Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

ik ga binnekort mijn moto kopen (25kw)
wat zijn de beste moto's voor wat mee te stunten (wheelie's enz..)
en toch wat snelheid halen?!en goed handelbaar zijn
ik rijd nu met een aprilia rs(72cc race haalt zo'n 135km/h) en rijd ook nog met een 250cc cross.
wat raden jullie aan
mij budget is iets van een 3000 - 3500eur

Stuntbike halen :P Nee gewoon een streetfighter of naked, kan je mee stunten maar toch nog wel wat snelheid mee halen, racemonsters kan je trouwens ook aardig stunten hoor.
 
Ik heb nog een paar vraagjes waarover ik jullie mening graag zou horen..

Zit nu veel op de duitse sites te kijken, vooral bij een GSX-R 2001 is het verschil met de Nederlandse marktprijzen INC. invoeren toch zo 1/1.5 k... Das nie niks..

Bij een R6 is dat verschil weer kleiner.. (keek eerst altijd naar een R6, dus heb het verschil nog niet eerder gezien :P... blijkbaar weinig R6 rijders in DLD)

Dus dan moet ik een afweging maken.. Een GSX-R waar hier 6k voor wordt gevraagd, of een R6 waarbij het verschil nihil is... Is die GSX-R duurder omdat het 'meer motor' is? Of is hij domweg duurder omdat hij meer gevraagd wordt?

Tuurlijk zou ik het eigenlijk zelf moeten testen, maar dat gaat niet omdat ik geen volledig RBW heb

Eigenlijk heb ik dus 2 afwegingen
1. GSX-R 2001 of R6 2001
2. GSX-R 750 of 600
Misschien toch voor de 750 gaan? Iets meer power en daarom minder snel neiging om zwaarder te willen?
 
ja in dld is alles stuk goedkoper. maar let wel op dat je bij invoering een bep. percentage BPM moet afdragen. Bij duurdere modellen kan dit zeker geld besparen, althans bij auto's wel.
Maar let wel op dat je meestal toch wel de motor zelf even wilt zien en er even op wilt rijden dus je zult x naar dld moeten.
Daarnaast moet je ook eendagskenteken regelen/ vervoer etc.
 
ja in dld is alles stuk goedkoper. maar let wel op dat je bij invoering een bep. percentage BPM moet afdragen. Bij duurdere modellen kan dit zeker geld besparen, althans bij auto's wel.
Maar let wel op dat je meestal toch wel de motor zelf even wilt zien en er even op wilt rijden dus je zult x naar dld moeten.
Daarnaast moet je ook eendagskenteken regelen/ vervoer etc.

Weet ik, wordt allemaal rekening mee gehouden.... Eendagskenteken hoeft niet, hij gaat gewoon op de aanhanger, dus ik hoef alleen Diesel/overschrijven/bpm/rdw-gebeuren te rekenen..
 
Gixxer is duurder om dat het voor veel mensen meer motor is , de huidige gixxers zijn ook veel meer waardevast dan de overige in dezelfde categorie.

Zijn overigens ookal 2 jaar de meest gestolen en verkochte fietsen in NL ;)
 
Siroj : Ik importeer ieder jaar wel een motor. Dit jaar de GSXR1000, komende maanden een GSXR750 en voor mijn vriendin een VFR800i.

Importeren stelt werkelijk geen reet voor als je zorgt dat je motor er netjes bij staat en vooral origineel. Zorg dat de motor netjes is. Schoon, geen schade, geen rare fratsen als ductape,etc. Voldoende profiel op bandjes, lampjes die het doen, originele uitlaat.etc.

Duitsers net over de grens zijn niet gek, die weten dat er hollanders gaan komen en maken ze net ff wat duurder als de motoren wat dieper duitsland in. Wees voorzichtig met prijs onderhandelingen, veel duitsers zijn er niet van gecharmeerd. Belgen daar in tegen lukt het wel maar is zelfde als in NL.. de spelregels ervan kennen :)

p.s. blijf weg bij boonstra.
 
Als ik in Duitsland ga kijken neem ik wss een Duitser mee... En ik richt me idd niet alleen op 'net over de grens'.. Paar uurtjes rijden voor 1000 euro korting doe ik graag ;)..

Wat me wel opvalt is dat Duitsers veel netter zijn.. Als er een kras op de motor zit gaat er gewoon wat van de prijs af, daar waar Nederlanders zeggen 'sjah, het ding is gebruikt'..

Maargoed,

GIXER 2 - R6 0
 
duitsers zijn zeeeeer grundliech ofzoiets.. vriendelijk en gastvrij. Tuurlijk vertrouwn niemand op zijn/haar blauwe ogen ( shit heb blauwe ogen :P ) maar duitse motoren zitten met TUV keuringen en worden veel beter onderhouden als de motoren hier.

Motoren van 10 jaar die compleet schoon worden gehouden... hier is dat wel anders..

Zijn hier nu naar een VFR800i aan het zoeken, al aantal gevonden dus ook hier soon ritje duitsland of belgie.
MAAAR ik ben ook een klojo, als ik in nederland particulier een vfr zie staan bel ik ook op en bied iets meer als wat we kwijt zijn voor soort gelijk model in Duitsland. Soms hapt men, soms niet. So be it he :) kijk 250 euro meer kwijt zijn (aanschaf+bpm) en dan minder moeite hoeven te doen en direkt kunnen rijden is ook wat waard.

Brutale leiden de wereld :)
 
hey,

ik heb zelf een kawa 636 ninja, uiteraard gifgroen met een carbon laser hotcam....

Ik rijd t er veeeeel te weinig op en daar baal ik wel van....:mad:
 
@ Capoe: Als jij en ik nu samen een GSXR750 gaan zoeken, mss krijgen we wel 2 halen 1 betalen korting :roflol:

@ Alfamale: Sjah, kunnen wij weinig voor je doen hé.. Trap aan dat ding! Tis hier nu droog....
 
@ Capoe: Als jij en ik nu samen een GSXR750 gaan zoeken, mss krijgen we wel 2 halen 1 betalen korting :roflol:

@ Alfamale: Sjah, kunnen wij weinig voor je doen hé.. Trap aan dat ding! Tis hier nu droog....

haha idd, MAAR NU KOMT HET PROBLEEM

ik trap mijn kikkertje aan....pruttel pruttel....en OP het moment dat ik mijn koppeling ook maar 1 mm los laat......SLAAT IE AF.

En nee, niet de standaard nog uit....;) MAAR daar lijkt het wel op.

Hij loopt perfect stationair, maar koppeling fractie los....uit.... :mad:
 
Mss moet je wat gas bij geven? :P

Nee, ik zou het niet weten eigenlijk.. Klinkt als iets met de koppeling :P, kun je in de vrij wel gewoon gas geven e.d.?
 
Mss moet je wat gas bij geven? :P

Nee, ik zou het niet weten eigenlijk.. Klinkt als iets met de koppeling :P, kun je in de vrij wel gewoon gas geven e.d.?

ja, in z'n vrij loopt ie perfect....start meteen....kan zo veel gas geven als je wilt.
 
Hoezo dan....?


Hij mist de ervaring om schade motor te kopen. Inzicht kwa ernst van schade, etc.

Hoor nogal wat mensen in mijn omgeving over boonstra. Tuurlijk positief en negatief, maar als je niet weet waar je op moet letten moet je daar niets kopen is de conclusie.

Aantal motoren waar hun mee adverteren die ik heb gezien recent na het ongeval (voor die bij hun terecht kwam) en dat word daar verkocht als lichte rijbare schade.. terwijl er toch wel degelijk veel mis was (kromme voorvork bijv. )



Siroj : Spijtig maar ben al geslaagd voor de 750 ;) Nouja voor 2 stuks eigenlijk :o van 2 word 1 gemaakt en word mijn dagelijks woon-werk verkeer motor.




haha idd, MAAR NU KOMT HET PROBLEEM

ik trap mijn kikkertje aan....pruttel pruttel....en OP het moment dat ik mijn koppeling ook maar 1 mm los laat......SLAAT IE AF.

En nee, niet de standaard nog uit....;) MAAR daar lijkt het wel op.

Hij loopt perfect stationair, maar koppeling fractie los....uit.... :mad:

Schakelaar defect van je standaard zou toch goed kunnen hoor, dat die overaktief is.

Maar dan zou je motor eigenlijk aluit moeten vallen op moment dat je hem in z'n 1 zet.... toch zou ik daar ff naar kijken.
 
Hij mist de ervaring om schade motor te kopen. Inzicht kwa ernst van schade, etc.

Hoor nogal wat mensen in mijn omgeving over boonstra. Tuurlijk positief en negatief, maar als je niet weet waar je op moet letten moet je daar niets kopen is de conclusie.

Aantal motoren waar hun mee adverteren die ik heb gezien recent na het ongeval (voor die bij hun terecht kwam) en dat word daar verkocht als lichte rijbare schade.. terwijl er toch wel degelijk veel mis was (kromme voorvork bijv. )



Siroj : Spijtig maar ben al geslaagd voor de 750 ;) Nouja voor 2 stuks eigenlijk :o van 2 word 1 gemaakt en word mijn dagelijks woon-werk verkeer motor.






Schakelaar defect van je standaard zou toch goed kunnen hoor, dat die overaktief is.

Maar dan zou je motor eigenlijk aluit moeten vallen op moment dat je hem in z'n 1 zet.... toch zou ik daar ff naar kijken.


duidelijk over boonstra....aangezien ik daar mijn vrijwel nieuwe bike destijds gekocht had....hahah maar geen problemen....

Maar dat van die schakelaar zou dus kunnen...???? Zolang je je koppeling maar inhoudt blijft ie lopen...maar beweeg je deze ....klaar over uit....telkens weer.:(
 
Schakelaar bij je jiffy ontkoppelen of er tussen uit trekken , gebeurt vaker als er vuil tussenkomt of als hij gewoon defect is.
 
Schakelaar bij je jiffy ontkoppelen of er tussen uit trekken , gebeurt vaker als er vuil tussenkomt of als hij gewoon defect is.

WTF is m'n jiffy???? en WAAR zit die schakelaar???

Ik kan wel rijden maar niet knutselen, haha
 
WTF is m'n jiffy???? en WAAR zit die schakelaar???

Ik kan wel rijden maar niet knutselen, haha

Jiffy = zijstandaard

Als je deze uitklapt zie je op het schanierpunt of daar in de buurt een stekkertje zitten gekoppeld aan de schakelaar...dat is hem. Loskoppelen,doorknippen zijn de 2 makkelijkste opties.
 
Back
Naar boven