XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Huh wtf? Ik heb 10 november 2011 mijn motorrijbewijs gehaald. Heeft nu 25kw aan vermogen. Begrijp ik het nu goed dat ik vanaf 19 januari 35kw mag rijden? Jezus deze regels worden steeds onduidelijk? ???

Ja mijn Thundercat loopt ook wel prima op 25kw, maar ik mis wat acceleratie...

---------- Post toegevoegd Wed 21 Nov 2012 om 17:36 ----------

http://www.verkeerspro.nl/rijschool...ichtlijn-nieuwe-regels-voor-motorrijbewijs-a/

Hmm als ik dit lees kan ik er weinig anders uit opmaken dat ik gewoon 25kw moet blijven rijden na 19 januari 2013?

nee je valt nog onder de oude situatie net zoals ik ( 3jaar geleden gehaald) ben nu 21 en mag ook op alles rijden

alles wat voor 19 januari 2013 is behaald valt nog onder het oude reglement

ik citeer:

DEN HAAG – Er komen drie categorieën van het motorrijbewijs. Verder wordt de leeftijd om direct op te gaan voor de zwaarste categorie motor (onbeperkt vermogen) in 2013 verhoogd van 21 naar 24 jaar.Ook komt er een klein C en klein D-rijbewijs. Dat is allemaal een direct gevolg van de Derde Rijbewijsrichtlijn, die donderdag is aangenomen door de Tweede Kamer.

Als het gaat om de motorfiets, komen er per januari 2013 in totaal drie categoriën: A1, A2 en A. Jongeren mogen op 17-jarige leeftijd starten met rijles voor de lichtste categorie. De automatische instroom in een hogere categorie na twee jaar ervaring vervalt, de kandidaat moet steeds opnieuw examen doen bij het CBR.

Derde Rijbewijsrichtlijn

De Tweede Kamer heeft donderdag ingestemd met het voorstel van minister Schultz van Haegen (Infrastructuur en Milieu) voor de wijziging van de Wegenverkeerswet 1994 en de Wet rijonderricht motorrijtuigen 1993 die nodig is voor de implementatie van deze Derde Rijbewijsrichtlijn. De verwachte ingangsdatum voor de nieuwe regels is 19 januari 2013.Met de nieuwe regels worden er nieuwe rijbewijscategorieën geïntroduceerd voor de motor, vrachtwagen en bus en wordt de geldigheidsduur voor de rijbewijscategorieën C (vrachtwagen) en D (bus) teruggebracht van 10 naar 5 jaar.

Examens Ook worden de eisen die aan examens worden gesteld in de Europese Unie uniform. De rijbewijscategorie B voor de personenauto blijft grotendeels hetzelfde als voorheen. Alleen de regel dat de aanhangwagen niet zwaarder mag zijn dan het ledig voertuig komt te vervallen. Mensen die op 19 januari 2013 al een rijbewijs hebben, behouden hun rechten. De categorie A1 (lichte motor tot 125cc en 11kW) kan straks behaald worden vanaf 18 jaar (rijles met 17). De categorie A2 (middelzware motor tot 35 kW) kan voortaan na een examen behaald worden na twee jaar A1, dus minimaal op 20-jarige leeftijd. Twee jaar later kan de kandidaat (22 jaar) bij het CBR opgaan voor de zwaarste categorie A (onbeperkt vermogen). Als iemand rechtstreeks in de zware cateogorie wilt instromen, moet hij 24 jaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Na me auto hier dan me motor

Honda Fireblade Valencia Repsol 1000RR getuned :D

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
---------- Post toegevoegd Thu 22 Nov 2012 om 01:47 ----------

[/COLOR][Afbeelding niet meer beschikbaar]
 
zon valencia replica heb ik nog nooit zien rijden, vet man. Wat voor auto was dat in het autotopic, gewone 5 serie of m5(m3??) ofzo?
 
ook leuk pijpje der onder zie ik. een yoshi :D
 
JA niks is meer standaard aan me motor. Achterbrug is normaal zilver bij alle fireblades. Vond dat alles zwart moest worden dus laten spuiten. Xenon, powercommander, vortex tandwielen et etc.

Ik hou graag van one of a kind. van me auto zal je ook geen 2de zien rijden. Het is een 525D getuned.Eibach Verlaagd, 19"breedset zwart gespoten, M5 stuur met schakelflippers etc
 
JA niks is meer standaard aan me motor. Achterbrug is normaal zilver bij alle fireblades. Vond dat alles zwart moest worden dus laten spuiten. Xenon, powercommander, vortex tandwielen et etc.

Ik hou graag van one of a kind. van me auto zal je ook geen 2de zien rijden. Het is een 525D getuned.Eibach Verlaagd, 19"breedset zwart gespoten, M5 stuur met schakelflippers etc

Enig idee hoeveel PK die dikke Fireblade nu heeft?
 
178 pk achterwielen
 
de tering, suyker heeft het goed voor elkaar!
nette auto en motor!
 
25kw is echt geen ramp hoor mijn r6je loopt er heerlijk op (ik weet nog neit wat ik mis dus) haha en wees blij dat je nog in de oude regeling valt;) anders had je de lul geweest en kon je bij 11kw beginnen:P

Nooit 25kw+ gereden? ik heb 1x op een R6 25kw gereden, viel bijna in slaap.
 
Tnx.
Momenteel nog aan afbetalen :D
 
dan ga je alleen maar rechtdoor blijkbaar;)

aii jochie :rolleyes:

Rij jij maar een bocht uit met dat ding ;) Niet meepraten over dingen waar je totaal geen ervaring mee hebt.
 
moet zeggen dat ik 25kw ook echt vreselijk vond. Als je net je rijbewijs hebt is het een maandje leuk. Heb zelf maar heel kort begrensd gereden toen begrenzing eruit gehaald. Helaas nu mijn rijbewijs is ingevorderd zal ik weer begrensd moeten rijden:(
dat is wel zuur als je een jaar ontgrensd rond hebt gereden
 
aii jochie :rolleyes:

Rij jij maar een bocht uit met dat ding ;) Niet meepraten over dingen waar je totaal geen ervaring mee hebt.

Niet zo opscheppen.
 
Nooit 25kw+ gereden? ik heb 1x op een R6 25kw gereden, viel bijna in slaap.

als je neit anders gewend bent rijd 25kw al goed door, nog nooit met vol vermogen gereden dus, maar denk dat het schrikken word als hij over 2 maandjes vol vermogen is.... haha
maar nu moet ik erbij zeggen heb eerst een kawasaki zxr 750 uit "91 gereden ook 25kw die liep tot 180km/h en niet verder maar mijn r6 tik ik de 215km/h aan dus of hij helemaal 25kw is is voor mij een vraag?
 
aii jochie :rolleyes:

Rij jij maar een bocht uit met dat ding ;) Niet meepraten over dingen waar je totaal geen ervaring mee hebt.

Jij hebt één keer op een 25kw'er gereden en je zegt tegen gasgitaartje (die al maanden 25kw rijdt dat hij niet moet meepraten over dingen waar hij geen ervaring mee heeft? :o:rolleyes:
 
aii jochie :rolleyes:

Rij jij maar een bocht uit met dat ding ;) Niet meepraten over dingen waar je totaal geen ervaring mee hebt.

Uhu, daarom volg ik een ex-motoragent in het wiel op bochtige weggetjes in luxemburg met 25kw lol

als je neit anders gewend bent rijd 25kw al goed door, nog nooit met vol vermogen gereden dus, maar denk dat het schrikken word als hij over 2 maandjes vol vermogen is.... haha
maar nu moet ik erbij zeggen heb eerst een kawasaki zxr 750 uit "91 gereden ook 25kw die liep tot 180km/h en niet verder maar mijn r6 tik ik de 215km/h aan dus of hij helemaal 25kw is is voor mij een vraag?

heb al zat km's zonder begrenzing, dus dat schrikken zal wel meevallen
 
als je neit anders gewend bent rijd 25kw al goed door, nog nooit met vol vermogen gereden dus, maar denk dat het schrikken word als hij over 2 maandjes vol vermogen is.... haha
maar nu moet ik erbij zeggen heb eerst een kawasaki zxr 750 uit "91 gereden ook 25kw die liep tot 180km/h en niet verder maar mijn r6 tik ik de 215km/h aan dus of hij helemaal 25kw is is voor mij een vraag?

Een R6 die de 215 aantikt is niet 25kw nee.
 
dat is dus ook mijn gedachte ondanks dat ik wel de uidraai van 25kw heb, dus vind t wel best zo....
 
Back
Naar boven