AndroidHealthClinic

Sticky Het Motor Topic (3 bezoekers)

Bezoekers in dit topic

Goed bezig Brabo, vet hoor! Ik zit nu te kijken naar een nieuwe uitlaat. Denk een Two Brothers voor de 600rr, dat ding maakt een ontzettende klereherrie, in de goede zin van het woord ;) Zit alleen geen E-keur op..:o

Ik ben gecontroleerd in Luxemburg, werd alleen gekeken naar een db-killer en niet naar E-keur shizzle. En met zo'n 600rr kun je makkelijk zeggen dat 'ie ergens in het midden zit, ze kunnen je moeilijk vragen om je buddy eraf te slopen.
 
f3xbau.jpg


x3zmko.jpg


Ondertussen een 500km opzitten. Zolang er niet gestrooid wordt en het weer boven de 5gr en zonnig blijft kan ik nog lekker doorrijden!

Opties die ik nog zou willen doorvoeren op lange termijn: rode velglijn, grijs subframe zwart lakken, ECU remapping en carbon achterspat.
 
dat kan iedereen toch wel zelf? Gewoon regulier onderhoud. Als je daarvoor naar de dealer moet ben je een fortuin kwijt aan onderhoud

Je mag het hier voor mij doen dan hoor.
Beschik helaas niet over een garage, tuinhuisje is niet echt gemakkelijk te bereiken
 
Je mag het hier voor mij doen dan hoor.
Beschik helaas niet over een garage, tuinhuisje is niet echt gemakkelijk te bereiken

ik heb ook geen sleutelruimte en doe het altijd in de tuin of voor de deur. Goed gereedschap is het halve werk. Als je twee bokken hebt zodat je het achterwiel eraf kan halen, dan krijg je dat tandwiel er ook wel af. Kleppen stellen en carbs synchroniseren is iets anders, dat laat ik ook liever door een vakman doen.



Dikke machine man die hyper:thumbs:
 
Iemand die dat youtube kanaal weet van die duitsers die met hun supermotard/cross overal wat rondrijden?
Iets zoals granzgangers ofso..
 
Elke keer als ik in dit topic foto's zie staan denk ik weer 'Oh god why....'. Daarna loop ik naar de schuur om naar m'n YZF R125 te kijken en zie voor mijn ogen een transformatie naar een volwaardige motor plaatsvinden.
Dan knipper ik éénmaal, en dan slaat de teleurstelling toe...
 
http://i41.tinypic.com/f3xbau.jpg

http://i39.tinypic.com/x3zmko.jpg

Ondertussen een 500km opzitten. Zolang er niet gestrooid wordt en het weer boven de 5gr en zonnig blijft kan ik nog lekker doorrijden!

Opties die ik nog zou willen doorvoeren op lange termijn: rode velglijn, grijs subframe zwart lakken, ECU remapping en carbon achterspat.

Geil ding zeg!

Iemand die dat youtube kanaal weet van die duitsers die met hun supermotard/cross overal wat rondrijden?
Iets zoals granzgangers ofso..


Zoiets? lol

http://www.youtube.com/watch?v=fuicN-8T8j0
 
win3mu.jpg

2lvpj7.jpg

qntz0k.jpg


Gisteren beetje met me motor aan het pielen geweest. Heb er nu highwaysteps opgezet, heb dat kapje onder het zadel gespoten (rest van de motor moet nog) voorscherm eraf gehaald achterzitje sissybar en rugleuning eraf gehaald en 2 busjes vaseline erop gespoten.
Voorscherm en rugleuning zet ik er weer op denk ik, het lijkt wel minder mooi maar zo rijd het voor geen meter op de snelweg en verzuren me onderarmen.
 
TLR eindelijk verkocht :)
 
Goed bezig Brabo, vet hoor! Ik zit nu te kijken naar een nieuwe uitlaat. Denk een Two Brothers voor de 600rr, dat ding maakt een ontzettende klereherrie, in de goede zin van het woord ;) Zit alleen geen E-keur op..:o
Heb ik ook gehad en maakt idd herrie maar wel mooi. E-Keur is niet zo heel boeiend volgens mij, zeker in NL niet.
 
Zijn er hier nog mensen die wellicht interesse hebben in een blauwe Yamaha R1 bouwjaar 1999? Ik heb er dit jaar maar liefst 4x op gereden.
 
Interesse heb ik wel, alleen het geld niet. :p
 
Heb 2 boxen met een paar maatjes waar onze bikes staan en waar we kunnen sleutelen.
 
Ik hoor vaak dat als je niet zelf aan motors kan werken je zeker geen supermotard moet kopen. Er zou namelijk nogal vaak iets gaande zijnde met deze Moto's waardoor kleine reparaties nodig zijn.

Is dit zo?
 
Ik hoor vaak dat als je niet zelf aan motors kan werken je zeker geen supermotard moet kopen. Er zou namelijk nogal vaak iets gaande zijnde met deze Moto's waardoor kleine reparaties nodig zijn.

Is dit zo?

Die dingen vragen relatief meer onderhoud, maar het hangt er heel erg vanaf wat voor supermotard je neemt.

Hardcore supermoto's(omgebouwd van enduro naar straat):
-om de 2500km olie verversen
-om de 5000km luchtfilter(kan ook wel wat langer mee) vernieuwen en kleppen stellen
-om de 15 - 20.000 km blokrevisie

Bij een wat minder hardcore SM(KTM LC4, Yamaha XT en Husqvarna 610 > 2004) schijnt dit al een stuk minder te zijn. Rijden ook wat minder fel.



't is een ebetje wat je wil gaan rijden, maar ze hebben relatief vrij veel onderhoud nodig inderdaad. Zeker als je kijkt naar mijn FZR600R, kleppen gesteld op 24.000, laatst op 50.000 weer laten doen en alles stond precies binnen de toleranties, hoef je met zo'n SM niet te verwachten.
 
Foto's

Gisteren beetje met me motor aan het pielen geweest. Heb er nu highwaysteps opgezet, heb dat kapje onder het zadel gespoten (rest van de motor moet nog) voorscherm eraf gehaald achterzitje sissybar en rugleuning eraf gehaald en 2 busjes vaseline erop gespoten.
Voorscherm en rugleuning zet ik er weer op denk ik, het lijkt wel minder mooi maar zo rijd het voor geen meter op de snelweg en verzuren me onderarmen.

Mooi man, wat kost zoiets?
 
Back
Naar boven