Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ze sturen wel steeds beter die nieuwe supersport fietsen, maar door het alsmaar groeiende vermogen moet je echt wel kunnen rijden om dat ding onder controle te houden.

foto van mijn nieuwe bike btw

6309ycw.jpg


vind het windscherm beetje hoog uitsteken, zoals een touring moto :D
voor de rest zeer mooi

Deze zou ik graag hebben (stuk betaalbaarder :p )
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Deze zou ik graag hebben (stuk betaalbaarder :p )
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Dan toch liever 1 v.d. laatste 600's , ze gaan even snel en wegen een pak minder dan die oude brok.
 
Om het risico te verkleinen om rijbewijs kwijt te raken, vierkante banden te voorkomen, relaxed aan te komen op gedeelte waar je lekker wil gummen (minimaal 200km verderop..)

Maar een fatsoenlijke geremde aanhanger gekocht :)

Dus nu vanuit midden nederland naar luxemburg/eiffel/swarchwald/vogezen met 2 motors op de aanhanger.. stuk relaxter.
 
Deze zou ik graag hebben (stuk betaalbaarder :p )
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Kan je toch niet op rijden, je bent 18 en 900cc ga je niet begrensen(of is die regel in belgiëland anders?), haal een 600, leuk bochtenwerk en een 600 is een goed begin IMO.
 
Om het risico te verkleinen om rijbewijs kwijt te raken, vierkante banden te voorkomen, relaxed aan te komen op gedeelte waar je lekker wil gummen (minimaal 200km verderop..)

Maar een fatsoenlijke geremde aanhanger gekocht :)

Dus nu vanuit midden nederland naar luxemburg/eiffel/swarchwald/vogezen met 2 motors op de aanhanger.. stuk relaxter.

Ja dat wel, maar ik vindt de rit er naartoe altijd al een avontuur op zich
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
Ja dat wel, maar ik vindt de rit er naartoe altijd al een avontuur op zich
[Link niet meer beschikbaar]

whehe niet op die manier zoals dat plaatje :)


Ik vind het ook kicken, 600km lang flink blazen binnen door, regen , zon, zoektochten naar tankstations, narrow escapes , top snelheid runs,uurtje snelweg met continue 250/260km/h, etc. ( en dan na half uur al moeten tanken ) etc. etc. en dan aan komen in de Vogezen. Inchecken, douche, eten, biertijd, slapen..


Of zoals ik het eigenlijk wilde dit jaar, 4 dagen rijden, iedere dag 300km en dan laatste dag in zuid frankrijk aan komen, lekker binnen door etc..

maar vind het zo ook wel relaxed. Auto mee is ook handig als je 2 1/2 week in zuid frankrijk zit. Der is genoeg te bezoeken met de auto etc. En dit jaar gaat de vriendin mee dus dan maar wat meer burgerlijk en watmeer kans op overleven.


Heb net echter uit gevonden dat ik 39km van de bergen af zit en heb super mooie wegen gevonden dankzij google earth............. ow boy :P
 
Haha ja idd 2,5 weken met vriendin, kan je ook wat meer bagage mee nemen, wel zo praktisch en je kan zoals je zelf al zegt lekker de bergen daar induiken :D
Ja binnen door is fantastisch, alleen in nederland zou ik de snelweg tot aan belgie pakken en vanaf daar binnendoor gaan. Maar dan ben je wel lang onderweg naar zuidfrankrijk, 4 dagen gaat dat wel lukken denk je? Ik bedoel de kans dat als je binnendoor gaat en fout rijdt is natuurlijk wel groot of heb je een tomtom op je motor :P

Deze zomer ook ff beginnen met tochtjes door nederland te maken.
 
Wat wij deden vorig jaar was verzamelen bij kameraad boven in Limburg, dan grens over naar Duitsland en dan knallen richting oberkirch (of offenburg weet niet meer) waar we sliepen en vandaar uit keuze maken swarchwald of vogezen.

Dus dan had ik dat dit jaar zelfde gedaan..duitsland, dan vogezen in, dan alpen, dan langs de kust af richting spaanse grens waar we 150km vanaf zitten. beetje binnendoor knallen.

Nu is het relaxed in de auto stappen naar een camping ong. 830 km van huis. Daar bij komen, nachtje slapen etc. en dan nog 550km naar 't zuiden en we zijn er.

Enigste wat me tegen staat is nacht in tent. Maargoed goede tent met veel verse lucht en goede slaapzakken en beetje franse wijn ;)


Word op vakantie voornamelijk wat hardlopen en zwemmen. En af en toe alleen de bergen in met de motor, en dat is ook topsport ;)


ennuh we hebben een domdom, maar we gaan over tot aanschaf van een garmin zumo 550 EU.. zo kunnen we in frankrijk tenminste dichtsbijzijnde tankstation vinden ( heb ik al aantal keer "net gered" en dat is niet tof :P )

En rijden rondom Amsterdam gaat goed, beetje meer kop van noord holland in ;) leuke dijkjes en dergelijke. Maar limburg blijft nederlands favoriet (en dan heb je het wel gehad op het onveilige zandvoort en geluids beperkende assen na)


ik moet meer karma uit delen voor ik weer aan andere mag geven..zucht
 
Kan je toch niet op rijden, je bent 18 en 900cc ga je niet begrensen(of is die regel in belgiëland anders?), haal een 600, leuk bochtenwerk en een 600 is een goed begin IMO.

Nee, een sportmoto komt er sowieso pas vanaf mijn 21

een suzuki gsx-r 600 spreekt me wel aan maar die zit denk ik nog een stuk boven de 25 kw.

Binnekort komt mss een erfenis vrij en dan koop ik me een Supermotard (ktm of honda), 600cc en ééncilinder dus zit nog makkelijk onder de 25 kw

We zien wel :p
 
Gezellig hier ook nog motorrijders! Toevallig ook nog mensen van MF hier te vinden :rolleyes:
 
Supermotard is te licht in gewicht om aan de 25kw te voldoen.... dus dat gaat ook niet op.

MF... don't start.. ;)
 
Supermotard is te licht in gewicht om aan de 25kw te voldoen.... dus dat gaat ook niet op.

MF... don't start.. ;)

Supermotard kan juist toch wel, juist door die kilo/pk verhouding. Vaak zijn die dingen 20-24kw. Of vergis ik mij nu, lees vaak genoeg op MF mensen die sm hebben en 24-25kw rijden.

(ja ik zit ook MF, echter ik lees meer dan ik post)
 
Ik heb hem jongens, me rijbewijs :D
 
Gefeliciteerd.. Ik heb inmiddels mijn voertuigbeheersing en theorie binnen, over een maandje (na mijn tentamens) afrijden hoop ik :).. Maandag eerste les op de weg
 
Kga binnenkort een Honda Hornet kopen 600cc. Kan hem waarschijnlijk cheap regelen via m'n pa. :)
 
weet iemand hoe dat nou eigenlijk allemaal zit ?
heb onlangs in motorwereld gelezen dat ze met de huidige rijbewijzen de volgende toer zouden opgaan :
op je 18 mag je met 125cc rijden ( cagiva mito en dergelijke ) tot 25 kw
op je 21 => 600cc maar begrenst (op 48kw dacht ik ? )
op je 24=> 1000cc (nieuwe regel die ze aan het bespreken zijn :( )
 
weet iemand hoe dat nou eigenlijk allemaal zit ?
heb onlangs in motorwereld gelezen dat ze met de huidige rijbewijzen de volgende toer zouden opgaan :
op je 18 mag je met 125cc rijden ( cagiva mito en dergelijke ) tot 25 kw
op je 21 => 600cc maar begrenst (op 48kw dacht ik ? )
op je 24=> 1000cc (nieuwe regel die ze aan het bespreken zijn :( )

In NL?

als je ouder bent dan 18 maar jonger dan 21 mag je maar 25kW

Als je ouder bent dan 21 jaar (ook al heb je 1 manad je rijbewijs) mag je onbeperkt vermogen.

Die nieuwe regel ben ik niet van op de hoogte, boeit me eigk ook vrij weinig aangezien je de kans dat je je kapot rijdt met 1000cc vrij groot is met 1 maand ervaring :D
 
Back
Naar boven