XXL Nutrition

Sticky Het Motor Topic (2 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

even een vraagje boys,

Sommige weten het misschien nog, ik was degene die van de zomer gepakt was met te hard rijden. En zo rijbewijs kwijtraakte. Ik reed toen onbegrensd. Goed heel verhaal, doet er verder niet meer toe..

Nu staat mijn motor op dit moment in de garage, in afwachting tot ik weer rijden mag. Hij is nu echter nog onbegrensd. Door mijn aanhouding ben ik nu van plan om mijn motor wel netjes weer terug te begrenzen.(licht rijbewijs) Heb hier nog de 25kw ringen liggen die er vroeger inzaten.

Gezien de nieuwe wetgeving van dit jaar mag ik nu echter op een 35kw motor.

Zijn er hier lui die hun motor van 25kw naar 35kw hebben geupgraded? Zoja hoe?

Van wat ik begreep kan de dealer het doen, maar die maakt de ringen ook zelf omdat er voor mijn motor alleen ''officiele'' 25kw ringen bestaan, aangezien de 35kw regel toen nog niet bestond.

Ik zat zelf te bedenken om middels een berekening de 25kw ringen zo uit te boren dat de motor 35kw word.

Gewoon lekker standaard kitje erin voor officiële papieren en dan kitje er weer uit en normaal rijden. Met begrenzing rijdt voor geen k*t
 
even een vraagje boys,

Sommige weten het misschien nog, ik was degene die van de zomer gepakt was met te hard rijden. En zo rijbewijs kwijtraakte. Ik reed toen onbegrensd. Goed heel verhaal, doet er verder niet meer toe..

Nu staat mijn motor op dit moment in de garage, in afwachting tot ik weer rijden mag. Hij is nu echter nog onbegrensd. Door mijn aanhouding ben ik nu van plan om mijn motor wel netjes weer terug te begrenzen.(licht rijbewijs) Heb hier nog de 25kw ringen liggen die er vroeger inzaten.

Gezien de nieuwe wetgeving van dit jaar mag ik nu echter op een 35kw motor.

Zijn er hier lui die hun motor van 25kw naar 35kw hebben geupgraded? Zoja hoe?

Van wat ik begreep kan de dealer het doen, maar die maakt de ringen ook zelf omdat er voor mijn motor alleen ''officiele'' 25kw ringen bestaan, aangezien de 35kw regel toen nog niet bestond.

Ik zat zelf te bedenken om middels een berekening de 25kw ringen zo uit te boren dat de motor 35kw word.

Jij mag helemaal geen 35kw rijden.. Gewoon 25kw blijven rijden tot je onbegrensd mag. Tot wanneer moet je?
 
Jij mag helemaal geen 35kw rijden.. Gewoon 25kw blijven rijden tot je onbegrensd mag. Tot wanneer moet je?

jawel man de groep waar ik(en jij dus ook) inzit dus met het oudere lichte rijbewijs mogen van 25 naar 35kw. Na 2 jaar rijbewijs wordt dat automatisch nog vol rijbewijs. Dus voor ons is deze nieuwe wet zelfs een voordeel.

Check deze brochure even op blz 5. de nieuwe regel wordt voor mensen met lichte rijbewijs voor 19-01-2013 dat ze naar 35kw mogen
http://www.rijksoverheid.nl/documen...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html

kreeg ook een bericht van dealer Motoport dat de mensen met 25kw naar 35kw bij hun dit kunnen laten omzetten. Maar ik wil dit dus zelf doen.
 
jawel man de groep waar ik(en jij dus ook) inzit dus met het oudere lichte rijbewijs mogen van 25 naar 35kw. Na 2 jaar rijbewijs wordt dat automatisch nog vol rijbewijs. Dus voor ons is deze nieuwe wet zelfs een voordeel.

Check deze brochure even op blz 5. de nieuwe regel wordt voor mensen met lichte rijbewijs voor 19-01-2013 dat ze naar 35kw mogen
http://www.rijksoverheid.nl/documen...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html

kreeg ook een bericht van dealer Motoport dat de mensen met 25kw naar 35kw bij hun dit kunnen laten omzetten. Maar ik wil dit dus zelf doen.

Wuuuut, ik heb dit een aantal maanden geleden nog uitgezocht en trok toen de conclusie dat ik gewoon 25kw moest blijven rijden ??? Zoals ik dit hier zie zou ik inderdaad ook 35kw mogen? Hmm even verder researchen dan maar..

---------- Post toegevoegd Wed 27 Mar 2013 om 21:51 ----------

http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/347549/0-11-25-35-kw-alle-vragen-en-bronnen-1.html


Vraag : Wat mag ik na 19 januari rijden met mijn 25kw rijbewijs.

Antwoord : Als je nu een 25kw rijbewijs hebt dan mag je vanaf 19 januari ook op een 35kw motorfiets rijden maar dan moet je wel aan de voorwaarden van het A2 rijbewijs voldoen.

Voorwaarden A2 rijbewijs : maximaal 35kw maar niet afgeleid van een motor met meer als het dubbele vermogen (70kw) in originele staat en niet meer als 0.2kw per kilo gewicht.

Als je nu een motor hebt met meer als 70kw vermogen origineel dan mag je dus niet naar 35kw maar blijft alles zoals het nu is.


Mijn motor heeft 74kw als ik me niet vergis. Dat betekent dus dat ik hem niet naar 35kw mag maken ipv de huidige 25kw die die heeft? pfff
 
hoe word daar eigelijk op gecontroleerd? moeten motoren ook op de rollenbank tegenwoordig?
 
Is er iemand al is een keer op het eiland van man geweest?
En eventueel een tt gezien heeft?

Wilde daar wel heen dit jaar, met de motor.
Helaas was de pont van Engeland naar Isle of Man een paar maanden geleden al volgeboekt,
lijkt me geweldig een rondje op Man te rijden :D
 
hoe word daar eigelijk op gecontroleerd? moeten motoren ook op de rollenbank tegenwoordig?

Ze kunnen je aanhouden en je papieren controleren of de motor wel 25kw is. Ook zouden ze hem mee kunnen nemen voor technisch onderzoek. Maar de kans dat ze één van 2 bovenstaande zouden doen is erg klein. Wel zou je de lul kunnen zijn als je een ongeluk maakt en ze checken je motor en zien dat je geen 25kw rijdt. Dan ben je niet verzekerd...
 
Wilde daar wel heen dit jaar, met de motor.
Helaas was de pont van Engeland naar Isle of Man een paar maanden geleden al volgeboekt,
lijkt me geweldig een rondje op Man te rijden :D

echt? k*t :D
Wou ik ook te doen :p
 
Volgens mij zit isle of man pont minimaal een jaar van te voren al vol. Moet je echt plannen zo'n tripje!
 
lees het nu ook van dat dubbele vermogen idd. Slaat dus weer helemaal nergens op die groep.
Zo kunnen er nog minder motoren begrensd worden. heb zelf 80 kw.

naja ik kijk nog wel even wat ik doe. Ik ben in augustus iig van mijn beperkte rijbewijs af. Maar om nu weer 25kw te gaan rijden na een jaar vol vermogen te rijden is wel heeeel zuur.
 
Iemand ervaringen met rugtas/zak tijdens een rit. Wil mn eten meenemen , of in ieder een maaltijdvervanger en wat drinken. Zit dat een beetje comfortabel ?

Zoiets ongeveer [Link niet meer beschikbaar]

Laptoptas (incl. laptop) is iig niet aan te raden, want die begint te zweven vanaf 140 km/u ???
 
ik ben alvast een helm aan het uitzoeken. iemand een tip waar ik op moet letten? zo'n ding zonder kinstuk vind ik er wel relaxed uitzien, maar als ik dan op me bek ga blijft er niks van het onderste gedeelte van me hoofd over denk ik.
 
ik ben alvast een helm aan het uitzoeken. iemand een tip waar ik op moet letten? zo'n ding zonder kinstuk vind ik er wel relaxed uitzien, maar als ik dan op me bek ga blijft er niks van het onderste gedeelte van me hoofd over denk ik.
Koop een systeemhelm, kan je lekker zonder kin rijden in de stad, en als je de snelweg op gaat klap je de helm weer dicht.
Ze zijn meestal vrij prijzig maar wel zeer relaxed in de zomer in de stad bijvoorbeeld.

Zoiets bijvoorbeeld:
http://www.motowebshop.com/nl/shop/helmen/systeem_helmen/shark_evoline_3

Dat is een goed merk vandaar dat die zo duur is.
Er zijn ook veel goedkopere systeemhelmen vanaf 100 euro.
Denk dat je voor 150 euro wel een redelijk goed merk hebt als je dat wat uitmaakt.
 
ik ben alvast een helm aan het uitzoeken. iemand een tip waar ik op moet letten? zo'n ding zonder kinstuk vind ik er wel relaxed uitzien, maar als ik dan op me bek ga blijft er niks van het onderste gedeelte van me hoofd over denk ik.

Ik heb zelf ook een systeemhelm , wel fijn moet ik zeggen wel moet je erop letten dat ie zowel jethelm & intergraal goedkeuring heeft is wel zo veilig.

Ik heb deze Airoh miro sport of xr of iets

casque-airoh-miro-xrp.jpg
 
Volgens mij zit isle of man pont minimaal een jaar van te voren al vol. Moet je echt plannen zo'n tripje!

1,5 jaar is mijn ervaring. Daardoor nog nooit geweest

Ga wel naar assen
 
Shoei gt air als helm?

13 April bike naar Powerpoint, ben benieuwd.
 
Hier is de knoop doorgehakt! Het is een zx10r geworden!
 
Nice bike, welk bouwjaar?
 
Knip knip, verkeeerd gelezen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven