Fitness Seller

Sticky Het Motor Topic (4 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

geloof ik best, maar een 1000 is toch groter als een 600 en past beter bij mij. Dit is de reden waarom ik een 1000 wil. Het verschil tussen mijn 25kw r6je en een r6 op vol vermogen mag er wezen, alleen de handeling, stuurwerk etc blijft allemaal het zelfde. Iedereen kan hard rijden.
 
geloof ik best, maar een 1000 is toch groter als een 600 en past beter bij mij. Dit is de reden waarom ik een 1000 wil. Het verschil tussen mijn 25kw r6je en een r6 op vol vermogen mag er wezen, alleen de handeling, stuurwerk etc blijft allemaal het zelfde. Iedereen kan hard rijden.


rechtdoor in ieder geval...;)
 
rechtdoor in ieder geval...;)
wilde net zeggen, denk dat er maar heel weinig zijn die echt alles uit hun 1000'je weten te halen op de openbare weg.
 
Jah rechtdoor bedoelde ik, Als je met 300km per uur door een bocht kan waar een advies snelheid van 50 geld ben je de man :P
 
De 1000's van tegenwoordig zijn kleiner dan jouw R6 meestal :)

Ik rij een zx6r uit 99, had eergister gereden op een zx10r uit 2005, maar die is gewoon kleiner/compacter. Niettemin zit het goed bij mij, ben 1.85m.

Maar als je van een 25kw naar en 1000ss gaat, neem dan wel ff een circuittraining voordat je op straat gaat knallen, je weet net ff wat meer wat de motor kan doen en wat jij moet doen dan. Een 1000 straft je bij de eerste fout meteen goed af, 600 is wat vergevingsgezinder.

Tenminste dat is mijn mening...
 
geloof ik best, maar een 1000 is toch groter als een 600 en past beter bij mij. Dit is de reden waarom ik een 1000 wil. Het verschil tussen mijn 25kw r6je en een r6 op vol vermogen mag er wezen, alleen de handeling, stuurwerk etc blijft allemaal het zelfde. Iedereen kan hard rijden.

Vergeet niet dat een 600 meestal sneller in de bochten is dan een 1000. Je kan wat eerder op het gas en wat later remmen vanwege het gewicht.
 
Ik bedoelde dat de handeling van mijn r6 gelijk blijft als die van 25kw af is... Overstap van 600 naar 1000cc is idd wel anders.
 
Net samen met wat andere mensen 100km gereden. Vooral 80km weggetjes met veel lekkere bochten.

Ik ben de hele weg maar een andere motor rijder tegen gekomen :wave: Was echt koud. Ik voelde mijn vingers en tenen bijna niet meer. Ben nu lekker op aan het warmen met een warme kop thee :D
 
kheb enkele vragen waar ik wel wat antwoord op wil eigenlijk :p

ik ben aan het uitkijken om m'n r6 op full power te laten zetten,wat kan ik hier onder verstaan? meer pk? meer acceleratie? hogere topsnelheid?

momenteel heb ik 120+ pk staat ie dan al op full power of kan die nog meer?

kheb ook iets gevonden : een dynojet powercomander.

alhoewel ik denk dat dat al op m'n machine zit,omdat er dynojet II op m'n zijkuip staat.

ik snap er eigenlijk niks van.

kheb daarnet ook ergens een artikel gelezen,van een R1 die op full power werd gezet
origineel 73kw met 100 pk en nadien 110 kw met 150 pk.

kan toch niet dat een R1 origineel minder kw en pk heeft dan mijn r6je?

kan iemand even m'n vragen beantwoorden? :o
 
Beide uit 1999
R6: 120 hp 87.5 kW @ 13000 rpm
R1: 150 hp 110.3kW @ 10000 rpm

Dus als jij zegt dat die 120pk levert staat die op vol vermogen.
Meer vermogen kun je halen uit het blok, andere nokkenas andere krukas andere uitlaatspruitstuk etc.

Correct me if im wrong.
 
die R1 is dan misschien duits geweest, en daarna is de begrenzer eraf gehaalt om vol vermogen (origineel) te krijgen.

bij een nieuw type R6 kan je een powercommander erop zetten, bij een oude niet, dan zal je een dynojet carburateur kitje moeten kopen.

maar het is het eigenlijk niet waard, zeker een nokkenas of krukas niet, tenzij je serieus circuit rijd.

ik denk dat, zeker op jou leeftijd, een r6 met 120pk ruim voldoende is :D
 
die R1 is dan misschien duits geweest, en daarna is de begrenzer eraf gehaalt om vol vermogen (origineel) te krijgen.

bij een nieuw type R6 kan je een powercommander erop zetten, bij een oude niet, dan zal je een dynojet carburateur kitje moeten kopen.

maar het is het eigenlijk niet waard, zeker een nokkenas of krukas niet, tenzij je serieus circuit rijd.

ik denk dat, zeker op jou leeftijd, een r6 met 120pk ruim voldoende is :D

tis niet zozeer voor topsnelheid,maar voor acceleratie die mij intereseert,dus volgens jullie,staat ie op full power?
ok tnx!
 
dudes..;ik denk dat ik een redelijk uniek probleem heb,heb er nog niks over vermeld of naar gevraagd omdatk dacht dat het normaal was blijkt nu dat het niet zo is...nl:

als ik m'n moto voor de eerste keer start (met choke) laat ik hem eerst even rustig opwarmen,nu gebeurt het vaak,als ik hem in eerste schakel om te vertrekken,dat hij weer stilvalt,dan moet ik meerdere malen proberen,soms nogwat opwarmen,soms even terug afleggen,voor ik hem kan schakelen naar 1ste en te vertrekken.

ik dach dat het kwam door een soort beveiliging,dat de motor eerst op temperatuur moet komen voor je kan vertrekken,maar nu deze morgen heb ik hem tot 73°C laten komen en het ging nog steeds niet,kheb em toen even afgelegd,ondertussen een kameraad gebeld,5 minuten zijn gepaseerd,ga terug naar m'n moto,start em en verleg gelijk naar eerste,bleef toen gewoon draaien,dus blijkbaar klopt er toch iets niet...

iemand hetzelfde probleem met een R6 of wie weet waar het aan kan liggen? hij is BJ 2002 met 23000km en heeft onlangs(weet niet precies wanneer) een groot onderhoud gekregen.
 
Ja zoiets heb ik ook met mijn r6, alleen het gebeurd zelden, Als je je standaard van de motor eruit hebt, je zet hem aan en vervolgens schakel je hem terwijl de standaard nog uitgeklapt is valt de motor uit. Heel af en toe is bij mij het standaardje ingeklapt en wil ik hem schakelen dan valt die ook uit, eventjes het standaardje op en neer en hij doet het weer prima.
 
Ja zoiets heb ik ook met mijn r6, alleen het gebeurd zelden, Als je je standaard van de motor eruit hebt, je zet hem aan en vervolgens schakel je hem terwijl de standaard nog uitgeklapt is valt de motor uit. Heel af en toe is bij mij het standaardje ingeklapt en wil ik hem schakelen dan valt die ook uit, eventjes het standaardje op en neer en hij doet het weer prima.

het standaardje?
 
Jah, de standaart als je je motor wilt neerzetten weet je wel :P Als je die nog hebt uitgeklapt kan je de motor wel aanzetten maar niet in de versnelling, dan slaat die af. ( Beveiliging dus )
 
het standaardje?
zit een dingetje dat checkt of je standaard is ingeklapt of niet (zodat je niet met standaard kunt rijden) denk dus dat daar het probleem zit, of bij de bedrading ervan.
 
ooow ok,zover hadk nog niet gedacht...ga ik wel eens testen dan... tnx!
 
Haha, dan zal het probleem wel opgelost zijn.. Hoelang heb je die r6 al ? Wel raar dat je niet wist dat motoren een soort van beveiliging hebben tegen een opengeklapte standaard.
 
Haha, dan zal het probleem wel opgelost zijn.. Hoelang heb je die r6 al ? Wel raar dat je niet wist dat motoren een soort van beveiliging hebben tegen een opengeklapte standaard.

idd kheb het net geprobeert,start,schakel,blijft lekker draaien :D hahaha

nee khad er echt geen flauw idee van dat dat erop stond :D m'n vorig moto had dat ook niet,maar die was wel wat ouder.m'n maat rijd met een gloednieuwe suzuki bandit 1200,m'n pa heeft lang met een suzuki GSX-f gereden en beide hadden ze geen flauw idee,maar wie gaat nu ook denken,als je moto stilvalt dat het aan je staander ligt :D
 
Back
Naar boven