft :rolleyes: :p

Dus de kans dat je al aangehouden word is al erg klein.
dat klopt, maar je bent dan wel mooi 190 euries kwijt, das weer minder ;P

maarja, ik moet nog ff kijken hoe ik het allemaal ga regelen, motor, rijbewijs en alles bij elkaar ben je ook al gauw 3000 voor kwijt, met mijn inkomen van 400 euries in de maand word dat nog een tijdje sparen :o
 
Heb het zelfde probleem
 
Krijg je dan de gs van de rijschool ? Meestal zijn die afgestrapt iig de koppeling. Mijn rijlessen en sjit koste bij elkaar 750, als ik nu weer voor vol wil moet ik alles over doen :(

Als hij mij die motor weer terugneemt voor een bepaalde prijs maakt het me niet zo heel veel uit eigenlijk.. Hij had er nog wel eentje staan, speedfighter voorkap, laser uitlaat er onder.. Zou ik best een jaartje op willen rijden, beetje ouwehoeren, leuke dingen doen, maar vooral goed leren rijden
 
Back
Naar boven