XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Jep , van die drempels in asfaltwegen !! altijd lekker :D

Haha heb jij niet nodig met je 1 :P

Vandaag nog een mooie gezien, uit 2004, met akra systeem, donkerrood.

Wel nice, 8000,- Dus even kijken of dat misschien wat wordt...

Hoe rijd een r1 eigenlijk in de stad? Rustig of aardig hokken en stoten?
 
25kw,.... das een ander verhaal, die heeft wss de power niet eens om je achterover te gooien, maar geloof mij op een vol vermogen R6 ben je echt fout bezig als je de koppeling laat schieten in z'n 1 ;)

ghost, maar zeker weten geen wheelies om deze manier, maar op de manier die in het filmpje ook wordt aangegeven ( koppeling op snelheid ietwat in knijpen en een dot gas erbij ). Ook dat is een clutch wheelie, maar niet op de manier zoals jij 'm doet ;)

De schok van de koppeling laten schieten, maakt de wheelie oncontroleerbaar, zeker in 1e versnelling ! Tuurlijk je zal ( zolang het goed gaat ) omhoog komen :D , maar hoever zijn die wheelies ? 10m ? 15m? lijkt meer op de "ik wil wel, maar kan niet" wheelies ,....

Als je vol gas geeft wel, als ik mijn r6 op volvermogen zet kan ik hem ook wel op het achterwiel krijgen in de eerste versnelling, gewoon weinig gas geven... Zoals ik het nu ook doe. Ik ben zeker geen wheelie master, bij mij is het gewoon voorkant omhoog en weer naar beneden.
 
Deze motto heeft men pa , tis een Honda Fireblade 1000cc RR bouwjaar : 2004

20f53l0.jpg
 
25kw,.... das een ander verhaal, die heeft wss de power niet eens om je achterover te gooien, maar geloof mij op een vol vermogen R6 ben je echt fout bezig als je de koppeling laat schieten in z'n 1 ;)

ghost, maar zeker weten geen wheelies om deze manier, maar op de manier die in het filmpje ook wordt aangegeven ( koppeling op snelheid i1. etwat in knijpen en een dot gas erbij ). Ook dat is een clutch wheelie, maar niet op de manier zoals jij 'm doet ;)

De schok van de1. koppeling laten schieten, maakt de wheelie oncontroleerbaar, 2.zeker in 1e versnelling ! Tuurlijk je zal ( zolang het goed gaat ) omhoog komen :D , maar hoever zijn die wheelies ? 10m ? 15m? lijkt meer op de "ik wil wel, maar kan niet" wheelies ,....

Ik snap echt totaal niet wat je wilt vertellen in je verhaaltje..

1.Wat denk je? Dat hij de koppeling rustig laat opkomen? :o

2.En dan? Wil je het in de 2 doen?

Fatsoenlijke wheelies maak je op lage snelheid en dan ga je op zoek naar het balanspunt, door dan bij te remmen hou je hem op constante snelheid hoog..
 
Ik snap echt totaal niet wat je wilt vertellen in je verhaaltje..

1.Wat denk je? Dat hij de koppeling rustig laat opkomen? :o

2.En dan? Wil je het in de 2 doen?

Fatsoenlijke wheelies maak je op lage snelheid en dan ga je op zoek naar het balanspunt, door dan bij te remmen hou je hem op constante snelheid hoog..

1 Nope, wat ik bedoel is dat de koppeling niet compleet wordt ingeknepen, maar dat een "slip" genoeg is,.... tuurlijk , vanuit die slip wordt hij gewoon in één keer losgelaten, maar dat is toch wel wat anders dan compleet inknijpen en dan laten schieten ;)

2 ??? Snap je vraag niet helemaal, maar een rolling wheelie doe ik iig in z'n 2 of 3 ja ,... een power wheelie in z'n 1.
zo-ie-zo is zoals je al aangeeft het balanspunt ( vind ik ) makkelijker vast te houden en te corrigeren in z'n 2 of 3 omdat je toch wat meer vaart hebt ;)
 
Haha heb jij niet nodig met je 1 :P

Vandaag nog een mooie gezien, uit 2004, met akra systeem, donkerrood.

Wel nice, 8000,- Dus even kijken of dat misschien wat wordt...

Hoe rijd een r1 eigenlijk in de stad? Rustig of aardig hokken en stoten?

ik vind het goed te doen, maar ik woon dan ook niet in een drukke stad,...
En over het algemeen vind ik het hokken en stoten wel meevallen hoor op lage snelheid, als je wat subtiel met je gas omgaat heb je er geen problemen mee.

2004 is idd een modelletje waar ik ook op aan het azen ben, mooi de pijpjes onder de kont :D

Nodig heb ik ze idd niet, maar ze blijven toch leuk hoor die bultjes in de weg :p
 
ik vind het goed te doen, maar ik woon dan ook niet in een drukke stad,...
En over het algemeen vind ik het hokken en stoten wel meevallen hoor op lage snelheid, als je wat subtiel met je gas omgaat heb je er geen problemen mee.

2004 is idd een modelletje waar ik ook op aan het azen ben, mooi de pijpjes onder de kont :D

Nodig heb ik ze idd niet, maar ze blijven toch leuk hoor die bultjes in de weg :p

Hahaha :D

Ja 2004 vind ik erg nice, netzoals de zx10r uit 2004.
 
Ik mag 12 mei afrijden voor mijn AVD. Ik ben nu op zoek naar een geschikte motor!
Een R6 is altijd mijn droom geweest, alleen zaterdag bij het proefzitten bij de dealer kwam ik niet lekker uit met mijn benen. Ik ben 197cm lang, en heb lange benen. Zeker na een zware beentraining van afgelopen vrijdag, leek het net alsof me kont op me hielen zat. Ik moet nog een proefritje maken, maar ik was hier wel teleurgesteld over.

Zijn er meer mensen met lange benen op sportmotoren?


Ik ben opzoek naar een motor, liefst sport, anders naked, waarbij ik dus goed uit kan komen met mijn benen. Ook moet de motor te knijpen zijn, ivm met beginners rijbewijs. Tips zijn altijd welkom.;)
 
Ik mag 12 mei afrijden voor mijn AVD. Ik ben nu op zoek naar een geschikte motor!
Een R6 is altijd mijn droom geweest, alleen zaterdag bij het proefzitten bij de dealer kwam ik niet lekker uit met mijn benen. Ik ben 197cm lang, en heb lange benen. Zeker na een zware beentraining van afgelopen vrijdag, leek het net alsof me kont op me hielen zat. Ik moet nog een proefritje maken, maar ik was hier wel teleurgesteld over.

Zijn er meer mensen met lange benen op sportmotoren?


Ik ben opzoek naar een motor, liefst sport, anders naked, waarbij ik dus goed uit kan komen met mijn benen. Ook moet de motor te knijpen zijn, ivm met beginners rijbewijs. Tips zijn altijd welkom.;)

Tja ik vond mijn zx6r uit 1999 erg lekker zitten, ben zelf 1.85. Vriend van me is 1.92 en die rijd heerlijk op ze r6. Misschien ook even wennen aan de houding?

Hou er rekening mee dat niemand zijn supersport bouwt op lange mensen. Helemaal de hedendaagse supersports zijn argressiever in hun zithouding. Pedalen hoger geplaatst, meer naar voren gebogen zithouding etc.

Maar probeer anders eens een zx6r. Of honda, die schijnen iets comfortabeler te zitten. 600rr niet wat?
 
Ik mag 12 mei afrijden voor mijn AVD. Ik ben nu op zoek naar een geschikte motor!
Een R6 is altijd mijn droom geweest, alleen zaterdag bij het proefzitten bij de dealer kwam ik niet lekker uit met mijn benen. Ik ben 197cm lang, en heb lange benen. Zeker na een zware beentraining van afgelopen vrijdag, leek het net alsof me kont op me hielen zat. Ik moet nog een proefritje maken, maar ik was hier wel teleurgesteld over.

Zijn er meer mensen met lange benen op sportmotoren?


Ik ben opzoek naar een motor, liefst sport, anders naked, waarbij ik dus goed uit kan komen met mijn benen. Ook moet de motor te knijpen zijn, ivm met beginners rijbewijs. Tips zijn altijd welkom.;)

Jah, had precies hetzelfde probleem .. Ook grote verwachting (2001 model), totdat ik er op ging zitten..Heb nu zelf een GSX-R, maar die is eigenlijk ook net te klein, maar zeker minder storend.. Honda's hebben over het algemeen meer beenruimte (600RR/F), maar die motoren zelf zijn kleiner.. Nieuwe kawa's zijn vrij klein, op een nieuwer model R6 pas ik trouwens wel (2005/2006 dacht ik)..
 
Laatst bewerkt:
Tja ik vond mijn zx6r uit 1999 erg lekker zitten, ben zelf 1.85. Vriend van me is 1.92 en die rijd heerlijk op ze r6. Misschien ook even wennen aan de houding?

Hou er rekening mee dat niemand zijn supersport bouwt op lange mensen. Helemaal de hedendaagse supersports zijn argressiever in hun zithouding. Pedalen hoger geplaatst, meer naar voren gebogen zithouding etc.

Maar probeer anders eens een zx6r. Of honda, die schijnen iets comfortabeler te zitten. 600rr niet wat?

Vooral hoge pedalen zijn een struikelblok, inderdaad. Dat je niet plat kan liggen op de tank, of dat het er niet uit ziet om als lange op een sportmotor te rijden, maakt mij niet.
Die kawa ga ik zeker proberen. De 600rr vind ik ook erg mooi, maar heb begrepen dat je die niet kan knijpen?
Ook had ik iets gehoord, dat je nooit een kawa moet kopen die gebouwd is voor 2000; omdat daar veel problemen mee zouden zijn. Het fijne weet ik daar niet van.

Jah, had precies hetzelfde probleem .. Ook grote verwachting (2001 model), totdat ik er op ging zitten..Heb nu zelf een GSX-R, maar die is eigenlijk ook net te klein, maar zeker minder storend.. Honda's hebben over het algemeen meer beenruimte (600RR/F), maar die motoren zelf zijn kleiner.. Nieuwe kawa's zijn vrij klein, op een nieuwer model R6 pas ik trouwens wel (2005/2006 dacht ik)..

Ok. 600F vind ik persoonlijk niet mooi. Altijd als ik er naar kijk, vind het maar een nep RR. Dat lange zadel, nee.. voor mij hoeft dat niet. GSX vind ik wel mooi, daar wil ik ook zeker naar gaan kijken. Alleen wat jij al zegt, verwacht ik ook daar krap uit te komen met mijn benen. Want hoe lang bij jij?
Een nieuwer model R6 uit 2005 ligt net iets boven mijn budget. Ik wil max 6000 uitgeven, meeneemprijs.
 
En hier de mijne:

1.jpg

3.jpg


Buell XB12Ss uit 2006

Heerlijke gooi- en smijtfiets :cool:
 
pretty nice :thumbup:
heb vandaag m'n vast rijbewijs A gehaald! moet me daar dus ook geen zorgen meer over maken, nog wel paar jaar met begrensde rijden maar dan kan ik volop knallen! :D
 
volgend jaar doe ik ook me r6 weg, denk dat ik een z1000 voor in de plaats. Al dat ongemakkelijke gedoe op zon racer is k*t, als je ff lekker naar DE wilt toeren moet je om het uur stoppen.
 
volgend jaar doe ik ook me r6 weg, denk dat ik een z1000 voor in de plaats. Al dat ongemakkelijke gedoe op zon racer is k*t, als je ff lekker naar DE wilt toeren moet je om het uur stoppen.

geen problemen mee op mn gsx-r :P
maar moet sowieso om de 200 km (1.5 uur stoppen) om te tanken :)
 
Jah, had precies hetzelfde probleem .. Ook grote verwachting (2001 model), totdat ik er op ging zitten..Heb nu zelf een GSX-R, maar die is eigenlijk ook net te klein, maar zeker minder storend.. Honda's hebben over het algemeen meer beenruimte (600RR/F), maar die motoren zelf zijn kleiner.. Nieuwe kawa's zijn vrij klein, op een nieuwer model R6 pas ik trouwens wel (2005/2006 dacht ik)..

Ik vind de Honda 600F saai, de houding is te tourachtig, zit wel goed met mijn gsx-r :) .
 
hey maatjes!!! der zijn 2 circuitdagen int vooruitzicht,op maandag 29/6 ist op zolder da kost 125 euro,voor 5 sessies van 20 minuten,een barbeque en gratis t-shirt en toeschouwen van de yamaha trophy cup. inschrijven via www.motorsportschool.be
den 2de is op maandag 31/08 op circuit croix en ternois,die kost 60€,maar das enkel om maar om een paar toerkes te rijden,geen BBQ, inschrijven via motorshop gent...
ik ga ze alletwee doen,maar kvroeg mij af of er nog mensen zin hadden om mee te gaan...das wel een dagje verlof waard zouk zo denken...
 
Back
Naar boven