Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

wat betaal je eigenlijk gemiddeld voor een grote beurt voor een ss motor? ik heb mijne zelf gedaan en was zo'n 150 kwijt aan onderdelen, maar ik hoor ook verhalen van 600eus. :P
 
Niet lullig bedoeld hoor , maar je klinkt als iemand die zelf de fout is in gegaan met een lening en andere daarvoor wilt behoeden ( wat alleen maar goed is hoor ! )
ikzelf ben gelukkig niet verleid ( reclames waren er nog niet toen, maar heb mn neef wel godsgruwlijk de fout in zien gaan ,... dus weet wat t is ! )

Ikzelf denk dat hij als hij concequent genoeg is die lening makkelijk aan kan ,.... Op z'n motor zit nl ( hoop ik althans ) garantie en grote onverwachte uitgaven zijn toch meestal van huishoudelijke aart zoals wasmachine, droger , koelkast etc etc ,...

Mocht hij op zichzelf gaan of in eens het huis uit moeten heeft hij natuurlijk ook altijd nog die motor die nog zo'n 4,5 / 5 k waard zal zijn na 2 jaar ,.... mocht het dus echt niet lukken op zo'n moment kan die er altijd nog uit ;)

Wel ben ik het met je eens dat eigen geld altijd beter is dan een lening ,... en idd zolang mijn kids thuis wonen ( als ik die zou hebben ) zullen ze ook niet lenen !
Maar goed das ieder z'n ding ;)

Persoonlijk ga ik misschien nog wel iets verder en zou ik graag zien dat alle lening-reclames vd tv afgehaald zouden worden !
Deze lening vind ik zoals ik al zei nog meevallen ,.... maar sommige werpen zich echt in het diepe met leningen van 10.000-den euro's en staan zo jaaaren in de schuld ( ook vaak door alleen rente te betalen ipv aflossen )
 
wat betaal je eigenlijk gemiddeld voor een grote beurt voor een ss motor? ik heb mijne zelf gedaan en was zo'n 150 kwijt aan onderdelen, maar ik hoor ook verhalen van 600eus. :P


Zal denk ik ook afhankelijk zijn van het soort motor dat je rijd en natuurlijk wat er allemaal moet gebeuren ! Want veel mensen laten buiten alleen de beurt ook alle vergesleten onderdelen vervangen,... injectie/carbs ,... ketting/tandwielen,... remmen en ga maar door :D
Als ze alles gelijk meenemen dan kan het wel eens prijzig worden idd.

Ben zelf voor een yzf750 wel eens 600 kwijt geweest
-gr beurt
-carbs in ionenbad
-kleppen stellen + exup klep
-nw accu
-nw boegies + kabels
en nog wat kleine dingetjes :D

Maar voor enkel een grote beurt is 600 wel veel te veel hoor !!! ;)
 
hangt ook van het soort lening af natuurlijk. persoonlijk vind ik het zonde gezien mijn inkomen om 6k aan een moto uit te geven, maar dat is ieders persoonlijke overweging.

als ik me niet vergis is dit niet een lening van lenen.nl maar gewoon bij een bank... dat scheelt wel, dant die bedrijven als lenen.nl zijn er gewoon om mensen te naaien, terwijl je bij een bank wel beter af bent.

maar ben het wel met je eens dat je voor zoiets niet moet lenen, voor een paar k minder heb je ook best een leuke motor.
 
wat betaal je eigenlijk gemiddeld voor een grote beurt voor een ss motor? ik heb mijne zelf gedaan en was zo'n 150 kwijt aan onderdelen, maar ik hoor ook verhalen van 600eus. :P

Verschilt natuurlijk enorm wat er allemaal gedaan moet worden. Ik ben weleens 900 euro kwijt geweest.
 
@XXLtje; ikzelf niet maar in mijn directe omgeving meegemaakt dat iemand voor een auto een lening had afgesloten, rijd een tijdje lekker rond, betaald netjes zijn maandelijkse termijntjes aan de bank en rijd vervolgens zn auto totalloss. Niet gedekt door de verzekering, auto weg, nog een lening van een +/- 9000 euro open staan. Dan is het zuur dat je de eerst komende jaren maandelijks een paar honderd euro moet missen voor iets wat je niet hebt.

Maar.. brengen jullie de motor naar de dealert voor een beurt, of zijn jullie zelf handig in dit soort dingen?
 
@XXLtje; ikzelf niet maar in mijn directe omgeving meegemaakt dat iemand voor een auto een lening had afgesloten, rijd een tijdje lekker rond, betaald netjes zijn maandelijkse termijntjes aan de bank en rijd vervolgens zn auto totalloss. Niet gedekt door de verzekering, auto weg, nog een lening van een +/- 9000 euro open staan. Dan is het zuur dat je de eerst komende jaren maandelijks een paar honderd euro moet missen voor iets wat je niet hebt.

Maar.. brengen jullie de motor naar de dealert voor een beurt, of zijn jullie zelf handig in dit soort dingen?
rij zelf een gs500 simpele techniek dus.
heb een garage vol gereedschap, ben zelf redelijk handig en heb ook een handige buurman.
ben bovendien een arme student die meer tijd dan geld heeft

ik doe het dus mooi zelf
 
Ik denk dat oa olie vervangen en remvloeistof en dat soort zaken ik lekker zelf ga doen... De wat meer technische dingen laat ik wel door de dealer doen.
 
Is er btw nog een leuke vrijgezelle [of één met een nietmoeilijkdoende vriendin] jongeman die me af&toe eens meeneemt achterop de motor [A] :D
 
jahoor, stuur foto naar mn profiel :)
 
Is er btw nog een leuke vrijgezelle [of één met een nietmoeilijkdoende vriendin] jongeman die me af&toe eens meeneemt achterop de motor [A] :D
:o

kom eens op vakantie naar Curacao, en ik laat je alle mooie plekjes zien van het eiland!
:D


problemen met mijn vrouw krijg ik niet, ik zeg gewoon dat ik een christen het eiland laat zien..........
;)
 
ik heb een fiets daar kan je ook achterop :D
 
Is er btw nog een leuke vrijgezelle [of één met een nietmoeilijkdoende vriendin] jongeman die me af&toe eens meeneemt achterop de motor [A] :D
hahaha, sorry ik moest echt ff lachen toen ik dit las, leeg je prive berichten maar, want de komende dagen zul je de stroom prive berichten niet bij kunnen houden ;)
 
:o

kom eens op vakantie naar Curacao, en ik laat je alle mooie plekjes zien van het eiland!
:D


problemen met mijn vrouw krijg ik niet, ik zeg gewoon dat ik een christen het eiland laat zien..........
;)

Curacao, lijkt me heeeeerlijk :D
 
btw klus weet jij mischien een goede site voor goedkope tickets naar curacao ? :P
 
hahaha, sorry ik moest echt ff lachen toen ik dit las, leeg je prive berichten maar, want de komende dagen zul je de stroom prive berichten niet bij kunnen houden ;)

Haha geeft niet, ik houd van lachende mensen om me heen [of wat verder weg;)] :D

Whaha we zullen zien ;)
 
Back
Naar boven