AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Iemand een CBR 1000 RR vanaf 2008? Zo ja hoe lang ben je dan? Vind de tank breed en ben bang er niet lekker op te zitten.

Testrit zit er nog niet in want heb pas 20 Aug. AVD examen.

Pfoe wel een hele snelle (en prijzige) fiets om op te beginnen zeg.
 
Pfoe wel een hele snelle (en prijzige) fiets om op te beginnen zeg.

€ 8-10.000,- zit je wel aan, voor een nette bike ja.

Edit: Ja het is geen poesje voor als je net je rijbewijs hebt :D
 
Laatst bewerkt:
Iemand een CBR 1000 RR vanaf 2008? Zo ja hoe lang ben je dan? Vind de tank breed en ben bang er niet lekker op te zitten.

Testrit zit er nog niet in want heb pas 20 Aug. AVD examen.

Tip: geen motor kopen voor je je rijbewijs hebt. Proefrit is wel zo fijn, bovendien heb je er geen klap aan, wordt de waarde alleen maar lager en gaat het kriebelen om er toch stiekem op te kruipen.
 
Beste motorbroeders,
Voordat ik op motorvakantie ging had ik mn motor naar de garage gebracht om em een beurt te geven (was overigens ook al 7k km telaat). Hebben ze em na gekeken, klein onderhoud aan gedaan en zeiden ze me dat behalve wat versleten remblokken en banden hij in prima staat was.

Alleen na die beurt had ik het idee alsof er een lichte brandlucht van de motor af kwam als ik erop had gereden, mn broer kon er niets aan ruiken dus dat zat misschien in mn hoofd.

Vorige week op motor vakantie geweest, op een dag reed hij in zn 2 tm 5e versnelling alsof de benzine bijna op was, dus elke x alsof het vermogen wegviel. Daarnaast kwam er een erg sterke benzinelucht uit mn uitlaat, voor de mensen die achter me reden was het dus alsof ze achter een open benzinetank reden.
Motor reedt nog gewoon zuinig dus vond het niet een enorm probleem.

Maar toen ik vandaag naar mn werk reed klonk het zoals wanneer je fietst en er zit iets tussen je spaken zit.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn en zou ik de garage (motoport) hierop kunnen aanspreken omdat ze em 3 weken geleden nog hebben nagekeken?
Gaat om een ZX-6R uit 2003 als dat uitmaakt.
 
Hoort aan als je zuigerveren als je het mij vraagt.
 
Hoort aan als je zuigerveren als je het mij vraagt.

Versleten zuigerveren zijn zoooo tweetakt :D. Ik zat zelf aan de spanningsregelaar te denken eigenlijk.

Ik zou in iedergeval contact opnemen met de garage. Of ze het vergoeden ligt er natuurlijk aan wat er aan de hand is/ of het hun schuld is.
 
Versleten zuigerveren zijn zoooo tweetakt :D. Ik zat zelf aan de spanningsregelaar te denken eigenlijk.

Ik zou in iedergeval contact opnemen met de garage. Of ze het vergoeden ligt er natuurlijk aan wat er aan de hand is/ of het hun schuld is.

Denk aan de hitte en misschien al een koeling probleem( vanwege snelle warme stank)

een spanningsregelaar zorgt niet voor benzine in je uitlaat, of je hebt je kleppen verkeerd afgesteld staan.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 18:03 ----------

Heb vaker gehoord dat er bij een Motoport werkplaats verkeerde mensen aan een bike werken.
 
Zit je in Rotterdam?
 
17 aug eerste les, 27 aug avb examen. Ben benieuwd.
 
17 aug eerste les, 27 aug avb examen. Ben benieuwd.

Da's wel snel zeg! Ben ook wel benieuwd naar de vragen van euphorea! Wel lekker als je mooi door kunt pakken!
 
Succes, ben wel blij om van avb af te zijn. :D:
Bedankt.
Heb je al ervaring? Hoeveel lessen gepland voor AVB?
Op mijn 13e eerste Puch Maxi gehad en daarna stuk of 12 brommers, zoals Honda Mt, MTX-SH, MB en nog wat scooters. Ook nog een tijdje een crossmotor gehad, Honda CR 80.

Redelijk wat ervaring dus, maar het is alweer een aantal jaar geleden dat ik gereden heb, dus afwachten hoe het gaat. Ik heb 8 lessen + examen voor 300 eur, vond ik wel een aardige aanbieding.

Da's wel snel zeg! Ben ook wel benieuwd naar de vragen van euphorea! Wel lekker als je mooi door kunt pakken!

zie boven.
 
Het nadeel van je brommerervaring is dat je misschien een verkeerde rijstijl hebt aangeleerd. Je voertuigbeheersing zal je zo onder de knie hebben, maar met je brommer reed je denk niet altijd volgens de regels ;)
 
Het nadeel van je brommerervaring is dat je misschien een verkeerde rijstijl hebt aangeleerd. Je voertuigbeheersing zal je zo onder de knie hebben, maar met je brommer reed je denk niet altijd volgens de regels ;)

Met mijn auto wel. :D
 
Bedankt.

Op mijn 13e eerste Puch Maxi gehad en daarna stuk of 12 brommers, zoals Honda Mt, MTX-SH, MB en nog wat scooters. Ook nog een tijdje een crossmotor gehad, Honda CR 80.

Redelijk wat ervaring dus, maar het is alweer een aantal jaar geleden dat ik gereden heb, dus afwachten hoe het gaat. Ik heb 8 lessen + examen voor 300 eur, vond ik wel een aardige aanbieding.



zie boven.

Met die ervaring ga je het wel redden in 8 uur ja. 8 uur les + AVB examen voor 300? :eek: Dat is echt super goedkoop... En daarna nog wat lesjes op de weg + AVD examen?
 
Met die ervaring ga je het wel redden in 8 uur ja. 8 uur les + AVB examen voor 300? :eek: Dat is echt super goedkoop... En daarna nog wat lesjes op de weg + AVD examen?

Jep, was een zomeraanbieding. Is ook behoorlijk druk daar nu! B. Knol in Leeuwarden.

Dat is wel het plan ja, hoop rond oktober mijn rijbewijs te hebben, hangt er ook vanaf of ik alles in één keer haal.
 
Bedankt.

Op mijn 13e eerste Puch Maxi gehad en daarna stuk of 12 brommers, zoals Honda Mt, MTX-SH, MB en nog wat scooters. Ook nog een tijdje een crossmotor gehad, Honda CR 80.

Redelijk wat ervaring dus, maar het is alweer een aantal jaar geleden dat ik gereden heb, dus afwachten hoe het gaat. Ik heb 8 lessen + examen voor 300 eur, vond ik wel een aardige aanbieding.



zie boven.

waar les je? Berend Knol?

ah edit zie het al!
 
doen we hier ook een keer een meeting ofso?
 
Back
Naar boven